Tisti pravi

30. 11. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Da je bil Porsche pravzaprav prisiljen podati se tudi na trg SUV-ov, vemo že dolgo. Ko se je začela nezadržna rast njihove priljubljenosti, je bilo jasno, da je to najboljši način, da zagotovijo dovolj visoke prodajne številke in prihodke znamke.

vseeno: prvi Cayenne je bil morda res dovolj dober, da si je zaslužil značko na nosu, a oblikovno se niti v prvi niti v poznejših generacijah športni nos in zadek SUV-ov nekako nista ujemala. Enako, pa čeprav v manjši meri, velja tudi za zadnjo generacijo. Oziroma je veljalo, kajti zdaj je tu Cayenne Coupe.

Z enim stavkom bi lahko zapisali: Cayenne Coupe je Cayenne, kakršen bi oblikovno moral biti že od začetka. Bolj položni strešni stebrički, bolj padajoča streha, dovolj položno zadnje steklo: vse to so oblikovni elementi, ki ga po osnovni silhueti ne naredijo le bolj športnega in očesu prijaznega, ampak ga tudi približajo tistemu, kar smo vajeni iz 911 ali Panamere. Kar poglejte obris bočnih stekel, na primer.

Ob tem je oblikovalcem in inženirjem uspelo ohraniti velik prtljažnik (v osnovi od 625 litrov) ter prostornost zadaj. Zadnji rob strehe se je sicer res znižal za 20 milimetrov, a ker so hkrati znižali tudi višino sedenja za 30, je prostora za glave ostalo enako oziroma celo malo več. Res je sicer, da se sedi nekoliko nižje, a v praksi vsaj na prvi občutek to ni opazno.

Cayenne Coupe ima serijsko stekleno panoramsko streho (njena površina je 2,16 kvadratnega metra), zadaj pa dva ločena športna sedeža, namesto katerih si je mogoče omisliti (opcijsko, a brez doplačila) klasično trisedež­no klop.

V notranjosti so zelo opazni tudi novi digitalni merilniki. Merilnik vrtljajev v sredini je sicer (kot se za Porsche spodobi) ostal klasično analogen, a ga na obeh straneh obrobljata visokoločljivostna LCD-zaslona, ki ju je mogoče dobro prilagajati, da prikazujeta vsebino, ki si jo želi voznik. Nadaljevanje zgodbe o digitalizaciji je info-zabavni sistem z 12-palčnim zaslonom, dobrim sodelovanjem s pametnimi mobilniki in povezljovostnimi funkcijami sistema Porsche Connect Plus.

Cena: od 106.644,37 €, že v prodaji

Ko govorimo o Porscheju, je seveda pomembna tudi vozna dinamika. Tu Cayenne Coupe navduši in krepko presega klasičnega Cayenna. Zadaj je za 18 milimetrov širši, nastavitve vzmetenja so (tudi pri zračnem, ki je serijsko na modelu Turbo) spremenjene in Coupe se pelje bolj agilno in zabavno, tudi zato, ker sta sistema PASM (aktivni blažilniki) in paket Sports Chrono serijska. Piko na i doda osemstopenjski samodejni menjalnik Tiptronic S, ki daje občutek, da je vedno nezmotljivo v ravno prvi prestavi – tudi v najbolj športnem voznem načinu, ki ga voznik izbere z vrtljivim gumbom na volanu.

Kolesa so vedno vsaj 20-palčna (a je vožnja lahko vseeno zelo udobna), za boljši oprijem zadka pri hitrostih nad 90 kilometrov na uro skrbi izvlečni spojler, ki se skriva v prtljažnem pokrovu, tisti, ki si želijo še več športnosti, pa si lahko omislijo tudi pakete za zmanjševanje mase, ki vklju­- ču­jejo tudi lahko karbonsko namesto steklene strehe.

Motorizacija? Kot pri Cayennu, seveda. Osnovni trilitrski turbo šestvaljnik zmore 340, njegov biturbo brat 440 (Coupe S), turbo osemvaljnik (Coupe Turbo) pa 550 'konjev'. Preskusili smo oba močnejša in ja, S je med trojico najboljša izbira oziroma kombinacija lastnosti in cene.

Jasno je seveda, da bo marsikateri kupec še vedno izbral klasični Cayenne, in ne Coupeja. Nekateri si pač želijo SUV-ovsko oglatih zadkov in prostora do stropa, a če si želite SUV zato, ker imate radi višje sedenje, štirikolesni pogon in praktičnost, je Coupe boljša izbira.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere