Novo v Sloveniji: Hyundai Bayon – prerivanje v družinski hiši

Gneča med Hyundaijevimi križanci oziroma športnimi terenci se (še) povečuje. V družino se zdaj vriva Bayon, simpatičen avtomobil, ki je za ped manjši kot Kona in dovolj velik, da prepriča tiste, ki se jim i20 zdi premajhen, predvsem pa si želijo več prostora.

Zgledi vlečejo in tako kot so pri Volkswagnu Pola »napihnili v T-Cross, pri Peugeotu 208 v 2008 in pri Oplu Corso v povsem novo Mokko, so zdaj enak recept uporabili pri Hyundaiju. Prodajne številke v tem razredu so namreč še vedno zelo obetavne, zato si tudi pri najmočnejše južnokorejskem avtomobilskem gigantu obetajo primeren kos tržne pogače. Bayon, ki je dobil ime po pristaniškem mesta Bayonne na jugozahodu Francije, je namenjen izključno evropskim kupcem, nastal je na osnovi modela i20, po videzu pa precej spominja na večjega Tucsona.

Agresivni sprednji del z ozkimi dnevnimi lučmi, ločenimi od žarometov in podolgovato masko hladilnika z nakazano zaščito podvozja, predvsem pa izrazito upognjen zadek z velikimi lučmi v obliki puščice, poskrbita za hitro prepoznavnost. Vendar novinec ne osvaja samo z drzno zunanjostjo in višjim položajem sedenja, temveč tudi s prostornejšo potniško kabino in izdatnejšim prtljažnikom, ki sprejme 411 litrov prtljage oziroma 60 litrov več kot premore i20, od katerega je s 4,18 metra tudi celih 14 centimetrov daljši in 4 centimetre višji.

Oblikovalci so bili nekoliko manj izvirni pri zasnovi in slogu voznikovega delovnega mesta, ki je v celoti prevzet iz i20 .To samo po sebi ni slabo (z izjemo kakovosti plastike,) in voznika pričaka 10,25-palčni digitalni zaslon z merilniki, ki ima enako dobro grafiko kot enako velik osrednji zaslon na dotik, ki služi za komunikacijskemu sistemu. Slednji med drugim posreduje natančne prometne informacije in čas prihoda v realnem času, brezplačna parkirna mesta in bencinske črpalke v bližini ali navigacijo do cilja prek pametnega telefona. Pod zaslonom je ostalo nekaj mehanskih stikal za nastavitve, ki za razliko od napornih, navideznih drsnikov omogočajo preprosto in nekako bolj »človeško« upravljanje.

Motorna izbira je razmeroma skromna in od kar so pri Hyundaiju začeli z ukinjanjem dizlov, je omejena zgolj na bencinske stroje. Živahni 1.0-litrski trivaljnik s podporo prisilnega polnjenja, v kombinaciji z 48-voltno blago hibridno tehnologijo, razvije 88 kilovatov (120 KM), pri varčevanju z gorivom pa mu v tako imenovanem jadralnem načinu pomaga inteligentni 6-stopenjsk ročni menjalnik z elektronsko podprto sklopko. Enak motor je na voljo tudi brez hibridnega dodatka in razvije in ki je na voljo tudi s 74 kilovati (100 KM), povezan je z običajnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Vstopni motor je 1,2-litrski štirivaljnik brez prisilnega dovoda zraka, zmore 62 kilovatov, (84 KM) za prenos moči skrbi 5-stopenjski menjalnik. <Kdor ne ara ročnega prestavljanja, si lahko za doplačilo omisli 7-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik.

Podvozje je v osnovi enako kot pri i20, a prilagojeno dodatnim kilogramom in centimetrom ter prav zato za odtenek bolj čvrsto, a še vedno dovolj udobno in predvsem z natančnimi informacijami na volanu. Poleg tega Bayon premore zgledno založenost z opremo za varnost in udobje, ki je razdeljena v štiri nivoje.
Najcenejši Bayon je z vsemi prodajnimi ugodnostmi na voljo za 15.490 evrov, za najdražjega je treba pripraviti dobrih osem tisočakov več.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del