Naj vas dolgo ime na vrhu strani ne zavede: tale Clio je v resnici ‘le’ Clio RS – toda še boljši. RS plus recimo.
Odkar se Renault spet udejstvuje v formuli 1, to Francozi s pridom izkoriščajo tudi za poimenovanje različic svojih avtomobilov. Stvar je v avtomobilskem svetu (ne le, ko gre za F1, temveč tudi v drugih zvrsteh avtomobilskega športa) znana in večkrat zlorabljena kot uporabljena. A pri Renaultu so stvari vzeli resno: večina avtomobilov, ki imajo v oznaki sklicevanje na moštvo v formuli 1, si tak naziv tudi zasluži. Na primer takle Clio.
Clia F1 Team si lahko zaželite le z bolj dirkaško različico podvozja z oznako Cup (navadni RS in RS Luxe, ki bo na trg za bolj udobja vajene in razvajene prišel maja, sta na voljo le s podvozjem Sport), kar pomeni sedem milimetrov nižji avto, 27 odstotkov trše vzmeti spredaj in 30 odstotkov zadaj ter 10 odstotkov trše blažilnike. Zato avto na stezi še bolj rad dviguje notranje zadnje kolo, hkrati pa je zaradi nižjega težišča še lažje vodljiv. Prve kilometre z njim smo sicer prevozili (le) na dirkališču, zato je o uporabnosti tega podvozja na cesti težko soditi, a na stezi se odlično znajde.
Motor je ostal enak kot pri Cliu RS, menjalnik tudi (so pa inženirji vložili precej truda v natančnejše delovanje in krajše gibe prestavne ročice), kar pomeni, da z mesta Clio F1 Team ni nič kaj hitrejši od Clia RS. Se pa zato bolje in lažje (predvsem večkrat zapored) ustavlja, saj je dobil nove, Brembove zavorne čeljusti. Vse skupaj je (tako pravijo pri Renaultu) zadosti, da je Clio F1 Team za 0, 2 sekunde na kilometer hitrejši od Clia RS.
Prepoznali ga boste po značilni rumeni barvi (Sirius Yellow), nalepkah (lahko si ga zaželite brez njih), odličnih Recarovih školjkastih sedežih in ploščici s serijsko številko med sedežema. Vse skupaj za približno 1.800 evrov več, kot bi vas stal ‘navadni’ Clio RS. Se splača? Poglejte na stvar takole: dirkači bi za 0, 2 sekunde na kilometer hitrejši avto doplačali precej več kot 1.800 evrov.
Dušan Lukič, foto: tovarna