Kakih 50 let je od takrat, ko so pri Fiatu predstavili prvi, originalni 124 Spider. Legendarna oznaka se zdaj vrača z avtomobilom, ki je v tesnem sorodstvu z Mazdo MX-5.
In to seveda ni nič slabega. Mazda MX-5 je namreč legendarni roadster, ki je v svoji četrti generaciji ponovno dokazala, da za zabavo za volanom ni potrebnih nekaj 100 ’konjev’ in dirkaško trdo podvozje. Dovolj je le podvozje, ki ob še znosni trdoti avtomobil naredi natančno vodljiv, odziven in zabaven. Fiat 124 Spider je italijanska različica MX-5, nekaj mehkejša, a v resnici ne dosti manj zabavna.
Fiat je malenkost mehkejši
Nastavitve vzmetenja in blaženja pri 124 Spider so mehkejše kot pri MX-5, namenjene bolj uživaškemu križarjenju kot natančnemu seciranju ovinkov na gorski cesti. Seveda je 124 Spider še vedno zabaven in hiter, le zmanjka mu tistega občutka, da lahko voznik avto pelje z milimetrsko natančnostjo. Za to se oddolži z bolj mirno lego, ko je cesta slaba, kar na slovenskih cestah ni nepomembno.
S turbino več možnosti za predelave
Za razliko od Mazdinega atmosferskega štirivaljnika ima 124 Spider v nosu nekoliko težji (tudi zato ima 124 Spider za 50 kg večjo maso od Mazde), a s turbinskim polnilnikom podprti že dolgo znani 140-'konjski' 1,4-litrski štirivaljnik. Poleg tega, da omogoča več lenarjenja pri prestavljanju, saj ima precej več navora, razveseli tudi dejstvo, da ne manjka rešitev za naknadno povečanje moči – tuning za turbo motorje je mnogo preprostejši od tistega za atmosferske motorje. Dejstvo, da se da moč, ko se voznik malce naveliča zmogljivosti svojega 124 Spider, dokaj preprosto in poceni povečati, zna imeti precej vpliva na nakupne odločitve.
Fiat 124 Spider bo na slovenske ceste zapeljal spomladi, takrat pa bodo seveda znane tudi cene – ugibamo pa lahko da se bodo začele nekaj nad 20 tisočaki.
Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere