Jaguar X-Type 2.2D

Ime Jaguar je vedno, skozi vso svojo bogato zgodovino, obljubljalo nekoliko drugačno avtomobilsko izkušnjo. Bolj angleško, bolj plemiško, bolj prestižno. Najmanjši Jag v tem trenutku glede tega ne razočara.

Jaguar X-Type 2.2D (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
18. 1. 2007

Kot se za sodoben avto spodobi (pa četudi je športnolimuzinski Jaguar), si lahko X-Typa zaželite tudi z dizelskim motorjem v nosu. Včasih je bil to le precej nadušen dvolitrski dizel s 130 ’konji’, sedaj je na voljo tudi 2, 2-litrski turbodizel, ki bi ga v Fordih označili z oznako TDCI, pri Jaguarju pa ga (razumljivo, na avto takšne znamke dolgi hvalisavi napisi pač ne spadajo) označuje le črka D.

Motor je pravzaprav enak, kot ga najdete v (recimo) Mondeu, zmore zdravih 155 ’konjev’ in se lahko pohvali z dobro prožnostjo tudi v nižjih območjih motornih vrtljajev pa še preglasen ni. A ker si X-Type načeloma z Mondeom deli tudi ostanek mehanike in ker gre za model z dizelskim motorjem, je ta X-Type gnan le spredaj (kar Jaguarju ni le v čast), zato se lahko prednja, pogonska kolesa vse prerada zavrtijo v prazno (še posebej če je cesta spolzka), kar pomeni, da ima sistem za preprečevanje zdrsa (ki je skupaj s stabilnostnim sistemom serijski) kar precej dela, hkrati pa to pomeni precej sunkov na volanu – bolezen, ki muči marsikateri spredaj gnani avtomobil z obilico navora.

X-Type s tem motorjem je na voljo z vsemi tremi paketi opreme, od osnovnega Classic, ki že vključuje varnostno elektroniko in samodejno klimatizacijo, na žalost pa v osnovni paket opreme ne spada (recimo) potovalni računalnik ali recimo parkirna tipala, kar bi od avta s tako prestižno značko na nosu pričakovali. Opremo Sport zaznamujeta predvsem športno podvozje in usnjeno oblazinjenje, pri opremi Executive pa ’izstopa’ les na armaturni plošči in volanskem obroču.

Za dobrih 30 tisoč evrov, kolikor vas bo stal osnovni X-Type s tem motorjem, si sicer lahko privoščite (če ostanemo v

istem koncernu) najbolje opremljenega in enako motoriziranega Mondea (in ga otovorite še z nekaj tisoč evrov vredno dodatno opremo), a potem boste vozili Forda in ne Jaguarja. Ali je mačka res vredna toliko več, pa si boste morali odgovoriti sami.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič