(prenovljeni) Mercedes-Benz razred R, ML 500

5. 7. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Navzven sprememb morda ne boste niti opazili - verjetno se vam bo R zdel le privlačnejši kot do zdaj, ne boste pa vedeli, zakaj . .

Razlog so novi prednji in zadnji odbijači, ki so bili do zdaj na voljo kot doplačilni paket z oznako AMG, po novem pa so serijski. Ravno nasprotno se je zgodilo v notranjosti - štirje sedeži (plus dva dodatna), ki so bili do zdaj serijski, se selijo na seznam dodatne opreme. Po novem ima R serijsko pet sedežev, tem pa je mogoče dodati še dva. Srednji sedež je (seveda) nekoliko ožji, njegov naslon lahko (zložen naprej) služi kot naslon za roke potnikoma na zunanjih sedežih, vsi trije sedeži pa so seveda posamično zložljivi.

Tehnika: R ostaja no voljo v dveh dolžinah. Novost je možnost, da se kupci krajšega R-a, ki ne rabijo pogona na vsa kolesa, odločijo za pogon le na zadnji kolesni par. Kombinacija je mogoča z motorji 280 CDI, 280 (ta ni na voljo s štirikolesnim pogonom 4MATIC) in 350. Samo štirikolesni pogon pa imata 320 CDI in 500. Po novem so serijska tudi vsaj 18-palčna platišča.

Enak najmočnejši motor kot razred R po novem premore tudi ML. Oznaka 500 pomeni 5, 5-litrski V osemvaljnik, ki zmore kar 82 ‘konjev’ več od predhodnika, skupaj torej 388, večji pa je tudi navor, zdaj 530 njutonmetrov (pri predhodniku 460). Oba skupaj zagotovita 5, 8-sekundni pospešek od nič do 100 kilometrov na uro. Predhodnik je za to potreboval kar sekundo več.

Bluetec prihodnje leto

Medtem ko Mercedes s svojo čisto dizelsko tehnologijo Bluetec v ZDA že žanje prve prodajne uspehe (kar 17 odstotkov vseh prodanih Ejev tam ima motor 320 CDI Bluetec), bomo morali v Evropi na uvedbo te tehnologije počakati do druge polovice prihodnjega leta. Seveda bo ta tehnologija na voljo tudi v Mercedesovih te­rencih, o čemer pričajo konceptni Vision GL 320 Bluetec, Vision ML 320 Bluetec in Vision R 320 Bluetec. Pri Mercedesu sicer ne zanikajo, da so naslednji korak hibridna vozila, a več nočejo povedati. Vseeno pa je slišati, da bodo to tehnologijo prvi dobili večji (tudi terenski) mo­deli z bencinskimi motorji.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del