Kia Optima Sportswagon: Bolj evropski

Medtem ko so nekateri Kijini modeli, predvsem Sportage, v Evropi in pri nas zelo uspešni, pa se Optima ne more pohvaliti s prodajnimi uspehi.

Kia Optima Sportswagon: Bolj evropski (foto: Kia) Kia
8. 10. 2016

Eden, a ne edini razlog je njena karoserijska oblika: Optima je bila do zdaj na voljo le kot limuzina, v Evropi pa v tem avtomobilskem razredu vendarle prevladujejo karavanske različice. Poleg tega se je Kia pri Optimi usmerila predvsem na ameriški trg, kjer je ta model ena od njihovih prodajnih uspešnic.

A Korejci se, tudi zato, ker se je pri Hyundaijevem i40 izkazalo, da karavanska različica pomaga pri prodaji v teh delih, seveda prizadevajo prodajne rezultate izboljšati pri vseh modelih. Najprej so pokazali konceptni model karavanske Optime, zdaj je tu serijska – in priznati je treba, da od privlačnega koncepta njena oblika ne odstopa prav dosti.

Ime Sportswagon vsaj pri obliki ustreza avtomobilu. Pri Kii so se odpovedali ogromnim prtljažnikom (a je ta s 552 litri še vedno več kot povprečno uporaben), zato so si lahko privoščili bolj športno obliko zadka – še posebej, če gre za paket opreme GT Line ali različico GT.

Dimenzijsko karavanska različica Optime ne odstopa od mer limuzinske – je le za nekaj milimetrov višja, ker ima strešne nosilce. To hkrati pomeni tudi, da je skorajda enaka tudi notranjost, razen strehe nad glavami potnikov na zadnji klopi in prtljažnika, seveda. Nova Optima je seveda sodoben avto, z infozabavnim sistemom, ki podpira vse nove tehnologije povezljivosti (torej Apple CarPlay in Android Auto), premore za dotik občutljivi LCD-zaslon (ki pa bi lahko imel za odtenek bolj intuitivne izbirnike) in dovolj udobnostnih in varnostnih asistenčnih sistemov, vključno s prilagodljivim blaženjem. Prostora v notranjosti je zaradi 2,8-metrske medosne razdalje dovolj tudi na zadnji klopi, 70-litrska posoda za gorivo pa bo omogočila tudi več kot 1000-kilometrske razdalje brez dolivanja goriva – seveda z dizelskim motorjem.

Slednji je tudi edini, ki bo v Sloveniji redno naprodaj – oba bencinska v naših krajih pač ne bosta našla kupcev. 1,7-litrski CRDi je sveže obdelan, zmore 141 'konjev', serijsko je na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, doplačilno s sedemstopenjskim dvosklopčnim. Ugodno nizka poraba (normno 4,4 oziroma 4,6 litra) bo seveda še dodaten plus. 163-'konjski' dvolitrski bencinec pri nas praktično ne bo na voljo, vprašanje pa je tudi, koliko kupcev bi našla različica GT (ki je na voljo kot limuzina in karavan). Njen 245-'konjski' turbobencinec je sicer prijetno zmogljiv in tudi zvočno prijeten, šeststopenjska avtomatika dovolj sodobna, nastavljivo podvozje pa dovolj športno, a ne dirkaško čvrsto.

Optima Sportswagon k nam prihaja novembra, najcenejša pa bo na voljo za 28.690 evrov, kar je ceneje od najcenejše limuzine – ker bo Sportswagon na voljo tudi z nižjimi paketi opreme. Primerjava z limuzino sicer pokaže, da bo Sportswagon za okoli dva tisočaka dražji od primerljive limuzine.

Dušan Lukič, foto Kia

Podatki

Model: 1.7 CRDi

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.685
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 104/141 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7, S
Medosna razdalja (mm): 2.805 mm
Dolžina x širina x višina (mm): 4.855 × 1.860 × 1.470
Prtljažnik (l): 552
Masa praznega vozila (kg): 1.545
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 10,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 113

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri