Dobro je videti, lepo poje, bistvo pa se skriva tam, kjer se hrbet konča. Jennifer, umakni se, govorimo o Panameri Sport Turismo.
Kar pet let je minilo od predstavitve konceptne Panamere Sport Turismo, ko je Porsche napovedal najhitrejšega karavana na svetu. Jasno, čakalo se je na prenovo Panamere in zdaj je končno na voljo prva kombi karoserijska zasnova v zgodovini Porschejeve flote.
Ob pogledu na mere v tehničnih podatkih boste podvomili o pravilnosti teh, a dejstvo je, da se karavanska izvedba Panamere ne razlikuje prav dosti od 'navadne' sestre. Medtem ko sta medosna razdalja in skupna dolžina isti, se Sport Turismo razlikuje le po obliki zadka od B-stebrička naprej. Tudi prirastek v teži je minimalen in znaša v povprečju le okoli 30 kilogramov.
Bistvo je v prilagodljivosti
A bistvo se vseeno skriva v prilagodljivosti prtljažnika ter zadnje klopi. V Sport Turismu je sedežni razpored po sistemu 4 + 1, pri čemer tisti +1 dejansko pomeni zasilni sedež na sredinskem grebenu. A vseeno, v super hitri vožnji od vrtca do doma bo otrok tudi tam užival. Odrasli bodo zaznali predvsem prirastek prostora nad glavami, saj zaradi pozno padajoče linije zadka ni občutka utesnjenosti. Ob doplačilu je mogoče naročiti tudi ločena sedeža, opremljena z gretjem, hlajenjem in masažnim sistemom.
A tu se ne končajo prednosti karavanske različice. Sama prostornina prtljažnika ni dosti večja kot pri klasični Panameri: pri normalni sedežni postavitvi je povečana za 20 litrov, medtem ko je pri podrtih sedežih volumen večji za 50 litrov. Poglavitna razlika je v lažjem dostopu do prtljažnega prostora, saj so prtljažna vrata precej večja, spodnji nakladalni rob pa je popolnoma znižan.
Enaka motorizacija
Sicer pa je Panamera Sport Turismo v vseh izvedenkah motorizirana enako kot klasična Panamera. To pomeni, da je na voljo kot vstopni model s 330-'konjskim' bencinarjem, sledi bi-turbobencinski šestvaljnik s 440 'konji', hibrid s 462 'konji' sistemske moči je že resna zadeva, medtem ko vrh ponudbe predstavljata modela Turbo s 550 'konji' in Turbo S E-Hybrid s 680 'konji' sistemske moči.
In čeprav se bistvo modela Sport Turismo skriva na zadnjih sedežih, smo se raje usedli za volan, da se prepričamo o 'posledicah' narastka za hrbtom potnikov. Da novinka tudi v vozni dinamiki ne odstopa preveč od klasične sestre, se nam je uspelo prepričati na čudovitih cestah od Trogirja proti Pagu. V nobenem segmentu vožnje ni čutiti okornosti ali prirastka teže, tudi stabilnost pri višjih hitrostih je izjemna. Karavanska izvedba se ponaša tudi s tako imenovano prilagodljivo aerodinamiko, saj jim je v strešni spojler uspelo skriti – še en spojler. Ta je premičen, se prilagaja izbranemu voznemu programu ter hitrosti in je zmožen ustvariti do 50 kilogramov dodatnega potiska k tlom.
Cenovno bo Panamera Sport Turismo od klasične Panamere v povprečju dražja za štiri tisočake, a to je zanemarljiva številka pri avtomobilu, kjer je večina stvari z doplačilnega seznama dražjih od te vsote.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Panamera Turbo S E-Hybrid je prvi Porsche, kjer hibridna izvedenka predstavlja najprestižnejšo različico nekega modela. Po kratkem druženju pa se nam je uspelo prepričati, da za ta primat izpolnjuje prav vse pogoje.
V primerjavi z 'navadno' Panamero Turbo je avtomobil sicer pri teži pridobil dodatnih 310 kilogramov, a je klasični pogonski sklop (V8 motor s 550 'konji') zdaj obogaten s 100-kilovatnim elektromotorjem, ki mu podporo zagotavlja baterija 14 kWh. Vse skupaj ustvari dih jemajočih 680 'konjev' sistemske moči in neverjetnih 850 njutonmetrov navora, ki so na voljo že tik nad prostim tekom motorja.
Kako težaško delo tu opravlja 8-stopenjski dvosklopčni menjalnik PDK, si lahko samo mislimo, še bolj pa navdušijo keramične zavore, ki niti za trenutek ne dajejo občutka, da bodo podlegle 2.400-kilogramski masi avtomobila. A če vas vseeno za trenutek premaga 'zelena zavest', je tak Porsche zmožen prevoziti 50-kilometrsko razdaljo zgolj v električnem načinu.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Porsche