Še bolj športno . . Mazda3 je na Mazdini lestvici zelo pomemben model. Doslej so jih prodali 1, 8 milijona in prodaja raste iz leta v leto. Zato je razumljivo, da so se izdelave nove Mazde3 lotili previdno.
Zato jim je uspelo (glede na model oziroma motor) zmanjšati hrup v notranjosti za šest do deset odstotkov, kot je to zadnje čase (predvsem pri Mazdi) v navadi, pa jim je kljub bolj trdni in togi karoseriji ter boljši izolaciji uspelo zmanjšati maso za do 15 kilogramov.
Mazda3 bo (seveda) na voljo kot tri ali petvratna kombilimuzina in kot štirivratna limuzina. Prve pri Mazdi še niso predstavili, drugo smo si pred nekaj dnevi premierno ogledali na bolonjskem avtomobilskem salonu, limuzinsko različico pa so tik pred tem predstavili v ZDA.
Seveda se oblikovalske novosti ne nehajo pri zunanjosti – nove oblike in materiali krasijo tudi notranjost, ki pa (seveda) ostaja nezgrešljivo Mazdina. Ker je ostala enaka tudi platforma (C), so tehnične osnove na papirju enake – a to seveda ne pomeni, da gre le za rahlo pomladitev. Tako prednje (MacPherson) kot tudi zadnje (večvodilne) obese so inženirji krepko dodelali, karoserijo (z uporabo trdnejših jekel) naredili bolj togo, hkrati pa so z novo varnostno opremo (šest varnostnih blazin in ESP vedno že v serijski opremi! ) avto naredili tudi varnejši, tako glede aktivne kot pasivne varnosti.
Nova Mazda3 je seveda dobila tudi nekaj novih motorjev, med njimi najbolj izstopa nedavno (tudi v Avto magazinu) predstavljeni 2, 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki bo na voljo v standardni (110 kW oziroma 150 'konjev) različici ter zmogljivejši, 185-'konjski' verziji. Dno dizelske ponudbe bo manjši, 1, 6-litrski agregat z 80 kW oziroma 109 'konji', štiri 'konje' manj pa ima šibkejši izmed obeh bencinarjev, prav tako 1, 6-litrski štirivaljnik. Močnejši bencinec ima prostornino dva litra in 150'konjev'.
Mazda3 na trg prihaja zgodaj prihodnje leto, takrat pa bo več znano tudi o tem, ali so njene vozne lastnosti res tako dobre, kot trdijo japonski inženirji. Doslej smo si lahko avto namreč le ogledovali. In tedaj bo jasno tudi, kdaj bo avto prišel v Slovenijo in koliko višje bodo cene (od sedanje Mazde3). Nekaj cenovnega prirastka si (zaradi bogatejše serijske varnostne in druge opreme) seveda lahko obetamo.
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del