Po skoraj natanko treh letih je Oplova Astra prišla na vrsto za rahlo pomladitev. Sprememb ni veliko, malo pri motorjih, malo pri obliki, a na koncu se kar pozna.
Navzven boste prenovljeno Astro prepoznali po drugačni maski s precej širšo kromirano letvico, na ’V’ zarezanem odbijaču pod njo ter drugačnih lučeh, ki imajo pri večini modelov srebrno ozadje (črno je le pri modelih z oznako Sport in tistih z aktivnimi žarometi). V notranjosti so srebrno temo prenesli na komande gretja in zračenja (ki imajo sedaj kromirane obrobe), radia in dele sredinske konzole, spremenili pa so tudi barve in teksture materialov na armaturni plošči in vratih. Nič revolucionarnega, a dovolj, da je opazno.
Pri tehniki so najbolj spremenili motorno paleto (podvozje razen nastavitev programske opreme varnostne elektronike ostaja enako). Pri dizelskih motorjih se poslavlja 1, 9-litrski CDTI s 120 ’konji’ (na voljo bo le še v kombinaciji s samodejnim menjalnikom), zamenjala ga bo nova različica 1, 7-litrskega dizla s 125 ’konji’. Ta motor ima po novem še različico s 110 ’konji’ (namesto prejšnje s 100), ki je zamenjala (oziroma ga bo konec pomladi) 1, 9-litrski dizel z 10 ’konji’ manj. Nespremenjena in v ponudbi ostajata najšibkejši (1.3, 90 ’konjev’) in najmočnejši (1.9, 150 ’konjev’) dizel.
Podobno predelana je tudi paleta bencinskih motorjev. Osnovni 1, 4-litrski ostaja, 1, 6-litrski Twinport s 105 ’konji’ tudi, pridružila pa se mu je še 115 ’konjev’ močna različica brez oznake Twinport, ki ima prilagodljive čase odpiranja sesalnih in izpušnih ventilov (sistemu pri Oplu rečejo Cam-Phase). 1, 8-litrski motor s 140 ’konji’ ostaja, poslovil pa se je 170 ’konjev’ močan dvolitrski turbo. Nadomestila ga je 180 ’konjev’ močna različica z 1, 6-litrskim turbomotorjem, ki se ob boljših zmogljivostih odlikuje s precej manjšo porabo.
Prvi kilometri so pokazali, da voznik ne začuti, da je pod motornim pokrovom s kubičnimi centimetri bolj reven motor, saj je navora veliko, odzivnost pa dobra. Ob 230 Nm navora motor zmore (zaradi vodno hlajene turbine, ki zmore kar 200.000 vrtljajev na minuto) dodatnih 36 Nm navora, ko voznik hitro pohodi stopalko za plin. Ta ’overboost’ lahko traja do pet sekund, kar je več kot dovolj za lahkotna prehitevanja. Najmočnejša dvolitrska turbobencinarja (200 in 240 ’konjev’) ostajata v ponudbi.
Dušan Lukič
Foto: Tovarna