Novemu BMW serije 3 so namenili asistenčni sistem, ki do hitrosti 60 kilometrov na uro ne zahteva voznikovih rok na volanu. Problem je v tem, da jih ne boste hoteli umakniti z volana.
Glavno vodilo pri konstruiranju BMW-jeve serije 3 je bilo od nekdaj postaviti voznika v ospredje in dati poudarek športnosti in voznim lastnostim. Ste pričakovali, da bo v novi seriji 3 kaj drugače? Seveda ne. Spreminjati ideologijo po 15,5 milijona prodanih avtov po vsem svetu bi bil strel v koleno. Zato nova “trojka” tudi v sedmi generaciji prihaja kot še bolj dinamičen, zabaven in vozniško naravnan avto.
Novinec, ki nosi oznako G20, je od predhodnika za 76 milimetrov daljši, 16 milimetrov širši ter milimeter višji. Tudi razdalje med kolesi so nekoliko drugače razporejene: medosje je za 41 milimetrov daljše, koloteka pa sta širša za 43 milimetrov spredaj ter 21 milimetrov zadaj. Ob vsem tem mu je uspelo tudi nekoliko shujšati (pri nekaterih specifikacijah vse tja do 55 kilogramov), ohranili so mu idealno razporeditev teže v razmerju 50: 50, z dodatnimi ojačitvami na točkah, kjer se stikata šasija in karoserija, pa so mu izboljšali vzvojno togost za kar 25 odstotkov glede na predhodnika. Za boljšo zaznavo v trikotniku voznik-volan-kolesa so v sklopu volanskega sistema zmanjšali trenja in pridobili 15 odstotkov več povratnih informacij na samem volanu, popolnoma na novo pa so razvili blažilnike, ki z dvojnim hidravličnim sistemom blaženja bolj naravno absorbirajo vse udarce, ki prihajajo s ceste.
To, da smo se v startu razpisali o vozni dinamiki, ne da bi omenili vse druge novosti, kot so oblika, notranjost, asistenčni sistemi itd., je posledica navdušenja po prvi vožnji, ki smo jo opravili po jugu Portugalske. Čeprav je bilo pričakovati, da je nova “trojka” med ovinki doma, se je vseeno lepo prepričati, da se vse te obljubljene izboljšave znajo tudi dejansko prenesti v zaznavo med samo vožnjo. In res, “trojka” prepriča. Zaupanje v avto pri dinamični vožnji je eden od najlepših vozniških občutkov, ki ga proizvajalci lahko ustvarijo. In pri novem BMW serije 3 jim je to še kako uspelo. Hipna zaznava, kdaj je avto stabilen, predkrmarjen, podkrmarjen, koliko je še manevrskega prostora, kako “dozirati” volan … vse to so občutki, ki jih nova “trojka” nosi s sabo v ovinek. Volanski sistem je izjemno natančen, a nikoli “tečen” v iskanju majhnih popravkov, prilagodljivo vzmetenje pa avtu odlično vliva različne osebnosti in tudi po preizkusu na avtocesti vožnja nikoli ni delovala utrujajoče.
To, da je pri sami obliki BMW tokrat šel malce iz svojih okvirjev, je hipoma sprožilo številne debate. In medtem ko je nos ostal dokaj prepoznaven zaradi večnih, a vseeno tokrat malce bolj ostrih “ledvičk” ter prepoznavnih luči (ki sedaj serijsko svetijo v LED-tehniki, ob doplačilu pa z lasersko tehnologijo), je zadek precej spremenjen in v BMW-jevem oblikovnem genetskem bazenu še neviden. Tudi notranjost je za BMW-jeve standarde radikalno spremenjena. Okolje je prepoznavno, a so vsi sklopi, ki obdajajo voznika, popolnoma novi. Merilniki so digitalni in se znajo z različnimi grafikami prikazovati na 12,3-palčnem zaslonu (mimogrede, težko smo se navadili na to, da se merilnik motornih vrtljajev zdaj vrti v nasprotni smeti urinega kazalca, gumb za prižig avta pa je ob ročici menjalnika), zdaj se podatki na vetrobranskem steklu projicirajo na mnogo večjem območju, osrednji informacijsko-zabavni vmesnik pa poganja nova, sedma generacija sistema iDrive. Ta je opremljen tudi z osebnim govornim asistentom, ki nam zna priskrbeti marsikateri pomemben ali nepomemben podatek. Tisti manj vešči vzvratne vožnje pa se bodo razveselili pripomočka, ki deluje tako, da si avto vedno zapomni zadnjih 50 metrov opravljene poti in se po želji vrne sam točno po isti poti nazaj.
Pod motornim pokrovom je osvežena motorna paleta, ki bo vsaj na začetku sestavljena iz štirivaljnikov. Dizelskima 318d in 320d s 150 in 190 “konji”, ki sta predvsem ekološko prečiščena, se bo pozneje pridružil šestvaljni 330d z 265 “konji”, ob tem pa bo ponujal kar 580 njutonmetrov navora. Bencinskemu dvojcu 320i in 330i (184 in 258 “konjev”), ki jima pri dihanju pomaga prenovljeni TwinPower Turbo, pa se sredi prihodnjega leta pridružita priključnohibridni 330e, za katerega obljubljajo boljši baterijski doseg, ter šestvaljni M340i, ki bo pomenil vstop v M svet pri seriji 3. Ob samem prihodu na trg bosta v Sloveniji na voljo 320d ter 330i.
BMW M340i xDrive
Precej zaupanja v izdelek moraš imeti, da ga v predprodukcijski fazi zaupaš novinarjem za vožnjo. In tokrat nas je BMW razveselil s petimi krogi z BMW M340i na dirkališču v Portimau, kjer smo lahko zamaskiranca preizkusili do meja sposobnosti voznika in tehnike. Avto, ki bo naprodaj sredi poletja 2019, poganja turbobencinski šestvaljnik s 382 “konji”, ki se na cesto prenašajo na vsa štiri kolesa prek osemstopenjske avtomatike, serijsko pa bo opremljen z M športnim diferencialom, boljšimi zavorami in športnim vzmetenjem. Ura pokaže, da se do stotice izstreli za vsega 4,3 sekunde, občutki na dirkališču pa povedo, da je že M340i resna napoved za prihajajoči M3. Fotografija je dokaz, da je kljub štirikolesnemu pogonu možno z lahkoto drseti bočno ter obenem lepo nadzorovati pospeševanja iz ovinkov. Odlična napoved za vse tiste, ki si bodo v novem M3 zaželeli pogon xDrive.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere