Nekateri bodo vihali nos, a v resnici je tako, da hitri družinski karavani še zdaleč niso nesmiselna rešitev. Ni namreč malo hitrih voznikov, ki se v vlogi družinskega očeta ali mame pač niso pripravljeni odreči hitrosti na račun prostora.
Prostor za vso kramo, ki sodi k majhnim otrokom, družinskim počitnicam ali športnemu udejstvovanju, ostanek avtomobila pa za malo zabave na zapuščeni cesti v nedeljo dopoldan ali na dirkališču. Recept je preprost, izvedba pa ne tako zelo. Večja masa karavanskega zadka lahko poslabša vozne lastnosti in zmogljivosti, pretrdo podvozje ali prešportne nastavitve pogonskega sklopa pa celo toliko degradirajo vozno udobje, da nakupa z vidika družinskosti ni več mogoče upravičiti.
Golf R Variant na srečo ne sodi v nobeno od teh kategorij, prej nasprotno: malce težji zadek se lepše zaziblje v ovinek na dirkališču in tam, kjer je štirivratni Golf R vztrajno podkrmaril tudi pri hitrem vijuganju in hkratnem zaviranju, je Variant pomagal s spodrsavanjem zadka. In ko gre za pospeške z mesta, je ob 310 'konjih', ki jih zmoreta obe karoserijski različici (in 400 njutonmetrih navora), razlika opazna le na papirju (Variant je počasnejši le za dve desetinki), izza volana pa se vam bo Variantovih 4,8 sekunde do 100 zdelo enako vesoljskih (ne pozabite, govorimo o družinskem karavanu za dobrih 40 tisočakov, in ne športniku za dvakratnik te cene) kot 4,6 sekunde štirivratne različice.
Pri obeh si lahko omislite še paket Performance, ki v pogonsko tehniko (mimogrede: štirivratni ima serijsko ročni menjalnik, DSG pa za doplačilo, medtem ko ima Variant serijsko DSG) ne posega, doda pa spojler na zadku, vrhunske zavore (dva kilograma lažje ter veliko bolj vzdržljive), 19-palčna platišča ter uporabi na dirkališču prilagojene pnevmatike. In če si omislite paket Performance, lahko Golfu R dodate še (za 3.400 evrov) Akrapovičev izpuh iz titana. Ta je lažji, predvsem pa krepko spremeni zvok avtomobila, še zlasti ob startu s sistemom Launch Control.
Štirikolesni pogon je ostal enak, podobno velja za notranjost – z izjemo popolnoma digitalnih merilnikov, ki si jih lahko omislite, LED-žarometi so seveda serijski, vse skupaj pa je dovolj, da je Golf R Variant (pa tudi njegov štirivratni brat, če ste zadovoljni z manj prostora v prtljažniku) odličen primerek marsikomu cenovno dostopnega družinskega športnika. In to, da se svoje vloge loteva bolj družinsko in manj športno kot na primer Focus RS, je dodatni plus: tako imajo kupci še več izbire.
Še močnejši GTI
Nekaj sprememb je doživel tudi Golf GTI. Dobil je namreč oznako Performance in enak motor, kot ga ima že ne nekaj športnikov v koncernu. 245 ’konjev’ je skupaj z menjalnikom DSG (sedemstopenjskim, kot v Golfu R) dovolj za 6,3-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro. Tudi GTI Performance premore štartni program, ima pa še serijsko zaporo diferenciala, ki se v počasnih ovinkih zelo izkaže, v hitrih pa je precej manj opazna. V serijsko opremo sodijo prav tako digitalni merilniki (Active Info Display), pri nas pa vas bo stal od 32.522 evrov.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Dušan Lukič, Volkswagen