Po treh letih prodaje in dobrih 200 tisoč prodanih avtomobilih v Evropi so se pri Mazdi zelo nežno lotili prenove Dvojke.
Malce so prenovili notranjo in zunanjo podobo, dodelali motorje, da ustrezajo okoljskemu standardu Euro5, ter z manjšimi posegi na podvozju povečali udobje. A pojdimo po vrsti.
Novo Mazdo2 boste navzven od spredaj kar hitro prepoznali. Vstopna odprtina za zrak v prednjem odbijaču je večja in izrazitejša, maska bolj športna, prostor za prednje meglenke pa bolj agresiven in oblikovno bližje hišnemu videzu – kar sicer zdaj velja za videz Dvojke od spredaj na splošno. Poudarek je bil na bolj dinamičnem videzu, pravijo pri Mazdi.
Zadaj sprememb skoraj ni, Mazdini oblikovalci pa so povečali izbiro barv zunanjosti in obliko platišč.
Izza volana je najprej mogoče opaziti nove merilnike s srebrno obrobo, srebrne plastične poudarke pa boste našli tudi na volanu. Upravljavski del sredinske konzola je zdaj sijajne črne barve, tudi tu pa boste našli srebrne plastične elemente.
Prav tako nežno kot oblikovalci oblike so se inženirji lotili tehnike. Pri motorjih sprememb ni veliko. Pri obeh različicah 1, 3-litrskega so poskrbeli za manjšo porabo in manjše izpuste (za dva oziroma pet odstotkov), kar so dosegli z elektronskim nadzorom delovanja alternatorja, nižjo viskoznostno stopnjo olja in podaljšanjem prestav v menjalniku (razen prve).
Najmočnejši v ponudbi ostaja 1, 5-litrski bencinski motor s 75 kilovati oziroma 102 'konjema', tudi ta zdaj izpolnjuje normo Euro5 (in ga je mogoče dobiti tudi v kombinaciji s štiristopenjsko menjalniško avtomatiko), za ljubitelje varčevanja z gorivom in dizlov pa je tu 1, 6-litrski dizel z oznako MZR-CD, ki je po novem za dva odstotka varčnejši ob enakih zmogljivostih.
Malce so znižali kompresijsko razmerje, namesto dveh odmičnih gredi in štirih ventilov ima zdaj manjšemu notranjemu trenju na ljubo le eno odmično gred in dva ventila, novi pa so tudi geometrija lopatja v turbopuhalu, vbrizgalniki goriva v sistemu skupnega voda (zdaj z več vbrizgi na cikel) ter izboljšan filter trdih delcev.
Pri podvozju so inženirji poskrbeli za večjo togost karoserije, nato pa 'omehčali' vzmetenje, blaženje in vpetje preme. Tako so poskrbeli predvsem za boljše blaženje kratkih neravnin.
Nova Dvojka je k nam prišla konec novembra oziroma v začetku decembra, kot doslej pa v redni ponudbi ne bo dizelskega motorja, saj zanj skoraj ni zanimanja. Cene bodo malenkost višje, seveda na račun malo bogatejše serijske opreme.
In še vedno velja žalostno dejstvo, da je za nakup elektronskega stabilnostnega sistema DSC treba poseči po različici TE Plus, saj zanj pri nižjih stopnjah opreme ni možno doplačati.
Sprejemljivo opremljena Mazda2 vas bo tako stala skoraj 14 tisočakov, kar je precej več od konkurence, ki varnostno sprejemljivo opremljen avto ponuja za precej manj denarja.
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj