Vozili smo: Renault Megane ConquestOsvajalec med dvema svetovoma

Pri nas Megane Conquest, drugje Arkana. Povsod pa z nalogo, da v Renaultovo mrežo zvabi kupce, ki iščejo kupejevskega križanca.

Osvajalec med dvema svetovoma (foto: Matjaž Gregorič) Matjaž Gregorič
11. 6. 2021

Očitno je, da se vsaj del tistih, ki se odločajo za nakup športnih terencev, spogleduje s takšnimi s kupejevsim zadkom.  Zato pri Renaultu zdaj pošiljajo na ceste kupejevskega križanca z imenom Megane Conquest, avtomobil dveh svetov in novih priložnosti.

Če je kdo prepričan, da je Renaultovega novinca že videl, vendar z imenom Arkana, se ne moti. Arkano namreč že od leta 2018 poznajo v Rusiji, kjer jo za  tamkajšnji trg tudi izdelujejo na platformi, sposojeni pri Dacii. Za vse druge trge je avtomobil postavljen na enako  osnovo kot jo imata Clio in Captur, prihaja iz južnokorejskega Samsunga (tam nosi oznako SM3) in samo v Sloveniji se imenuje Megane Conquest.

Sprva so pri Renaultu zanikali, da bi bil kupejevski križanec namenjen zahodnoevropskim kupcem, a so hitro ugotovili, da si ga pravzaprav želijo. Megane Conquest je s 4,57 metra dolžine  za dobrih 35 centimetrov daljši od Capturja in se z medosno razdaljo 2,72 metra meri s Kadjarjem, vendar je strešna linija precej nižja.

Notranjost pričaka potnike z dostojnem ambientom in urejenim voznikovim delovnim mestom. Merilniki so seveda digitalni, velik sredinski zaslon s hitro odzivnostjo združuje vse upravljalske funkcije in številne nastavitve. Prostora je kar precej, tudi v višino, primanjkuje ga samo tistim z nadpovprečnimi centimetri. Prtljažnik, ki ga zapirajo velika vrata, je prav tako prostorsko izdaten in sega od osnovnih 513 do 1296 litrov pri zloženi zadnji klopi

Pri pogonskih sklopih ni dizelskega motorja in seveda ni šlo brez pomoči elektrike, zato ima Megane Conquest pogonski sklop z oznako E-Tech Hibrid, ki ga sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, z 69 kW (94 KM) in dva elektromotorja – eden je visokonapetostni zaganjalnik in generator z močjo 36 kW, drugi pa visokonapetostni zaganjalnik in generator  z močjo 15 kW. Celota deluje s pomočjo inovativnega sekvenčnega menjalnika brez sklopke. Tako kot v električnem vozilu se akumulator polni med vožnjo ob upočasnjevanju in zaviranju, lahko pa ga polni tudi motor z notranjim zgorevanjem, kadar motor deluje v optimalnem območju vrtljajev, z izrabo odvečne energije ki ni potrebna za pogon avtomobila.

Megane Conquest je v vseh različicah lahko opremljen tudi z mikrohibridnim pogonskim sklopom, ki temelji na 1,3-litrskem štirivaljnem bencinskem motorju s turbinskim polnilnikom ter  z dodatkom alternatorja-zaganjalnika. V kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama EDC je na voljo z močjo 104 kW (140 KM), od letošnjega zadnjega četrtletja pa bo še021 pa še s119 kW (160 KM). Pogon je vselej speljan k sprednjim kolesom.

Novinec v Renaultovi družini je na voljo z do dvanajst asistenčnimi sistemi in s tremi nivoji opreme, za najcenejšega je treba odšteti 23.190 evrov.