Zgodba se je začela leta 1965, ko je Porsche na frankfurtskem avtomobilskem salonu na ogled postavil prvo Targo. A zakaj je sploh nastala?
Ampak ena pozitivna stvar se je vendarle izcimila iz vsega skupaj: Porsche se je v strahu pred slabo prodajo Cabrioleta odzval z avtom, ki je »združeval občutek kabrioleta in varnost kupeja«: z 911 Targa. Odstranljiv sredinski del strehe, a fiksen zaščitni lok. Takšna je Targa ostala do danes. Oblikovno jo boste (razen po stekleni strehi) od kupejevskega 911 ločili po ostrem vogalu malce večjih zadnjih bočnih stekel ter po aluminijasto srebrni obrobi nad bočnimi stekli. In to je vse.
V najnovejši generaciji je streha takšna, kot jo poznamo izpred prenovitve: steklena, električno pomična in zasenčena z električno pomičnim rolojem. V notranjosti lahko (ob spuščenih šipah in odprti strehi) piha, a ne toliko kot v kabriu, lahko pa je ista notranjost tiha in udobna kot tista v kupeju. Ker si le stežka zamislimo kupe-kabrioletskega 911 (prostor za streho pač zaseda motor), je jasno: Targa je Porschejev 911 CC . .
Ostanek avtomobila? Kot drugi 911. Prenovitev je torej prinesla nov motor (prostorninsko in pri neposrednem vbrizgu), menjalnik PDK z dvema sklopkama in nove oblikovalske poteze spredaj in zadaj (predvsem pri lučeh). Targa je na prodaj le s štirikolesnim pogonom – tako zahtevajo kupci. Ti pa so, recimo jim po domače, 'ziheraši'. Imeli bi veter v laseh, a preveč ne, zato kabrio odpade. Imeli bi 911, a raje ne s pogonom zadaj – zato torej Targa 4 oziroma Targa 4S. Je s tem kaj narobe? Prav nič. Targa je v vsakem primeru še vedno pravi 911, to pa je tako in tako najpomembneje.
Dušan Lukič, foto: Tovarna