Jeep Compass je čisto drugačen

Se spomnite prejšnje, prve generacije Jeepovega modela z Imenom Compass, ki je na trg prišla pred 10 leti?

Jeep Compass je čisto drugačen (foto: Jeep) Jeep
14. 8. 2017

Ne? Dobro. Kajti oblikovno je bila, drugače se ne da napisati, grda. Toliko, da bi se človek vprašal, ali so Jeepovi tedanji oblikovalci (kljub imenu avtomobila) popolnoma izgubili kompas.


No, pri novi, drugi generaciji jim tega ne moremo očitati. Iz Compassa so naredili točno tisto, kar mora biti: pomanjšani Grand Cherokee. Pravzaprav si upamo zapisati, da je Compass najlepši Jeep ta hip (razen seveda za tiste, ki prisegajo na Wranglerjeve robate oblike).


Kljub zunanji podobnosti z Grand Cherokeejem pa je Compass v tesnem sorodu z manjšim Renegadeom. Nastal je na enaki platformi, kot jo uporablja že Renagade, a je od njega opazno in ravno prav večji. S svojimi skoraj 264 centimetri medosne razdalje in 4,4 metra dolžine bi padel ravno v primerjalni test srednje velikih terencev, ki smo ga objavili v prejšnji številki Avto magazina in v katerem je Peugeot 3008 tesno premagal Seatovo Ateco.


Vanj bi prav tako lahko sodil po motorizaciji, saj je v osnovi na voljo tudi s sprednjim pogonom – takšnega Compassa si je mogoče omisliti z obema osnovnima motorjema, torej 1,4-litrskim turbobencincem in 1,6-litrskim turbodizlom. Prvi zmore 14, drugi pa (ob precej večjem navoru) 120 ’konjev’. Obakrat je v kombinaciji še šeststopenjski ročni menjalnik in s tem motorjem si devetstopenjske avtomatike ni mogoče omisliti. Za to je treba poseči po močnejšem bencincu (prostorninsko enakem, a s 170 ’konji’, tu sta na voljo oba menjalnika) ali kateri od različic dvolitrskega turbodizla (140 ali 170 ’konjev’), kjer je avtomatika serijska. Pri vseh teh različicah, pri katerih si lahko omislite avtomatiko, je serijski štirikolesni pogon (Jeep Active Drive). Ta je izrazito terenu naklonjene zasnove, kljub temu pa zna povsem odklopiti pogon zadnjih koles prek sklopke spredaj in večploščne mokre sklopke v zadnjem diferencialu. Slednja je zadolžena tudi za razporejanje navora med zadnji kolesi in obe osi (podoben sistem imajo novi Land Rover, pa Ford Focus RS in Oplova Insignia, na primer). Sistem omogoča povsem samodejno delovanje (z avtomatskim odklopom zadnjega pogona), z vrtljivim gumbom (in tipkami v njem) pa lahko voznik izbere še stalni štirikolesni pogon, ki ga je mogoče posebej prilagoditi delovanju v snegu, na pesku ali v blatu.


Tisti, ki si želijo terensko še bolj sposobnega avta, si lahko omislijo sistem Jeep Active Drive Low, ki doda reduktor, nadzor hitrosti pri spustu ter poseben program Rock, ta omogoča počasno in natančno plezanje po skalah (in zmore na zadnji kolesi poslati 100 odstotkov razpoložljivega navora). Seveda ima za te namene Compass različico z oznako Trailhawk (Active Drive Low si lahko omislite le v njej), ki pomeni večjo, skoraj 22-centimetrsko oddaljenost trebuha avta od tal (kar je 2,5 centimetra več kot pri navadnem Compassu), zaščite sprednjega in zadnjega dela ter boljše vstopne in izstopne kote v kombinaciji s terenski uporabi bolj naklonjenimi gumami.


Takšen Compass ima v infozabavnem sistemu tudi funkcije, ki beležijo voznikovo vožnjo po terenu. Infozabavni sistem Uconnect si sicer lahko omislite s tremi velikostmi osrednjega, za dotik občutljivega zaslona (5, 7 ali 8,4-palčnega), ob največjem je na voljo tudi navigacija. Merilniki so sicer še napol klasični, a je med njimi lahko 3,5- ali sedempalčni barvni LCD (slednji bo serijski ob najbogatejši opremi Limited ter pri različici Trailhawk). Na žalost povezljivost s pametnimi mobilniki ni najboljša, saj sta sistema Apple CarPlay in Android Auto na voljo le z obema dražjima različicama infozabavnega sistema.


Compass k nam prihaja jeseni, ko bodo znane tudi cene – lahko pa zapišemo, da se bodo v tujini te začele pri okoli 25 tisočakih, pri nas pa morda nekaj sto evrov nižje.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Jeep

Podatki

Model: 2.0 Multijet 170

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125/170 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S9, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.636
Dolžina x širina x višina (mm): 4.394 × 1.819 × 1.644
Prtljažnik (l): 438
Masa praznega vozila (kg): 1.615
Največja hitrost: 196
Pospešek (0-100km/h): 9,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7
Izpust CO2(g/km): 148

Model: 2.0 Multijet 140

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali S9, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.636
Dolžina x širina x višina (mm): 4.394 × 1.819 × 1.644
Prtljažnik (l): 438
Masa praznega vozila (kg): 1.615
Največja hitrost: 190
Pospešek (0-100km/h): 10,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 138

Model: 1.6 Multijet

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88/120 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.636
Dolžina x širina x višina (mm): 4.394 × 1.819 × 1.644
Prtljažnik (l): 438
Masa praznega vozila (kg): 1.505
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 117

Model: 1.4 Multiair2 (170)

Motor (zasnova): 4-valjni vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.368
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125/170 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 2.500
Menjalnik, pogon: S9, vsa 4
Prednja prema: vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.636
Dolžina x širina x višina (mm): 4.394 × 1.819 × 1.644
Prtljažnik (l): 438
Masa praznega vozila (kg): 1.615
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 9,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,9
Izpust CO2(g/km): 160

Model: 1.4 Multiair2 (140)

Motor (zasnova): štirivaljni vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.368
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge MacPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.636
Dolžina x širina x višina (mm): 4.394 × 1.819 × 1.644
Prtljažnik (l): 438
Masa praznega vozila (kg): 1.505
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 143

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri