Mazda3

1. 5. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Bolj športno! Vsaj na videz, če ne drugače, bi lahko rekli ob predstavitvi nove Mazde3. Nove? No ja, vendarle gre bolj za krepkejšo prenovo.

Petkotna maska, ki jo poznamo že iz Mazde6 (in prenovljene MX-5), je zdaj novi obraz Mazde, enako velja za bolj dinamične oziroma športne poteze karoserije. Aerodinamiki so novo obliko izkoristili tudi, da so zmanjšali količnik zračnega upora (ta je zdaj v razrednem vrhu) in optimizirali tok zraka okoli vogalov karoserije. Prvi kilometri so tako pokazali, da je hrupa vetra, pa tudi hrupa motorja (zaradi boljše zvočne izolacije) manj.

Karoserija je tudi bolj odporna proti zvijanju in upogibanju, kar je seveda odlična podlaga za boljše vozne lastnosti. V osnovi podvozje ostaja enako, torej MacPhersonove vzmetne noge spredaj ter večvodilna prema zadaj, je pa na novo obdelano. Togost karoserije na srečo ni prinesla povečanja mase, prav nasprotno.

Že kar tradicionalno je novi Mazdin model sicer enako velik, a malenkost lažji (za do 15 kilogramov) od predhodnika. To je seveda posledica uporabe trdnejših jekel, izboljšanega postopka varjenja karoserijskih šivov ter nekaj dodatnih ojačitev na karoseriji. Vse to skrbi za boljšo lego na cesti in manj vibracij in hrupa v notranjosti ter tudi za boljšo varnost.

Hkrati so pri Mazdi za večjo varnost poskrbeli tudi z vso osnovno potrebno varnostno opremo, saj, tako napovedujejo, bo šest varnostnih blazin in ESP vedno del serijske opreme – tudi pri najosnovnejših različicah.

Pri ostanku opreme, tako vsaj kaže, bo slovenski zastopnik Mazde malo manj radodaren – vsaj pri najcenejšem paketu opreme. Ta utegne biti, nižji vstopni ceni avta na ljubo, tudi brez klimatske naprave (kar je napaka), cena pa naj bi se začela pri približno 16.000 evrih.

No, za 'normalno' opremljeno Mazdo3 Sport (torej petvratno različico) bo treba odšteti (v kombinaciji z 1, 6-litrskim bencinskim motorjem, ki je za osnovno uporabo primernejši od 1, 6-litrskega dizla) dobrih 16 in pol tisočakov.

Novost je elektrohidravlični servovolan, kakršnega je doslej imela le športna Mazda3 MPS, nekaj sprememb pa je tudi v notranjosti. Sedeži so udobnejši, predelali so večfunkcijski zaslon na sredini armaturne plošče, ki se mu lahko pridruži tudi (pre)majhen zaslon navigacijske naprave. Spremenjena je tudi sredinska konzola (prestavna ročica je zdaj nameščena bližje vozniku), boljši pa so tudi materiali.

Seveda bo Mazda3 na voljo kot petvratna kombilimuzina in kot štirivratna limuzina in seveda bo dobila tudi športno različico z oznako MPS. Zadnje (prihaja jeseni) na tokratni predstavitvi še nismo videli, pet- in štirivratno pa že.

Petvratna bo nekaj stotakov cenejša, obe pa bosta na voljo s petimi motorji. Bencinska ponudba se začne z 1, 6-litrskim štirivaljnikom (prav te kombinacije bodo prodali največ), ki zmore 77 kilovatov oziroma 105 'konjev'. Na žalost zraven spada le petstopenjski menjalnik, kar pomeni višje vrtljaje motorja in večjo porabo pri avtocestnih hitrostih, je pa ta kombinacija več kot zadostna za nezahtevne voznike.

Druga bencinska možnost je dvolitrski motor s 150 'konji', najprej le v kombinaciji s petstopenjsko avtomatiko, konec poletja ali zgodaj jeseni pa tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in si­stemom i-stop, ki samodejno ugasne in zažene motor, ko se avto ustavi.

Oba bencinca sta že znana in le (manjši porabi in manjšim izpustom na ljubo) na novo obdelana, enako pa velja za najšibkejši, 1, 6-litrski dizel (80 kW oziroma 109 'konjev'). Tudi ta ima le petstopenjski menjalnik, šeststopenjski pa spada k obema novima 2, 2-litrskima dizloma s 150 ali 185 'konji'.

Mazda3 prihaja v Slovenijo maja, konec aprila pa bodo znane tudi uradne cene . .

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del