Pri Škodi so se pomladitve svoje prodajne uspešnice po imenu Octavia lotili pazljivo, a na široko.
Oko zazna precej velike spremembe na nosu avtomobila, a so v resnici spremenili skoraj vse karoserijske dele. Najočitnejše so nove luči in večja maska z 19 navpičnimi rebri med njimi, nov pokrov motorja z bolj poudarjenimi gubami, nov odbijač, nova so vzvratna ogledala z vgrajenimi LED-smerniki, malce drugačne so (na kombilimuzini in na Combiju) zadnje luči, nov, bolj izrazit je zadnji odbijač . .
Oblikovalske roke so seveda posegle tudi v notranjost avtomobila. Volan bodo prvi prepoznali vozniki Superbov, sedeži so novi, materiali so boljši, predelali so tudi merilnike, med katerimi je (lahko) zdaj tudi večji večfunkcijski prikazovalnik. Dodali so nekaj srebrnih obrob, vse skupaj pa spominja na sredinske konzole precej dražjih avtomobilov z VW-jevo značko na nosu.
Med tehničnimi spremembami velja omeniti, da je sistem štirikolesnega pogona dobil novo sklopko Haldex četrte generacije, ki je zdaj (za boljšo odzivnost sistema) elektronsko nadzorovana in deluje hitreje.
Precej sprememb je pri motorjih: poslovila sta se 1.6 FSI in 2.0 FSI. Drugega je že v prejšnjem modelu odlično nadomeščal 1.8 TFSI, namesto 1.6 FSI pa se bo zdaj v nosu Octavie lahko vrtel 1, 4-litrski TSI v svoji najšibkejši, 90-kilovatni (122 'konjev') različici. Oba najšibkejša motorja ostajata, a je že jasno, da se jima čas izteka, saj se nezadržno približujejo še šibkejši in prostorninsko manjši TSI-ji. Vsi sedanji TSI-ji so dobavljivi tudi z menjalnikom DSG (sedem prestav), enako velja za oba dizla (1.9 TDI, 105 'konjev', in 2.0 TDI, 140 'konjev'), ki sta še vedno stare, črpalka-šoba generacije (DSG s šestimi prestavami).
Nova Octavia bo na slovenske ceste zapeljala takoj po novem letu, pri Škodi pa obljubljajo, da se cene ne bodo spremenile. Različica z delovno prostornino 1, 4 litra in močjo 59 kilovatov (80 'konjev') naj bi tako še vedno stala slabih 15 tisočakov. Cene za 1.4 TSI še niso omenjali, a glede na to, kateri motor bo zamenjal, lahko napovemo, da se bo vrtela (ker bo verjetno dobavljiv od stopnje opreme Ambiente naprej) tik pod 19 tisočaki.
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere