Nissan Qashqai

31. 1. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Novega Nissanovega križanca (med kombilimuzino in SUV-om) Qashqaia bi lahko mirno imenovali tudi kukavičje jajce. Iz gnezda bo metal tako klasične kombilimuzine kot majhne SUV-e, pa v resnici ne spada v nobenega izmed teh dveh razredov.

Oglejte si video.

Qashqai tudi po svoji velikosti, v dolžino ga je za dobrega 4, 3 metra, spada med oba omenjena razreda. Zato je v notranjosti nekoliko prostornejši od klasičnega avtomobila segmenta C, hkrati pa je z zunanjimi merami do voznika bolj prijazen kot SUV-i (recimo Toyota RAV4).

Pri Nissanu so odločni: Qashqai ni terenec. Niti približno. Je le zanimivo oblikovan osebni avto, ki si ga lahko zaželite s (sicer dodelanim) štirikolesnim pogonom, ki je nasajen nekoliko više od tal. Zato se v njem sedi bolj avtomobilsko kot terensko, a so sedalne površine sedežev ob vstopanju (in izstopanju) vseeno dovolj visoke, da je to udobneje kot pri ’klasičnih’ osebnih avtomobilih.

Qashqai bo v Nissanovem prodajnem programu zapolnil vrzel med Notom in X-Trailom, tja pa se bo uvrstil tudi cenovno. Naj kar namignemo: dobiti ga bo mogoče za 17.900 evrov, toda najboljša izbira bo slabih 20 tisoč evrov vredna različica z osnovnim 1, 6-litrskim bencinskim motorjem (s 115 ’konji’), a malenkost boljšim paketom opreme Tekna (ki že vključuje samodejno klimatizacijo). Le za ESP bo treba v tem primeru doplačati, saj bo spadal šele v višje pakete opreme.

Kot je pri Nissanu v navadi, se bodo paketi opreme imenovali Visia, Tekna, Tekna Pack in Premium, Accenta pa tokrat ne bo oznaka paketa oprem, temveč le oblikovno (po materialih in barvah) nekoliko drugačne, a enako opremljene notranjosti.

V Qashqaievi notranjosti sicer prevladujejo črni (oziroma temni) toni, a so uporabljeni materiali dovolj kakovostni (tako na pogled kot na otip), da to vsaj po prvih izkušnjah ni moteče. Volan je v vseh različicah (vendarle) nastavljiv po višini in globini, vzdolžnega pomika prednjih sedežev je tokrat dovolj, odprtih in zlahka dostopnih prostorov za drobnarije niti ne, zadnja klop pa je (deljivo) zložljiva z eno potezo (zloži se le naslonjalo) in Qashqai tako pridobi do 1.513 litrov prtljažnega prostora z ravnim dnom (a zaradi višje oddaljenosti avta od tal nekoliko višjo nakladalno višino). Ker je nekoliko daljši od tekmecev iz razreda (s katerimi je sicer cenovno primerljiv), je tudi osnovna velikost prtljažnika med večjimi – 410 litrov.

Qashqai bo na voljo s štirimi motorji. Ob pričetku prodaje (to se bo pri nas zgodilo sredi marca) bosta lahko pod zanimivo nagubanim motornim pokrovom dva bencinska ali en dizelski motor. Ob že omenjenem 1, 6-litrskem bencinskem štirivaljniku (ta je podoben kot recimo v Micri SR ali Notu) je tu še novi dvolitrski štirivaljnik, ki so ga prvič uporabili pri japonskem modelu Lafesta (to je tudi prvi Nissanov ali Renault avto, ki je nastal na novi platformi C, Qashqai pa je drugi avto, ki je nastal na tej osnovi) in ki zmore 140 ’konjev’.

Prvi kilometri so pokazali, da je Qashqaievi masi in čelni površini dokaj zlahka kos (1, 6-litrski motor, ki ga nismo mogli preizkusiti, bo tu imel precej težje delo), odlikuje pa ga predvsem mirno in tiho delovanje.

Ljubitelji dizlov bodo ob pričetku prodaje lahko posegli po 106 ’konjev’ močni različici znanega Renaultovega 1, 5-litrskega motorja dCi (tudi te še nismo mogli preizkusiti), junija pa bo na voljo še dvolitrski dCi s 140 ’konji’. Zadnji je dokazal, da Qashqaia premika zlahka, ne more pa se pohvaliti z nizkim nivojem hrupa. Zanimivo: cenovna razlika med šibkejšim bencinarjem in dizlom bo okoli dva tisoč evrov, kar utegne tehtnico močno nagniti v prid bencinskemu motorju in ga narediti za bolj prodajan model Qashqaia.

Oba šibkejša motorja bosta na voljo le v kombinaciji s prednjim pogonom (bencinski s pet-, dizelski pa s šeststopenjskim ročnim menjalnikom), močnejša pa z dvo- ali s štirikolesnim pogonom (bencinski s šeststopenjskim ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom CVT, dizel pa s šeststopenjskim ročnim ali klasičnim samodejnim menjalnikom).

Sistem štirikolesnega pogona All Mode 4x4 je že znan iz Murana in X-Traila, pomeni pa, da motor v osnovi poganja prednji kolesi. Z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli lahko voznik izbira, ali bo prednjekolesni pogon stalen ali pa bo avtomobilu dovolil, da po potrebi na zadnji kolesni par pošlje do 50 odstotkov navore. Tretja možnost je ’zaklenjeni’ štirikolesni pogon, pri katerem se motorni navor deli v stalnem razmerju 57 proti 43.

Qashqaieve prednje obese so klasične, vzmetne noge s prečnimi vodili, zadaj pa so se Nissanovi inženirji odločili za večvodilno premo z navznoter nagnjenimi blažilniki. Zgornja prečna vodila so aluminijasta (s tem so prihranili štiri kilograme nevzmetene mase), celotna zadnja prema pa je (kot prednja) pritrjena na pomožni okvir. Volanski servo je, kot je zadnje čase v navadi, električne sorte, kar pomeni, da je (kot je to zadnje čase v navadi) povratnih informacij nekoliko premalo, zato pa je usklajenost delovanja s hitrostjo vozila dobra tako pri večjih hitrostih kot pri mestnih razmerah.

Ni dvoma, da bo Qashqai velik del svojega življenja preživel na mestnih ulicah (in po prvih izkušnjah iz vedno prometno obremenjene Barcelone se na njih dobro znajde), a zaradi zasnove podvozja in možnosti nakupa štirikolesnega pogona ga ne bodo zmedla niti spolzka ali nestabilna tla pod nogami – pa še s pravo mero terenskega videza se lahko pohvali. To pa je lahko pri kupcih krepak adut.

Prvi vtis

Videz 4/5

Na prvi pogled terenec, a ne preveč nasilne sorte. Malo spominja na (dopadljivega) Murana.

Motorji 3/5

Dvolitrski dizel je preglasen, oba šibkejša motorja bosta verjetno na spodnjem robu zmogljivosti. Manjka nekaj vmes.

Notranjost in oprema 4/5

Oprema je dovolj bogata, le barvne kombinacije notranjosti bi lahko bile živahnejše.

Cena 4/5

Že vstopna cena je prijazna, oprema pa bogata. Dizli so precej dražji od bencinarjev.

Prva ocena 4/5

Qashqai bo všeč tistim, ki si želijo terenskega videza (in deloma počutja), a ne marajo slabosti in kompromisov, ki jih je treba sklepati pri klasičnem SUV-u.

Dušan Lukič

Foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol