Peugeot 308 SW

22. 5. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Kombijevski zadek in deset centimetrov daljša medosna razdalja sta glavni značilnosti, ki novega 308 SW ločita od klasične tri- ali petvratne različice.

Tudi v primerjavi s predhodnikom, to je 307 SW, je 308 SW zrasel tako v dolžino kot v širino, je pa od njega nekoliko nižji. Poslovilo se ločeno označevanje za slabše (Break) in bolje (SW) opremljene različice; kombijevski 308 je odslej vedno SW, le paketi opreme so različni.

Od kombilimuzinskega 308 SW se tehnično seveda ne razlikuje dosti: enaki so motorji (so pa novi šeststopenjski menjalniki in občutek pri pretikanju je zdaj veliko boljši), enako je podvozje, enako je tudi počutje v notranjosti ? vsaj v prvi vrsti, torej za voznika in sovoznika. Razlika pa je lahko zadaj.

Pri opremah Comfort in Comfort Pack je druga sedežna vrsta klasična, torej je klop po tretjini deljiva in zložljiva, šele od opreme Premium naprej pa je serijsko tisto, kar SW-ja ločuje od manj prilagodljivih bratov. Tam so namreč trije enako široki, a popolnoma ločeni sedeži, ki jih je mogoče vzdolžno pomikati, zložiti, odstraniti ali premakniti na pritrdišča v tretji sedežni vrsti (za to vrsto je mogoče doplačati šesti in sedmi sedež).

Zadaj se pozna dodatnih deset centimetrov medosne razdalje, počutje pa zna biti prijetnejše tudi zaradi panoramske steklene strehe, ki se od opreme Premium naprej razteza vse do glav potnikov na zadnjih sedežih. Peugeotovi inženirji so zanimivo rešili težavo z delovanjem opozorilnikov za varnostne pasove ? ti so zdaj brezžični, zato ni težko odstraniti sedežev. Zadnja vrata se odpirajo v celoti, lahko pa odprete le zadnje steklo. Zložljiv je (lahko) tudi sedež prednjega sopotnika.

Daljši previs zadaj seveda pomeni tudi več prostora v prtljažniku, tega je lahko od dobrih 470 in vse do 1.600 kubičnih decimetrov po VDA-standardu (kar bi v litrih pomenilo številko, krepko večjo od dva tisoč).

V Sloveniji bo 308 SW na voljo od julija, v primerjavi z enako opremljeno petvratno različico pa bo dražji za približno 700 evrov, kar pomeni, da bo vstopna cena tega modela (z 1, 4-litrskim motorjem in opremo Comfort) slabih 15 tisočakov. Pri opremi Premium in višjih ravneh opreme se bo razlika povečala zaradi vrednosti sedežev in panoramske strehe, a verjetno ne bo presegla številke 1.500, torej bo najcenejši 308 SW s posamičnimi sedeži zadaj (kar je konec koncev tudi bistvo tega avtomobila) verjetno stal najmanj 19 in pol oziroma 20 tisočakov.

Dušan Lukič, foto: Tovarna