Tri leta so minila, odkar je Renault na trg poslal Modusa, mini enoprostorca, ki pa mu je, tudi v naših krajih, do statusa prodajne uspešnice v notranjosti zmanjkalo nekaj centimetrov v dolžino in nekaj litrov prostornine prtljažnika.
Preostale navzven vidne spremembe so bolj kot ne vizualne narave ? v notranjosti je nekaj novih materialov in oblik, novi so prednji odbijač in prednje luči (ki zdaj dosti natančneje izdajajo, da je Modus nastal na enaki platformi kot Clio 3) ter zadnji odbijač in zadnje luči.
Enake vizualne poteze boste našli tudi na novem Grand Modusu, ki ga boste od Modusa ločili predvsem po dodatnem okencu za drugim parom bočnih vrat. Da je medosna razdalja večja za 93 milimetrov in da se je povečala skupna dolžina za 160 milimetrov boste navzven le težko opazili.
Precej očitno pa je to povečanje, če se usedete na zadnjo klop. Tam je prostora razumljivo več, zlasti če sedeže pomaknete povsem nazaj. Deljiva zadnja klop zmore 150 milimetrov vzdolžnega pomika (pri Modusu je treba za to rešitev doplačati). Poleg tega, da ima daljšo medosno razdaljo, je Grand Modus tudi sicer daljši (za 160 milimetrov), zaradi dobrih sedem centimetrov daljšega zadnjega previsa pa je tudi prtljažnik precej večji kot pri Modusu. Ob povsem nazaj pomaknjenih zadnjih sedežih ga je za 305 litrov, ob naprej pomaknjenih pa za 410 litrov.
Seveda se oba nova Modusa (še posebej pa Grand Modus) ponašata s kupom odlagalnih prostorov (pod sedeži, na stropu, sredinska konzola in različni predali).
Pod motornim pokrovom obeh novih Modusov so motorji iz že znane palete: na bencinski strani so to 1, 2-litrski 16-ventilski štirivaljnik s 75 ‘konji’, prostorninsko enak motor, a podprt s turbopuhalom in oznako TCE, ki zmore 100 ‘konjev’, ter 1, 6-litrski štirivaljnik, ki premore še deset ‘konjev’ več.
Vsi trije so na voljo v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, le pri 1, 6-litrskem motorju si je mogoče zaželeti tudi štiristopenjsko avtomatiko (pri najšibkejšemu motorju pa petstopenjski robotizirani ročni menjalnik).
Petstopenjski ročni menjalnik sodi tudi k šibkejšemu, 1, 5-litrskemu 85-‘konjskemu’ turbodizlu (možen je robotizirani ročni menjalnik), močnejši dizel pa je opremljen s šeststopenjskim ročnim.
Tako novi Modus kot Grand Modus se bosta v Slovenijo pripeljala februarja letos, ob tem pa velja omeniti, da Modus ni nič dražji od dosedanjega, Grand Modus pa je od primerljivega Modusa dražji za okroglega tisočaka evrov.
Dušan Lukič, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere