Mini Cooper S - dobro poglejte

26. 10. 2006 | Dušan Lukič
Deli

Napnite oči. Novi ali stari. Je ali ni večji? Prenovljenega Minija boste nav­zven pre­cej težko loči­li od sta­re­ga. Izza vola­na to ne bo težko.

Tisti veli­ki okro­gli meril­nik hitro­sti, ki je pri sta­rem Miniju kra­sil sre­di­no arma­tur­ne ploš­če, je še vedno tu. Le da je sedaj še večji. Veeeečji. V pri­mer­ja­vi s sta­rim meril­ni­kom je zra­sel pre­cej bolj, kot je novi Mini zra­sel v pri­mer­ja­vi s prejš­njim. Več Minija in veli­ko več Minijevega meril­ni­ka hitro­sti. Zanimiv kon­cept.

Mini je v dol­ži­no zra­sel za dobrih šest cen­ti­me­trov (ob sko­raj enaki medo­sni raz­da­lji), pre­cej tega pove­ča­nja gre na račun dalj­še­ga (za 38 mili­me­trov) pre­vi­sa spre­daj. Predpisi EU o var­no­sti peš­cev so zahtev­ni in zara­di njih je pokrov motor­ja neko­li­ko višji kot prej. Bočne lini­je so bolj kli­na­ste, spod­nji rob oken je (ob prav­za­prav enaki skup­ni viši­ni avto­mo­bi­la) že pri B-stebričku sedaj 18 mili­me­trov višji. Na zadku ni veli­kih spre­memb, enake so osta­le tudi luči. V naspro­tju z njimi so spre­dnje luči neko­li­ko večje, tam, kjer so bili prej smer­ni­ki, pa so sedaj meglen­ke (kadar so del opre­me) in pozi­cij­ske luči.

Oblikovne spre­mem­be so v notra­njo­sti pre­cej opaz­nej­še. BMW-jevi inže­nir­ji so se še bolj kot pri dose­da­njem Miniju posve­ti­li čim pre­pro­stej­šim in upo­rab­nej­šim meril­ni­kom, zato je sedaj meril­nik hitro­sti večji, vanj pa so vgra­je­ni vsi drugi meril­ni­ki in pri­ka­zo­val­ni­ki (avdi­o­si­stem, navi­ga­ci­ja . . ) razen meril­ni­ka motor­nih vrt­lja­jev, ki je, kot se za tako šport­ne­ga mal­čka spod­obi, nameš­čen (kot doslej) na kla­sič­nem mestu.

Poleg pri­ka­zo­val­ni­ka avdi­o­si­ste­ma so v meril­nik hitro­sti vgra­je­ni tudi gumbi za nje­go­vo uprav­lja­nje, pod njim so le reža za vstav­lja­nje cede­jev, gumb za nastav­lja­nje glas­no­sti, koman­de kli­mat­ske napra­ve (v obli­ki Minijevega znaka) ter gumbi za odpi­ra­nje ste­kel in še nekaj malen­ko­sti. Zato je sre­din­ska kon­zo­la ožja, pros­to­ra (v širi­no) za noge pa je več. Retro kovin­ska sti­ka­la, ki smo jih vaje­ni že iz dose­da­nje­ga mode­la, so po novem večja, najti pa jih je mogo­če tudi na stro­pu (za uprav­lja­nje notra­nje osve­tlit­ve in doplač­lji­ve­ga streš­ne­ga okna). Poleg tega si lahko zaže­li­te osve­tlit­ve­ni paket, ki zmore meril­ni­ke in notra­njost (nepo­sred­no in posred­no) osve­tli­ti v petih bar­vah, od dir­ka­ško rdeče do umir­je­ne modre.

Največje spre­mem­be so se zgo­di­le pod motor­nim pokro­vom. Dosedanje, pre­cej zasta­re­le in oko­lju nena­klo­nje­ne ben­cin­ske motor­je so zame­nja­li z novo gene­ra­ci­jo ben­cin­skih šti­ri­valj­ni­kov. V prvi pol­ovi­ci nasled­nje­ga leta bo na voljo osnov­ni motor v mode­lu Mini One, 1, 4-litrski šti­ri­valj­nik s 95 'konji', do tedaj pa bodo imeli kupci na raz­po­la­go mode­la Mini Cooper in Mini Cooper S. Oba poga­nja (po osno­vi enak) 1, 6-litrski šti­ri­valj­nik, ki pa v Cooperju S diha prek tur­bo­pu­ha­la.

Doslej se je S lahko pohva­lil s kom­pre­sor­jem, ki je omo­go­čal motor­ju samo­svoj zvok in odlič­no pro­žnost že od naj­niž­jih vrt­lja­jev, po novem pa tur­bi­na zago­tav­lja tišji, manj mehan­ski zvok motor­ja, hkra­ti pa zago­tav­lja sko­raj enako odzi­ven motor tudi pri naj­niž­jih vrt­lja­jih. To so inže­nir­ji dose­gli z upo­ra­bo tur­bin­ske­ga pol­nil­ni­ka z dvema vho­do­ma za izpuš­ne pline (twin scroll), po enim za vsak par valjev (prvi in četr­ti ter drugi in tret­ji) ter upo­ra­bo nepo­sred­ne­ga vbriz­ga s teh­no­lo­gi­jo skup­ne­ga voda.

Končni rezul­tat je 175 'konjev' in 240 Nm navo­ra že od 1.600 vrt­lja­jev. Največji nad­tlak tur­bi­ne je 0, 8 bara, za kra­tek čas (over­bo­ost) pa je mogo­če ta tlak še pove­ča­ti in takrat motor zmore kar 260 Nm navo­ra. Tokrat smo lahko pre­iz­ku­si­li le Cooperja S, med vož­njo pa se je izka­zal za prav tako poskoč­ne­ga, ob umir­je­ni vož­nji tiš­je­ga, pred­vsem pa s pora­bo gori­va mnogo bolj naklo­nje­ne­ga denar­ni­ci.

Atmosferski motor nima nepo­sred­ne­ga vbriz­ga, tem­več 'le' sistem krmi­lje­nja časov odpi­ra­nja ven­ti­lov Valvetronic, a kljub temu zmore zdra­vih 120 'konjev'. Ljubiteljem diz­lov pa obljub­lja­jo (a hkra­ti noče­jo izda­ti časo­vnih okvi­rjev) tudi nov, sodo­ben tur­bo­di­zel­ski motor.

Oba motor­ja sta serij­sko na voljo v kom­bi­na­ci­ji s šest­sto­penj­skim roč­nim menjal­ni­kom in za dopla­či­lo s šest­sto­penj­sko avto­ma­ti­ko, pri moč­nej­šem pa si lahko zaže­li­te tudi zapo­ro dife­ren­ci­a­la, ki lego Cooperja S še izbolj­ša, in šport­no pod­voz­je. Že prvi kilo­me­tri, pre­vo­že­ni z njim, so poka­za­li, da še vedno osta­ja šti­ri­se­dež­ni gokart, nov elek­tro­me­han­ski servo pa daje voz­ni­ku še bolj­ši obču­tek, kaj se doga­ja s pred­nji­mi kole­si.

Cooper S je tudi trše vzme­ten in ima praz­no­voz­ne gume že serij­sko (šport­no pod­voz­je pa je že na meji tega, da bi ga, razen za naj­bolj trdo­ži­ve lju­bi­te­lje čvr­ste­ga pod­voz­ja, ozna­či­li za pre­tr­de­ga), pri obeh so dobro poskr­be­li za aktiv­no in pasiv­no var­nost (šest var­nost­nih bla­zin spada v serij­sko opre­mo) in oba si lahko zaže­li­te s kupom dodat­kov, od osvet­lje­nih pra­gov do vmes­ni­ka za iPod.

Mini torej osta­ja Mini, tudi na videz. Le da je novi bolj­ši, čeprav tega nav­zven ni vide­ti. Še zani­mi­vost: v več­ini evrop­skih držav (zelo ver­jet­no tudi v Sloveniji) bo novi Mini na trg pri­šel 18. novem­bra 2006 - na dan, ko bi Minijev oče, sir Alec Issigonis, star natan­ko 100 let.

Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere