Pri Porscheju so s Panamero nekako napovedali tehnične smernice za novo generacijo Cayenna, zato je bila avtomobilska javnost že dobro seznanjena s tem, kaj pripravljajo v Stuttgartu. A so vseeno presegli vsa pričakovanja.
Čeprav so bodoči kupci Cayennov (večinoma lastniki katere od prejšnjih dveh generacij, ki nestrpno čakajo na novinca) najglasneje zahtevali osvežitev notranjosti in vgradnjo sodobnejših informacijsko-zabavnih sistemov, si pri Porscheju tega niso zastavili kot edini cilj pri prenovi modela. Novi Cayenne prinaša oblikovno evolucijo in tehnološko revolucijo.
V Porschejevem oblikovalskem oddelku imajo praviloma precej na tesno zvezane roke. Seveda tudi kupci tovrstnih avtomobilov niso najbolj naklonjeni izrazitim spremembam, a novi Cayenne je vendarle ravno toliko osvežen, da izraža aktualen Porschejev oblikovalski jezik. Nos avtomobila je doživel najmanjše spremembe. Prepoznamo ga lahko po večjih vstopnih režah za zrak ter novih LED-lučeh, ki zdaj sodijo med serijsko opremo. Pravzaprav je Cayenne največ sprememb doživel na tistem delu, ki ga boste na cesti najpogosteje gledali – na zadku. Porschejevi oblikovalci so uporabili podobne poteze kot pri karavanski Panameri, torej prečiščene linije in zaščitni LED-podpis, ki zaznamuje celoten zadek avtomobila. Cayenne je malce tudi zrasel: v dolžino za šest centimetrov, v širino za dva, prostornina prtljažnika pa se je povečala za 100 litrov. Dodali so mu aktivni strešni spojler, ki pa ne opravlja le estetske funkcije, pri hitrostih nad 160 kilometrov na uro se namreč dvigne za 20 milimetrov in poskrbi za bolj miren zadek, pri naglih zaviranjih pa zna tudi poskočiti navpično, in tako služi kot zračna zavora.
Pri Porscheju zagotavljajo, da je bilo največ storjenega pri nadgradnji nekaterih sklopov šasije in vzmetenja, kar je prineslo ogromen napredek pri izboljšanju vozne dinamike. Tako so recimo uporabili nove zračne blazine, ki imajo za 60 odstotkov večjo kapaciteto, zato omogočajo boljšo lego in kar šest nivojev nastavitve višine avtomobila. Zadnjim kolesom so dodali aktivno krmiljenje in s tem poskrbeli za boljše manevriranje pri nižjih in več stabilnosti pri višjih hitrostih. Model Turbo je zdaj serijsko opremljen z zavornim sistemom PCCB, ki je nekakšna vmesna izbira med navadnimi in keramičnimi zavornimi koluti. V tem primeru desetbatne zavorne čeljusti namreč grizejo v jeklene kolute, ki pa so premazani s posebnim volframovim karbidnim nanosom, ki naj bi pri zaviranju zagotovil več trenja, ob tem pa oddajal manj toplote. Takšne zavore boste spoznali po belih čeljustih in značilni rumenkasto beli patini, ki se naredi na zavornih kolutih.
Tudi motorji niso ušli nadgradnji. Vstopni šestvaljni model je pridobil 40 'konjev' moči, bi-turbo Cayenne S je močnejši za 20 'konjev', medtem ko je model Turbo bogatejši za 30 'konjev' in jih ima zdaj skupno kar 550. Kljub dejstvu, da je novi Cayenne večji ter da je zdaj še bolj opremljen, pa mu je uspelo tudi malce 'shujšati'. V primerjavi s prvo generacijo za kar 55 kilogramov, kar prinaša boljše rezultate pri zmogljivostih in vozni dinamiki. Vse to nam je uspelo preizkusiti na izrazito razgibanih cestah grškega otoka Kreta, kjer smo dva dni spoznavali novinca. Pričakovali smo, da se bo novi Cayenne dobro odrezal, saj je v svojem segmentu že tako ali tako prednjačil v sklopu vozne dinamike. A vseeno mu je uspelo, da nas še dodatno navduši in prepriča o uspešnosti vseh tehničnih izboljšav, ki so bile storjene v tem času. Zapoditi dvotonsko pošast skozi različne kombinacije ovinkov in ob tem volan obračati bolj lahkotno kot Tomos 4 na gumenjaku, je izigravanje vseh fizikalnih zakonov. Ne le, da avtomobil omogoča zanesljivo in uravnoteženo lego, z njim se je mogoče celo poigrati. Vektorska porazdelitev moči na kolesa, ki potrebujejo izdatno moč v ovinku, je tako dobro izračunana, da je poigravanje z zadkom dvotonskega avtomobila v ovinku skoraj otroško lahko opravilo.
Naj za konec omenimo še tisto, kar so bodoči kupci Cayennov najbolj zahtevali, nam pa se je na koncu zdelo najmanj navdušujoče? Seveda, novinec je v notranjosti opremljen z vsemi tehnološkimi in ergonomskimi nadgradnjami, ki so bile predstavljene že v Panameri. 12,3-palčni Full HD sredinski zaslon predstavlja središče vseh informacijsko-zabavnih vsebin, sredinski sklop armaturne plošče je prečiščen, stikala pa so 'pospravljena' pod gladko plastiko. Omenimo naj še, da je seznam varnostno-asistenčnih sistemov dodatno obogaten z nekaterimi zanimivimi rešitvami, kot je tempomat, ki hitrost prilagaja začrtani smeri v navigaciji, ali parkirni pripomoček, ki pred visokimi robniki zaščiti platišča (ki so, mimogrede, serijsko pri vseh modelih za en palec večja kot prej). In načrti za bližnjo prihodnost? Prihod dizelske in hibridne različice načrtujejo za naslednje leto, ob vprašanju, ali pripravljajo tudi najmočnejšo Turbo S E-Hybrid izvedenko, pa so se Porschejevi tehniki le pomenljivo nasmehnili.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Porsche