Stvar očitno postaja vedno bolj modna in recept je (precej) preprost: vzamemo avto nižjega ali nižjega srednjega razreda, njegov trebuh za nekaj centimetrov dvignemo od tal, dodamo (ali pa tudi ne) štirikolesni pogon in obvezne bolj ali manj opazne zaščitne plastične dele.
Tako je nekoč nastal Megane RX4, tako je zadnje čase nastala kopica avtomobilov, od Pande Cross, Nissana Qashqaia pa do koncernskih Golfov in Touranov z dodatkom Cross v imenu (ter seveda prihajajočega Tiguana). Zato sploh ni čudno, da se je zgodbi pridružil tudi Seat. Na osnovi Altee XL je nastala Altea Freetrack.
Seatovi inženirji so se recepta držali zelo natančno. Torej: za osnovo so vzeli Alteo XL, ji dodali štirikolesni pogon, v tem primeru klasični Volkswagnov 4Motion s sklopko Haldex na sredini, ki zmore na zadnja kolesa (ob normalnih razmerah gre ves navor na prednja kolesa) prenesti do 50 odstotkov motornega navora, in se nato lotili podvozja. To je nekoliko trše, blažilniki imajo v sebi več olja (za boljše hlajenje v ekstremnih razmerah), oddaljenost od tal pa se je povečala za 40 milimetrov. K temu je treba dodati še 17-palčna kolesa.
Primerno grobi so seveda optični dodatki, ki skrbijo za bolj terenski videz: prednji in zadnji odbijači, pragovi in obrobe blatnikov iz sive plastike, srebrna plastična ‘zaščita’ spredaj in zadaj (ta se bo sicer uspešno upirala udarcem kamnov, nasedanju na skale pa ne), dvojna izpušna cev, enake barve kot odbijači in obrobe pa so tudi zunanja vzvratna ogledala. Oba odbijača sta bolj naklonjena terenu kot tista na serijski Altei XL (vstopni kot meri 17, 6, izstopni pa 23 stopinj). Zaradi štirikolesnega pogona so morali Seatovi inženirji spremeniti dno avtomobila ter zadnjo premo, malce drugačne oblike (a enake prostornine) pa je tudi posoda za gorivo.
Altea Freetrack bo v Sloveniji na voljo oktobra, na začetku z dvema motorjema in s pogonom na vsa kolesa. Ljubiteljem dizlov bo namenjen dvolitrski TDI s 170 ‘konji’, bencinska različica (poznamo jo že iz Golfa GTI, Leona TFSI in nekaterih drugih koncernskih modelov) pa ima prostornino dva litra in neposredni vbrizg goriva, podprt s turbinskim polnilnikom. Oba sta mogoča le v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Oprema je le ena, varnostnih dodatkov je kar nekaj (izklopljiv ESP, šest varnostnih blazin, samodejna klimatizacija, multimedijski sistem s sedempalčnim zaslonom za zadnje sedeže in kopica drugega), cena pa bo verjetno za obe motorizaciji enaka, malo pod 30 tisoč evri.
Tretja motorna možnost je dvolitrski TDI s 140 ‘konji’, ki je na voljo (do prihodnjega leta) le v kombinaciji z dvokolesnim pogonom, stane okoli 25 tisoč evrov ter pomeni najcenejšo različico Altee Freetrack (prepoznali jo boste po tem, da za napisom Altea na zadku nima rdeče štirice).
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere