Na dirkališču v Istanbul Parku sem preizkusil Porsche Cayenne Turbo GT, ki do stotih kilometrov na uro pospeši desetinko hitreje od 911 GT3. Kako se je znašel v družbi imen, kot sta 911 GT3 in 718 GT4 RS?
Porsche ima že skoraj leto dni v ponudbi najekstremnejši in najdražji Cayenne doslej, ki se odkrito spogleduje z dirkališči. Videti takšen SUV na dirkališču skupaj z 911-icami in Caymanom (čeprav se je družil bolj s Panamerami in Taycani) se mi bo vedno zdelo nenavadno. Nekje je pač treba potegniti črto. A če se kateri SUV tam ne bo osmešil, je to gotovo Cayenne, sploh če so ga pripravili isti ljudje kot 911 GT3, na primer. Turbo GT sicer obstaja le v »kupejevski« obliki, najhitreje pa ga boste prepoznali po športnejšem strešnem spojlerju, serijskih zlatih 22-palčnih platiščih in izpušnih zaključkih, ki sta pomaknjena proti sredini.
Preberite tudi: Končno smo zapeljali Caymana z motorjem, ki parira 911 GT3
Najprej so ga dodobra podkrepili z dodatno konjenico. Dvojno prisilno polnjeni štirilitrski V8 zmore 640 konjskih moči (471 kilovatov) in 850 njutonmetrov največjega navora. Do tega pa niso prišli po kakšnih bližnjicah – med drugim ima v primerjavi s Turbom namreč posodobljen sistem vbrizga goriva, novo ročično gred, bate in ojnice ter turbinska polnilnika. Z njim ta 2,22-tonski orjak do stotice pospeši – pozor – v 3,3 sekunde. Tako kot Cayman GT4 RS. Zaradi toliko večje moči so morali prilagoditi prenos, vključno z osemstopenjskim samodejnim ZF-ovim menjalnikom, ki je dodatno vodno hlajen.
Kri po žilah požene že notranjost, kjer so iz Cayennove imenitnosti uspeli iztisniti pravo športno vzdušje. Veliko alkantare po vratih in armaturni plošči, a tudi na volanu z rumeno črto na sredini, čeprav so sedeži usnjeni in torej nimajo bočnega oprijema školjkastih sedežev. Nato zapeljem iz boksov. Polno pospešujem skozi dolg drugi desni zavoj Istanbul Parka navkreber in kar neverjetno je, kako ta SUV z lahkoto drži korak z ostalimi člani družine, ki so precej bolj športne postave. Občutek pospeška je v primerjavi z njimi vseeno manj brutalen in bolj elastičen.
Bliskovito hiter menjalnik imam v ročnem načinu, in ker sem se prej razvadil v 911 GT3, kjer se šestvaljnik zavrti do vrtoglavih 9.000 vrtljajev, sedaj ne smem pozabiti pravočasno prestaviti – osemvaljnik v tem Cayennu gre do (za turbostroj še vedno visokih) 6.800. Seveda se ne more primerjati s prvim, ampak zvočna kulisa je še vedno vznemirljiva.
Raven vključenosti, ki je v SUV-ju še nisem izkusil
Nato sledijo počasnejši zavoji (od tri do šest), kjer (upoštevajoč gabarite avtomobila) niti ne vem, kaj naj pričakujem. Podvozje so v primerjavi s Cayennom Turbo sicer znižali za 17 milimetrov. Še vedno ima (sicer prilagojeno in čvrstejše) zračno vzmetenje, na novo nastavljeno krmiljenje zadnjih koles, krmilni servo, aktivna stabilizatorja in bolj negativno nastavljen previs koles spredaj. Sicer kratko preizkušnjo bom ocenil s precej klišejskim zaključkom, ampak je res – nisem še peljal SUV-ja, ki bi bil v svojem početju manj SUV-jevski.
Sprednja os je izjemno odzivna in nimam težav s sledenjem Panameri GTS, ki vozi pred menoj skozi kratke zavoje. Poskušam se spomniti vtisov lanskoletne vožnje z BMW-jevim X5 M Competition, ki prav tako noro dobro skriva svojo maso in mere. A v športnih SUV-jih me najbolj moti pridušen in generičen občutek, ki gre skupaj s tem in zame pokvari vsakršno željo po dinamični vožnji. No ja, pri tem Cayennu je to povsem drugače. Izkušnja je vključujoča in čutim ga tudi takrat, ko je njegova masa očitna, pnevmatike pa ječijo od muke, kar mu je zaradi komunikativnosti precej težje zameriti.
Na koncu sicer nisem mogel mimo visokega položaja sedenja, ki je na dirkališču še najbolj moteč dejavnik. A vožnja s tem Cayennom je bila, četudi sem si ga po 911 GT3, 718 GT4 RS in različnih GTS-ih pustil za konec, dovolj intuitivna, da sem imel dober tempo z njim že od prvega zavoja. Najpomembneje se mi zdi, da se v tako elitni športni druščini nikakor ni osmešil. Vseeno se pri športnih SUV-jih vse pač začne in konča s filozofijo. Zakaj bi se s takšnim avtom sploh podal na dirkališče? Bolj zanimivi so ti modeli kot tehnični dosežki in zdi se, da je Cayenne Turbo GT to letvico postavil še nekoliko višje. Na Nürburgringu je Porsche z njim dosegel čas 7:33,95, kar je na primer 18 sekund hitreje od Stelvia Quadrifoglio.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere