Peugeot 308

5. 7. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Številka sedem je menda pravljična, magična. Osmica pa nič posebnega. In pri Peugeotu so predstavili prvi avto generacije, ki ima na koncu osmico . .

In zanimivo: 308 je prvi Peugeot po dolgem času, za katerega marsikdo ne bo rekel, da je res lep (vsaj na prvi pogled ne). Saj ne, da bi bilo z obliko kaj res narobe - a avto vseeno daje občutek, da prednji in zadnji del nista usklajena, in navzven preveč namiguje, da gre za prostoren, praktičen avto.

Oblikovanju, ki ga ‘odlikuje’ višja streha in posledično tudi več prostora v notranjosti, pravijo pri Peugeotu (če preprosto in na hitro prevedemo) polpovišana arhitektura. Novi 308 v dolžino meri 4, 27 metra, kar pomeni, da je malo nad povprečjem razreda, a to dolžino (tudi zaradi visoke strehe) dobro skriva. Spodnji rob oken je precej visok, še posebej zadaj, zato je bočnih stekel malo, nos pa zaznamujejo predvsem velika odprtina za hlajenje in značilne družinske poteze, ki jih je imel že 207, predvsem poševne, v blatnike potegnjene luči in v nos zašiljen pokrov motorja, ki spominja na dirkalnike formule 1.

Notranjost zaznamuje predvsem sredin­ska konzola, ki je, kot to nekako postaja navada, precej položna, tako da voznik lažje doseže komande. Povsem novi so merilniki, ki s svojo obliko spominjajo na kronografe, Peugeotovi oblikovalci in inženirji pa so poskrbeli tudi za precej prostora za drobnarije: predali in odlagalne površine imajo skupaj kar 42 litrov prostornine, od tega jih ima velik predal pred sovoznikom deset. Zamislili so si tudi kar nekaj malenkosti, ki popestrijo in olajšajo življenje, od pokritega predala v zadnji polici do avtomatskega odišavljenja notranjosti in ločenih zračnikov za zadnjo klop pri vseh različicah.

Prednji sedeži so v srednjem delu tanjši, tako da je več prostora za kolena tistih, ki sedijo zadaj, in vsaj prvi hitri poskusi sedenja spredaj in zadaj so pokazali, da na zadnji klopi ne bo veliko razlogov za pritožbe. Mogoče se bodo pritožili le višjerasli vozniki, saj je vzdolžni pomik prednjih sedežev (spet) prekratek, da bi se lahko za volan (ki je sicer izdatno nastavljiv) namestili udobno. Škoda. Precej bolj razveseli 430-litrski prtljažnik pravilnih oblik (a s kar visokim robom), ki se ga lahko poveča tja do 1.400 litrov.

308 prihaja na glavne evropske trge 20. septembra, k nam pa sredi oktobra. Ni še ni natančno znano, kakšni bodo paketi opreme in kakšne bodo cene, znani pa so že osnovni paketi oprem in seveda motorizacija. Osnovna oprema se bo imenovala Confort, sledil bo Confort Pack, Premium, Premium Pack in Feline (najvišja raven paketa, ki pa ga v Sloveniji že tradicionalno ne poznamo oziroma se ponavadi imenuje kako drugače).

Bencinska motorna ponudba (nastala je kot plod sodelovanja z BMW-jem) se začne z 1, 4-litrskim štirivaljnikom (vsi bencinski motorji imajo sistem krmiljenja odmičnih gredi) s 95 ‘konji’, 1, 6-litrski štirivaljnik pa je na voljo s turbinskim polnilnikom ali brez njega in s 150 (THP) ali 125 ‘konji’. Menjalniki so tu petstopenjski ročni z možnostjo doplačila za avtomatiko pri močnejših različicah. Najmočnejši bencinar bo imel (vsaj dokler ne pride res športna različica) v kombinaciji z bolj športnim podvozjem 175 ‘konjev’ (kot 207 RC). A prava športna različica (ki se menda ne bo imenovala RC) pride kasneje, s še močnejšim motorjem.

Dizelska ponudba se začne z 1, 6-litrskim HDI-jem (90 ali 110 ‘konjev’). Pri tem motorju si boste lahko namesto ročnega v začetku prihodnjega leta zaželeli tudi povsem novi robotizirani ročni menjalnik ter posebne Michelinove gume, namenjene varčevanju z gorivom (okoli 0, 2 litra na 100 prevoženih kilometrov). Vrh dizelske ponudbe pa pomeni dvolitrski HDI s 136 ‘konji’.

Pri Peugeotu pričakujejo, da bodo leta 2008 prodali 350 tisoč tri- in petvratnih Tristoosmic, o drugih karoserijskih različicah pa niso spregovorili niti besede. A glede na izkušnje to še ne pomeni, da jih ne bo. Prej nasprotno . .

Dušan Lukič, foto: Tovarna