Renault Koleos

25. 6. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Kaj je QM5? Čisto sveži 'križanec', tekmec Toyote RAV4, Honde CR-V, Opla Antare (in Chevroleta Captive), VW-jevega Tiguana, Tucsona, Kuge, C-Crosserja (in 4007). A pod tem imenom ga bodo poznali le na azijskih trgih, kjer se bo prodajal pod znamko Renault-Samsung. V Evropi bo Koleos.

To pomeni, da motor v osnovi poganja prednja kolesa, navor pa zna tudi na zadnja prenesti z zadnjim združenim sredinskim diferencialom. Sistem je enak, kot pri X-Trailu, imenujejo ga All Mode 4x4-I, vse skupaj pa pomeni, da se tam skriva večploščna sklopka, ki jo krmili računalnik. Ta zna v nekaterih situacijah, recimo ob speljevanju, že vnaprej izračunati primerno porazdelitev navora, v drugih primerih pa (s senzorji plina, volanom, pospeški . . ) reagira hitro in na zadnja kolesa prenese do največ 50 odstotkov navora.

Voznik lahko sicer štirikolesni pogon tudi povsem izklopi (v tem primeru je Koleos pač gnan samo spredaj) ali pa razmerje navora zaklene na 50 : 50. Za tiste, ki jih pri tovrstnih križancih bolj kot štirikolesna tehnika vleče videz, so pri Renaultu ponudili tudi Koleosa z le prednjim pogonom.

Tudi podvozje so renaultovci povzeli po X-Trailu, kar pomeni MacPhersonove vzmet­ne noge spredaj in večvodilno premo zadaj. Nastavitve vzmeti in blažilnikov so izbrane izrazito v prid udobju in med prvimi kilometri, ki so jih po asfaltu pa tudi dolgih in ponekod resnično grobih makadamskih odsekih prevozili ob predstavitvi, se je izkazalo, da izjemno dobro požira neravnine ter brez težav prenese tudi kak zelo grob udarec (ali skok). Se je pa zaradi tega treba sprijazniti s tem, da je nagibanja na asfaltu precej ter da je volan posreden in da nudi premalo povratnih informacij.

Dejstvo, da Koleos ni športnik, dokazujejo tudi sedeži z malo bočnega oprijema in precej visoko sedenje. Prostora v notranjosti je dovolj (čeprav bi lahko bil vzdolžni pomik prednjih sedežev izdatnejši), naslonjala (po tretjini deljive in do ravnega dna zložljive) zadnje klopi imajo nastavljiv naklon, prtljažnik pa je (tudi zaradi izdatne, 4, 51-metrske zunanje dolžine) velik ugodnih 450-kubičnih decimetrov. Ko k temu dodamo še 28 litrov pod dnom prtljažnika in 42 litrov, ki jih nudijo različni predali v kabini, se izkaže, da so za potnike in prtljago pri Renaultu dobro poskrbeli.

Koleos bo na voljo s tremi motorji: bencinski 2, 5-litrski štirivaljnik vleče korenine precej daleč v Nissanovo preteklost in po prvih vtisih nerad diha pri nižjih in tudi višjih vrtljajih. Na voljo je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali brezstopenjsko avtomatiko, v vsakem primeru pa pričakujemo, da na slovenskem trgu (razumljivo in logično) ne bo našel dosti prijateljev.

Najbolj priljubljen bo verjetno 150-'konjski' dvolitrski turbodizel (tega si je namesto s serijskim ročnim mogoče zaželeti tudi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom), oba zgoraj omenjena motorja pa je mogoče dobiti v različici z dvo- ali štirikolesnim pogonom. Najmočnejši motor, 170-'konjska' različica dizla, je na voljo le s štirikolesnim pogonom in ročnim menjalnikom.

Novi Koleos naj bi na slovenske ceste zapeljal nekje sredi septembra; cene se bodo začele tik pod 22 tisočaki evrov za model z bencinskim motorjem in s pogonom na prednja kolesa, najdražji pa bo predvidoma 150-'konjski' dizel z avtomatiko in ceno okoli 33 tisočakov. Serijska oprema naj bi bila bogata, saj bo v njej poleg pametnega ključa (kartice) in klimatske naprave predvidoma šest varnostnih blazin.

Zanimivost, vredna graje, pa je, da je ESP serijsko na voljo šele z najbogatejšo različico opreme Privilege, pri prvih dveh (Expression in Dynamique) je namreč treba zanj doplačati.

Dušan Lukič, foto: tovarna