Osveženi Seat Leon z novim infozabavnim sistemom

28. 12. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Ko gre za najbolje prodajani model znamke, seveda ni šale: pri načrtovanju povsem novega modela ali ob prenovi razvojniki vedo, da lahko vsaka napaka pomeni katastrofo za proizvajalca.

Štiri leta po predstavitvi sedanje generacije je Seat Leon doživel prenovo, ki ga bo ponesla proti menjavi modela čez kakšna tri leta.

Nova je maska (mreža hladilnika je štiri centimetre širša), nove so luči, nova sta odbijača, seveda pa je bila pomladitve deležna Seat Leon je namreč dobil najnovejšo infozabavnega sistema. To pomeni osempalčni za dotik občutljivi LCD, ki je zamenjal tudi nekatere v dosedanjem modelu fizične gumbe in stikala, odlično povezljivost s pametnim mobilnikom (vključno s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto), brezžično polnjenje zanje ter možnost upravljanja z glasovnimi ukazi – hkrati pa telefon poveže z zunanjo anteno vozila.

Poleg najnovejšega info-zabavnega sistema je Leon dobil tudi svež paket (serijskih in doplačilnih) asistenčnih sistemov. Izpostaviti velja asistenco za vožnjo v zastojih. Ta je na voljo pri Leonih, opremljenih s sistemom za ohranjanje smeri vožnje ter aktivnim tempomatom, saj ju kombinira in tako poskrbi za samodejno vožnjo v zastojih do hitrosti 60 kilometrov na uro.

Seveda ne manjkajo samodejno zaviranje v sili (Front Assist), tudi v mestu in tudi s prepoznavanjem pešcev, prepoznavanje prometnih znakov ...

Pri pogonski tehniki ni velikih sprememb. Leon je na voljo s petimi dizelskimi pogonskimi možnostmi (1.6 in 2.0 TD z močmi 90, 110, 115, 150 in 184 'konjev'), novost pa je 115-'konjski' dizel, ki ima sistem Start-Stop. Na bencinski strani lahko kupci posežejo po šestih različnih motorjih, med njimi je tudi 1,4-litrski TGI, ki lahko uporablja bencin ali zemeljski plin. Seveda so na voljo tudi Bencinska novost je litrski trivaljnik s 115 'konji' (v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom), ki zna zadovoljiti večino potreb manj zahtevnih kupcev, hkrati pa se (na papirju) ponaša z nizko porabo in emisijami. 1,4-litrski TSI je na voljo v različicah s 125, 150 ali 180 'konji'.

Novi Leon bo v naše prodajne salone zapeljal januarja, že od decembra pa ga bo moč naročiti v prednaročilu. Cene? V primerjavi s sedanjimi bodo malenkost višje, seveda na račun bogatejše serijske (predvsem varnostne) opreme.

X za Xcellence

Medtem ko Leonovo rahlo terensko izvedbo X-Pereience pri Seatu jemljejo kot ločen model, pa je Leon dobil še eno različico na X, tokrat Xcellence – a v tem primeru gre le za paket opreme, ki se bo pridružil že znanim Reference, Style in FR. Gre za varianto, ki je usmerjena bolj ekskluzivno in prestižno kot športna oprema FR, ki ji stoji ob boku. Prepoznali jo boste po kromu okoli oken in na maski, prestižnejših materialih ter večbarvni ambientalni osvetlitvi notranjosti pa tudi pragovih z napisi Xcellence (seveda). Seznam opreme, ki spada poleg, vključuje tudi pametni ključ, LED-žaromete, boljši audio sistem ...

besedilo: Dušan Lukič · foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del