Fiat se s tretjo izvedbo modela 500X slogovno odmika od znanih dveh, a bi ta lahko še dodatno dvignila prodajne številke uspešnega modela.
Italijani in nogomet so med seboj neločljivo povezani. Ne nazadnje so do zdaj osvojili že tri naslove svetovnih prvakov, velike uspehe pa vseskozi dosegajo tudi njihovi nogometni klubi. Zagotovo gre torej za nacionalni šport številka ena, še posebej med ekipnimi športi. Povedano drugače: ima nekako enak ugled kot Fiat na avtomobilskem področju.
Poteza, da Fiat najnovejšega člana priljubljene družine 500X z oznako Sport predstavi v nacionalnem vadbenem centru italijanske nogometne reprezentance Luigi Ridolfi v Firencah, je bila zato povsem na mestu. Italijani so šli celo tako daleč, da je o novincu nekaj besed spregovoril tudi selektor italijanske članske reprezentance Roberto Mancini. Gre torej za novinca, ki bi lahko izmed trojice bratov osvojil največ src – vsaj tistih, ki goreče spremljajo Serio A?
500.000 500X so do zdaj prodali pri Fiatu vse od leta 2014, ko so ga prvič predstavili na pariškem avtomobilskem salonu, a treba je bilo čakati do prenove, da so mu nadeli še dve novi identiteti, Cross in Sport. A če je prva še nekoliko (preveč) spominjala na klasično izvedbo, je Sport tista prava različica, za katero se zdi, da je pravzaprav še kako manjkala v ponudbi. Fiatovi oblikovalci so si namreč vzeli čas in pripravili zanimiv paket, ki navzven povsem opravičuje oznako Sport.
Če si izvedbo Cross skorajda lahko predstavljamo ob boku Pande nekje na alpskih brezpotjih, si izvedbo Sport (po možnosti v rdeči barvi, sicer pa tudi v preostalih) lahko brez težav zamislimo na modnih stezah Milana ali pa vsaj v njegovem mestnem središču. Zanimivo, kako lahko zgolj (skoraj popolna) odsotnost črnih plastik in nekaj 'titanskih' dodatkov povsem spremeni podobo vozila. Na splošno gledano je karoserijskih sprememb tako relativno malo. So pa zato te tudi drugje in jih niti ni tako malo.
Čeprav morda ne bi pričakovali, so se pri Fiatu lotili tudi podvozja. Nekje za 19-palčnimi platišči se tako skriva 13 milimetrov nižje vzmetenje, zaradi česar pri Fiatu obljubljajo manj pod- in prekrmarjenja – do kar 26 in 17 odstotkov, zahvala za to pa gre poleg vzmetenja še bolj natančnemu volanskemu mehanizmu. Če je morda novinec v Fiatovi motorni ponudbi, 1,3-litrski bencinski motor, dovolj zmogljiv, pa občutek in okus močno pokvari že znani šeststopenjski samodejni menjalnik (mimogrede enako pogonsko kombinacijo smo imeli pri Avto magazinu možnost dlje časa preizkušati na podaljšanem testu Jeepa Renegada). Ta je odločno prepočasen, vtisa pa ne izboljšajo niti obvolanske ročice za izbiro prestav. Na kakršnokoli dinamično vožnjo lahko tako kar pozabimo. Škoda, več pozornosti na tem področju bi vozilu zagotovo prineslo veliko koristi, vsaj pri dinamični vožnji.
Če odmislimo zgornjo (ne nazadnje tudi občuten del njegovih kupcev ne bo v vsakem ovinku iskal idealnih linij) pa 500X ponuja precej udobja v vožnji. Kabina je dobro zvočno zatesnjena, tudi pozornost, ki so jo namenili podrobnostim, je precejšnja. Volanski obroč v kombinaciji usnja, alkantare ter rdečih šivov je namreč dovolj majhen, da odlično 'sede' v roke, hvale vredni pa so tudi športni sedeži, ki ponujajo izdatno bočno oporo, kar je po zaslugi poudarjenih stranic mogoče opaziti že na prvi pogled.
500X Sport je sicer prvi predstavnik novega paketa opreme Sport, ki bo na voljo tudi v modelih 500L ter Tipo, a če sodimo po prvem, pretirano športnega duha vseeno ni za pričakovati. Udobje in dober videz? Tega pa bo precej in prav to je ne nazadnje tisto, kar v vsakodnevni rabi šteje največ in kar bodo bodoči kupci verjetno tudi najbolj iskali.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere