Ford Mondeo

Februarja prihodnje leto prihaja v Fordove prodajne salone v Sloveniji prenovljeni Mondeo. In sprememb ne manjka. Kar 13 odstotkov delov je namreč novih.

28. 9. 2010

Pri Fordu mu sicer pravijo novi, a v resnici gre za prenovo. Ta je sicer, še posebno na pogled, kar precejšnja. Izza volana je najprej opazen povsem nov videz sredinske konzole, ki je zdaj precej manj kričeča, uporabljeni materiali so boljši (večja pa je tudi njihova izbira), dodatno pa so se posvetili različicam z najvišjo stopnjo opreme, predvsem Titanium, ki je dobila novo, prestižno usnje, kakovostnejše dodatke kovinske barve . .

Precej sprememb je tudi zunaj. Mondeo je zdaj na pogled bolj športen in še bolj 'kinetičen'. Maska je tanjša, vogali malo bolj ostri, drugačen je prednji odbijač, ki ima zdaj nad meglenkami dodane dnevne luči LED.

Zadaj je sprememb manj, a dovolj, da boste prenovljenega Mondea zlahka ločili od sedanjega, tudi na račun zadnjih luči in zavornih luči s tehnologijo LED.

Platforma, na kateri počiva Mondeo, je seveda ostala enaka, kar pomeni, da so ostale enake tudi mere in seveda tudi podvozje. Zato pa so prenovili motorno paleto. Očitno je, da pri Fordu prodajno še vedno stavijo na dizelske motorje, saj je pri njih največja izbira, zanimivo pa je, da niso stopili po poti downsizinga, torej manjših, a vseeno zmogljivih motorjev, kot to počne marsikateri konkurent.

Poslovili so se 1, 8-litrski dizli in odslej ima Mondeo na voljo tri po zmogljivostih različne dvolitrske dizle (120, 140 in 163 'konjev') ter novi, 200-'konjski' 2, 2-litrski turbodizel, ki je zamenjal dosedanjega, ki je imel 18 kilovatov oziroma 25 'konjev' manj.

Druga motorna novost je 240-'konjski' turbobencinec z oznako EcoBoost, ki se je pridružil že doslej znanemu 200-'konjskemu' bratu. Za tiste, ki sicer prisegajo na bencince, a nimajo želje po tolikšni moči, v ponudbi ostajata 1, 6-litrski Ti-VCT s 120 ter klasični dvolitrski bencinec s 143 'konji'.

Novost, sicer ne pri Fordu, zato pa v Mondeovi paleti (znan je že iz Kuge), je dvosklopčni menjalnik PowerShift, ki je serijsko na voljo z obema turbobencincema. Seveda omogoča tudi ročno prestavljanje (pa čeprav prestavni ušesi ob volanu nista serijski), zanimivo pa je, da v Mondeu še ni na voljo sistem start-stop, ki ga še razvijajo in se bo kasneje pridružil drugim ekološkim pomagalom, kot je polnjenje akumulatorja z regeneracijo energije le ob zmanjševanju hitrosti, ter samodejnim žaluzijam na odprtinah spredaj.

Te so praviloma zaprte (85-odstotno), računalnik pa jih odpre le, če to zahtevajo termične obremenitve. Dodali so še indikator gospodarnosti vožnje, ki raste glede na to, kako ekološko vozimo – ob tem upošteva prestavljanje, predvidevanje in hitrost.

Precej je izboljšana tudi zvočna izolacija in novi Mondeo je kar opazno tišji od predhodnika, spremembe aerodinamike, ki so poskrbele za manjšo porabo, pa imajo še eno pozitivno lastnost – zaradi njih je manj tudi hrupa zaradi piša vetra okoli karoserije pri večjih hitrostih.

Dopolnjena je tudi paleta elektronskih pripomočkov za večjo varnost in kot pomoč vozniku, od sistema za opozorilo na utrujenost do omejevalnika hitrosti, samodejnih dolgih luči, nadzora mrtvih kotov, nastavljivega opozorila zapuščanja voznega pasu . .

Tudi na ta način je prenovljeni Mondeo naredil še en korak naprej v boju s konkurenco – in za to ni bilo niti trenutek prezgodaj. Konkurenca ne počiva, približuje se prihod novega Passata in tudi zato je presenetljivo, da bo prenovljeni Mondeo na slovenske ceste zapeljal šele februarja prihodnje leto. Cene sicer še niso znane, brez težav pa lahko sklepamo, da pri vstopnem modelu velikih sprememb ne bo.

Dušan Lukič, foto: Tovarna