Jaguar X-Type 2.2D

18. 1. 2007 | Dušan Lukič

Ime Jaguar je vedno, skozi vso svojo bogato zgodovino, obljubljalo nekoliko drugačno avtomobilsko izkušnjo. Bolj angleško, bolj plemiško, bolj prestižno. Najmanjši Jag v tem trenutku glede tega ne razočara.

Kot se za sodoben avto spodobi (pa četudi je športnolimuzinski Jaguar), si lahko X-Typa zaželite tudi z dizelskim motorjem v nosu. Včasih je bil to le precej nadušen dvolitrski dizel s 130 ’konji’, sedaj je na voljo tudi 2, 2-litrski turbodizel, ki bi ga v Fordih označili z oznako TDCI, pri Jaguarju pa ga (razumljivo, na avto takšne znamke dolgi hvalisavi napisi pač ne spadajo) označuje le črka D.

Motor je pravzaprav enak, kot ga najdete v (recimo) Mondeu, zmore zdravih 155 ’konjev’ in se lahko pohvali z dobro prožnostjo tudi v nižjih območjih motornih vrtljajev pa še preglasen ni. A ker si X-Type načeloma z Mondeom deli tudi ostanek mehanike in ker gre za model z dizelskim motorjem, je ta X-Type gnan le spredaj (kar Jaguarju ni le v čast), zato se lahko prednja, pogonska kolesa vse prerada zavrtijo v prazno (še posebej če je cesta spolzka), kar pomeni, da ima sistem za preprečevanje zdrsa (ki je skupaj s stabilnostnim sistemom serijski) kar precej dela, hkrati pa to pomeni precej sunkov na volanu – bolezen, ki muči marsikateri spredaj gnani avtomobil z obilico navora.

X-Type s tem motorjem je na voljo z vsemi tremi paketi opreme, od osnovnega Classic, ki že vključuje varnostno elektroniko in samodejno klimatizacijo, na žalost pa v osnovni paket opreme ne spada (recimo) potovalni računalnik ali recimo parkirna tipala, kar bi od avta s tako prestižno značko na nosu pričakovali. Opremo Sport zaznamujeta predvsem športno podvozje in usnjeno oblazinjenje, pri opremi Executive pa ’izstopa’ les na armaturni plošči in volanskem obroču.

Turist razjezil domačine v Mostarju: vinjen skočil v Neretvo in povzročil kaos

Za dobrih 30 tisoč evrov, kolikor vas bo stal osnovni X-Type s tem motorjem, si sicer lahko privoščite (če ostanemo v

istem koncernu) najbolje opremljenega in enako motoriziranega Mondea (in ga otovorite še z nekaj tisoč evrov vredno dodatno opremo), a potem boste vozili Forda in ne Jaguarja. Ali je mačka res vredna toliko več, pa si boste morali odgovoriti sami.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič