Ford Mondeo

23. 5. 2007 | Dušan Lukič
Deli

O tem ni bilo nikoli dvoma: Fordov Mondeo je bil po vozni dinamiki in vozniškem počutju v svojem razredu vedno v samem vrhu - in ta, ki je bil na trgu do zdaj, ni bil nobena izjema. Pa čeprav je bil pravzaprav že pravi starček.

Čeprav je bil na trgu že dolgo, smo lahko še vedno mirno zapisali, da sta njegovo podvozje in vozna dinamika izvrstna. Konec koncev: če je bila platforma dovolj dobra, da so na njej nastajali Jaguarji, potem ji res ni bilo kaj očitati. Da bo tudi novi Mondeo prednjačil na tem področju, je bilo jasno že pred kakim letom, ko je na trg prišel enoprostorski S-Max. Ta si namreč platformo deli z Mondeom in glede na to, da je enoprostorec, se pelje odlično. Še več, odličen je tudi v primerjavi z nekaterimi limuzinami.

Ford lahko le upa, da bo Mondeo tako uspešen, kot je S-Max, ki je polovico svojih kupcev dobil med tistimi, ki prej niso vozili Forda. Če kaj takega uspe tudi Mondeu, bo več kot le prodajna uspešnica. Podlago za takšno upanje fordovci imajo. Mondeo namreč ohranja vse tiste dobre lastnosti, ki smo jih bili do zdaj vajeni doslej, hkrati pa jim je avto uspelo vsaj po občutku, če že ne po znamki, poriniti vsaj na pol poti, če ne še dlje, do razreda ‘premium’.

Kot je že v navadi, je novi Mondeo glede na predhodnika bogatejši tako pri zunanjih kot pri notranjih merah.

47-milimetrski prirastek v dolžino na papirju morda ne zveni pretresljivo, a ker se je za slab centimeter povečalo medosje, avto pa je tudi širši, je notranji prostor (vsaj glede na prve občutke) dobil kar opazen prirastek v vse smeri. Variacija na temo ‘kinetičnega’ oblikovanja, ki je s konceptnega Iosisa splezala na S-Maxa, Galaxyja in zdaj tudi Mondea (pa tudi prenovljenega C-Maxa), dobro prikrije zunanje mere in Mondeo je lahko na pogled (vsaj štiri- ali petvratna različica) prav športno prikupen. Hkrati z omenjenima izpeljankama bo na trg prišla tudi tista s kombijevskim zadkom, kar je v časih, ko proizvajalci razmikajo in ‘tempirajo’ prihode različnih karoserijskih različic na trg, prav prijetna poživitev.

Ne glede na zunanjo obliko, se za vo­lanom novega Mondea sedi dobro, prostor, ki ga objame voznikov pogled pa je svež in očem dopadljiv. Povsem novi so merilniki, pri katerih izstopa precej (oziroma različno) velik, sredinsko nameščen informativni zaslon. Ta obstaja v treh variantah. Najbolj osnovna, monokromatska (rdeči znaki na črni podlagi) je serijska oprema vsakega Mondea, ki zmore prikazati štiri vrstice teksta (potovalni računalnik, ura in podobno), voznik pa lahko sam nastavi večino prikazanih elementov. Če doplačate aktivni tempomat, boste dobili nekoliko boljšo različico tega zaslona (višja ločljivost, zmožnost prikazovanja grafike), vrhunec ponudbe pa je (pri opremi Titanium in Titanium X) velik, serijski 15-centimetrski barvni zaslon (zaradi katerega sta merilnika hitrosti in vrtljajev nekoliko drugačne oblike), ki je del sistema Ford Convers+. Ta omogoča nastavljanje in spremljanje kopice funkcij avtomobila, skupaj z večpredstavnostjo in telefonom.

Funkcije avdiosistema, potovalnega računalnika ter različne nastavitve voznik upravlja prek siste­ma HMI (Human Machine Interface), dveh krmilnih enot (štirismerni gumb in gumb za potrditev) na volanu.

Novi Mondeo bo (za začetek) na voljo z devetimi motorji. 1, 6-litrski Ti-VCT je znan že iz Focusa, dvolitrski bencinski štirivaljnik (145 ‘konjev’) se je dobro izkazal v S-Maxu, dvoinpollitrski turbo bencinar (S-Max, Focus ST) pa tudi ne potrebuje posebne predstavitve. Tem se bo konec leta pridružil še 2, 3-litrski štirivaljnik, ki ga bodo hitro prepoznali vozniki Mazd. Zmogel bo 161 ‘konjev’ in bo pomenil (trenutni) vrh normalno dihajoče bencinske ponudbe. Dno bo pomenila 110-’konjska’ izpeljanka 1, 6-litrskega motorja, enak agregat pa bo na voljo še v različici s 125 ‘konji’.

Dizelska ponudba se bo začela z 1, 8-litrskim TDCi-jem (100 ali 125 ‘konjev’) in končala z dvolitrsko različico (130 ali 140 ‘konjev’). Na namig, da v paleti manjka 2, 2-lirski dizel, kakršnega si lahko recimo zaželite v Jaguarju, so takoj poudarili, da se pravilno reče, da ta motor trenutno manjka v ponudbi. Če si torej želite močnega dizla, počakajte . .

Za tiste, ki znajo dizlu postreči z bencinskim gorivom ali obratno (in takih ni malo, v Veliki Britaniji jih je, recimo, okoli 100 tisoč letno in tudi pri nas gre številka v tisoče), so poskrbeli s sistemom Easy Fuel. S spretno zasnovo grla za dotakanje goriva so poskrbeli ne le za to, da se v bencinarja ne da natočiti dizelskega goriva, temveč tudi obratno, da se v večjo luknjo na dizlu ne da potisniti ožje cevi za točenje bencina. Poleg tega odprtina nima ločenega pokrovčka, temveč za zapiranje skrbijo že vratca in ta sistem.

Mondea sta od nekdaj odlikovala dobra lega na cesti ter hkrati odličen kompromis med športnostjo in udobjem in tudi v novem Mondeu se zgodba nadaljuje. Koloteka sta širša za slabih sedem centimetrov, karoserija je še bolj toga (za 30 do 60 odstotkov), zadnjo, večvodilno premo ‘Control Blade’ so dodelali in poskrbeli za še boljše dušenje drobnih vibracij, spredaj so ostale klasične in uspešne McPhersonove vzmetne noge v kombinaciji s spodnjimi trikotnimi vodili. Servo volan je ostal hidravličen (hura! ), sistemu so zmanjšali nivo notranjega trenja, hidravlično črpalko pa so nastavili tako, da motorju odžira manj moči in hkrati ne potrebuje dodatnega hlajenja.

Po želji je lahko Mondeo opremljen tudi z elektronsko nadzorovanim sistemom blaženja IVCD (ki poleg tega vključuje še nekatere elektronske pripomočke), ki premore tri nastavitve: udobno, normalno (ta je nekako enak nastavitvi običajnega vzmetenja) in športno. Sistem zna ob nenadnih spremembah vozne dinamike med temi tremi nastavitvami (začasno, dokler se dogajanje ne umiri) tudi samodejno prestaviti.

Mondeo bo na voljo (slovenski paketi opreme še niso povsem dokončno določeni) s štirimi paketi opreme (Ambiente, Trend, Ghia, Titanium) in z nekaj dodatnimi paketi (X ali Sport). V vsakem primeru naj bi bili serijski: klimatizacija (od opreme Trend naprej samodejna dvoconska), ESP, sedem varnostnih blazin oziroma zaves (s kolensko tudi za voznika), usnjen volanski obroč, potovalni računalnik, zakasnjeno ugašanje luči . .

Oprema Trend bo dodala, recimo, samodejno klimatizacijo, boljše, športne sedeže, meglenke in še kup drobnarij, opremi Ghia in Titanium pa pomenita vrh ponudbe v klasično elegantnem oziroma sodobno športnem smislu, še posebej z dodatnima paketoma opreme X. Novi Mondeo prihaja septembra v Slovenijo v vseh treh karoserijskih izpeljankah, o cenah pa pri zastopniku še nočejo govoriti. A če sodimo po njihovi dosedanji cenovni politiki in nemških cenah, lahko vstopni model (petvratni 1.6 Ti-VCT Ambiente) stane tik pod 20 tisoč evri, različica Trend pa okoli 21 tisočakov. Za kombijevsko obliko karoserije bo verjetno treba odšteti tisočaka več.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja