Peugeot 308 CC

30. 3. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Ko govorimo o CC-jih, torej kupe-kabrioletih oziroma kabrioletih z zložljivo trdo streho, je Peugeot ena prvih, če ne prva znamka, ki pride na misel.

Od leta 2000, ko so na trg poslali 206 CC, so prodali že 650 tisoč CC-jev in na zahodnoevropskem trgu ostajajo znamka številka ena.

Trdostrešni kabrioleti za Peugeot tako že dolgo niso več nišni izdelki, 206 CC in njegov naslednji 207 CC pa sta že dolgo najbolje prodajana tovrstna avtomobila v Zahodni Evropi. Dvestošestic so recimo prodali 370 tisoč, večjih Tristosedmic Cece pa pol manj. A vseeno so jih doslej prodali 175 tisoč, kar je velika številka, in pri Peugeotu načrtujejo, da se bo tudi naslednik, 308 CC, prodajal odlično – po vsaj 20 tisoč kosov letno.

308 CC je seveda nastal na osnovi oziroma platformi navadne Tristoosmice, zato ga tudi izdelujejo v isti tovarni v Sochauxu. Inženirji so za osnovo vzeli (pri podvozju) najbolj športni različici 308, zato je CC nasajen nizko in se v ovinkih (prve kilometre smo z njim prevozili po ovinkastih gorskih cestah zaledja francoske riviere) pelje lahkotno in natančno.

Streho so povzeli kar po predhodniku (zato se še vedno zlaga tako, da sta dela obrnjena drug proti drugemu in tako zavzameta v prtljažniku več prostora, kot če bi se zložila drug nad drugega (da bi bili krivini vzporedni), vseeno pa je prostora v prtljažniku dovolj – tudi ob zloženi strehi okoli 250 litrov (ob dvignjeni pa dobrih 450).

Streha je seveda dodelana v primerjavi s tisto v 307 CC, zvočna izolacija je boljša, raztegne ali zloži pa se v 20 sekundah – in to opravilo lahko pričnete takoj, ko hitrost avtomobila pade pod 12 kilometrov na uro. Ob zloženi strehi, nameščenem vetrnem ščitu za prednjima sedežema in dvignjenih bočnih steklih je vetra v kabini malo; do 130, 140 kilometrov na uro vrtinčenja v kabini skoraj ni, le hrup vetra je seveda slišen.

Notranjost sicer izvira iz klasičnega 308, a je prav tako dodelana. Zaželite si jo lahko tudi popolnoma (z armaturno ploščo vred) oblečeno v usnje, sedeži imajo vgrajen sistem Airwave (reže za vratom voznika, ki okoli vratu v hladnih dneh ustvarijo zračni šal in ga grejejo), klimatska naprava se zna sama prilagoditi odprti in zaprti strehi, v sedeže pa so poleg klasičnih bočnih varnostnih blazin vgrajene (ob vzglavniku) tudi varnostne blazine za glavo.

V Slovenijo 308 CC prihaja maja, na voljo pa bodo štirje motorji: bencinska 1, 6-litrska VTi s 120 'konji' in THP s 160 'konji' oziroma 110 kilovati ter 1, 6-litrski dizel s 83 kilovati (112 'konji') in 2.0 HDI FAP s 140 'konji'. Najšibkejšemu bencincu so namenili petstopenjski ročni menjalnik, preostalim pa šeststopenjskega.

V Sloveniji si bo močnejšega bencinca (ob 10-'konjskem' zmanjšanju moči) mogoče zaželeti tudi s štiristopenjsko avtomatiko. Jeseni bo seveda prišel še 175-'konjski' turbobencinar. Opreme bodo tri: Sport (oba šibkejša motorja), Sport Pack (vsi motorji razen 1.6 HDi) in Feline (močnejši bencinec in kasneje še 175-'konjska' različica).

308 CC je, tako se je izkazalo med prvimi kilometri, zelo odrasel štirisedežni (no ja, zadaj bodo dobro sedeli le otroci, ob nameščenem vetrnem ščitu pa seveda nihče) kabrio, ki se izkaže predvsem z odlično aerodinamiko in udobjem.

Ko bo dobil še šibkejše motorje (in s tem nižje cene), bo pisan na kožo tistim, ki bistvo takega avtomobila razumejo kot vsakdanjo uporabnost, kombinirano z uglajenim, elegantnim križarjenjem s spuščeno streho.

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del