Mazda6

11. 10. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Kar nekako smo se navadili, da ko avtomobilski proizvajalec predstavi novo generacijo enega svojih modelov, že vnaprej pričakujemo, da bo ta večji, udobnejši, varnejši ? a tudi težji. Pri Mazdi so šli v nasprotno smer.

A začnimo tam, kjer se je spremenilo najmanj ? pri motorjih. Edina prava novost je 2, 5-litrski bencinski motor, ki je (trenut­ni) vrh motorne ponudbe v novi Mazdi6. Zamenjal je dosedanji 2, 3-litrski motor, zmore malenkost več moči (170 ‘konjev’), precej več navora (za skoraj deset odstotkov) in porabi manj goriva. Motor ima sicer enako osnovo kot dosedanji, a so inženirji povečali tako vrtino kot gib, se poigrali s sistemom krmiljenja ventilov, dodali sesalni sistem s spremenljivo dolžino ter nov izpušni sistem. Rezultat je živahen motor, ki pa normno porabi pol litra manj goriva na 100 prevoženih kilometrov od predhodnika.

A v naših krajih bo, to je mogoče napovedati brez tveganja, prodajna uspešnica seveda model z dvolitrskim turbodizlom. Malce presenetljivo je, da so se Mazdini inženirji odločili, da bodo opustili šibkejšo različico motorja, ki ga poznamo že iz dosedanje Mazde6, močnejše pa se pravzaprav niso dotaknili in še vedno ostaja pri 140 ‘konjih’.

Enaka sta tudi oba šibkejša bencinska motorja, 1, 8- in dvolitrski, ki (s prilagodljivim krmiljenjem ventilov in sesalnim sistemom s spremenljivo dolžino) zdaj zmoreta 120 oziroma 147 ‘konjev’.

Enaka sta ostala še osnovna menjalnika (petstopenjski pri 1, 8-litrskem motorju in šeststopenjski pri preostalih), dvolitrski bencinski motor pa si je zdaj mogoče omisliti tudi v kombinaciji s petstopenjskim samodejnim menjalnikom z možnostjo ročnega pretikanja.

Podvozje ima v osnovi sicer enako zasnovo kot pri odhajajoči Mazdi6, a je doživelo precej predelav. Prednji pomožni okvir je zdaj pritrjen v šestih, in ne več le v štirih točkah, Mazdini inženirji pa so spremenili tudi način vpetja spodnjih nihajk ter značilnosti blažilnikov. Tako je nova Šestica lepše vodljiva in bolje odzivna. Tudi v novi Mazdi6 je zadaj večvodilna prema, v primerjavi s predhodnico pa je največja sprememba položaj blažilnikov, ki so zdaj nameščeni navpično.

Namesto hidravličnega volanskega serva prejšnje generacije ima nova Mazda6 električni servo, ki je nastavljen trše kot pri predhodnici, od enega do drugega skrajnega položaja koles pa je le 2, 9 obrata volana. Čeprav je nova Šestica lažja od predhodnice, je njena karoserija (zaradi precej več odpornejšega jekla) bolj toga, zaščita potnikov pa s tem boljša. Pod poglavje varnost spadajo tudi večji prednji zavorni koluti (199 milimetrski) in seveda kopica varnostnih blazin.

Nova Šestica je že od začetka na voljo v vseh treh karoserijskih različicah, torej kot štirivratna limuzina, petvratna kombilimuzina ali kombi. Zadnji je (pričakovano) najdaljši, za vse pa velja, da imajo za 50 milimetrov daljšo medosno razdaljo od dosedanjega modela, kar seveda pomeni tudi več prostora v notranjosti. Avto je tudi za dober centimeter širši kot predhodnik, zunanja dolžina pa je glede na staro Mazdo6 zrasla za od 65 (limuzina) do 75 milimetrov (kombi). Vse karoserijske različice se ponašajo z vsaj 500 litri osnovnega prtljažnega prostora, pri kombiju pa so inženirji poskrbeli tudi za odlično dostopnost, saj se Mazda6 lahko pohvali z najširšo odprtino v razredu.

Notranjost je za vsaj pol koraka naprej od tiste pri predhodnici, deloma zaradi uporabljenih materialov in oblik ter deloma zaradi dejstva, da je predvsem na zadnjih sedežih zdaj precej več prostora in da se bolje sedi tudi spredaj. Komande na volanu (pri Mazdi jim rečejo CF Net) so tokrat res uporabne, saj je z njimi (pravzaprav z vsega petimi gumbi) mogoče upravljati avdiosistem, potovalni računalnik, klimatizacijo in navigacijsko napravo.

Mazda6 bo pri nas na voljo s petimi paketi opreme. Kot smo že vajeni, se bodo pri nas imenovali CE (ročna klima, DSC, radio s CD- in MP3-predvajalnikom, na voljo le z motorjem 1.8i), TE, TE Plus (z 1, 8i in 2.0i, oprema vključuje 17-palčna platišča, CD-izmenjevalnik, CF-komande na volanu, samodejno klimo, dežni senzor, pri paketu Plus dobite še ksenonske žaromete in avdiosistem Bose ter Bluetooth za prostoročno telefoniranje) ter GT (18-palčna platišča, parkirni senzorji in usnje) in GTA (športni dodatki na karoseriji glede na GT). Seveda je večino dodatkov (zanimivi so predvsem parkirni senzorji in Bluetooth) mogoče doplačati tudi pri nižjih ravneh opreme.

Cene se bodo (za limuzinsko različico) začele pri slabih 21 tisočakih za opremo CE in kakšnem tisočaku več za TE. Za petvratno različico bodo kupci doplačali okoli 500 evrov, za limuzinsko pa verjetno (cena še ni določena) dobrega tisočaka. Tudi cene modelov z dizelskim motorjem še niso določene; po nekaterih namigih naj bi bil dvolitrski dizel za približno 1.500 evrov dražji od 2.0i z enako opremo.

Na slovenski trg bo nova Mazda6 zapeljala predvidoma februarja prihodnje leto, najprej kot limuzina in kombilimuzina ter le z bencinskimi motorji, nekje aprila pa bodo v prodaji še kombijevska različica in modeli z dizelskim motorjem.

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere