VOZILI SMO: Citroën ë-C4 XFrancoska limuzina na hoduljah

Citroën C4 X, ki se je prvič predstavil pri nas, je že na voljo tudi v električni različici ë-C4 X s 360 kilometri dosega.

Francoska limuzina na hoduljah (foto: Janoš Pečnik) Janoš Pečnik
21. 4. 2023

Pri nas je nova izvedenka Citroënovega modela C4, ki so ji dodali črko X. Gre za zanimivo karoserijsko mešanico, podobno večjemu C5 X. Tega francoza C segmenta bi najlažje opisal kot štirivratno limuzino na hoduljah, limuzino s privzdigjeno karoserijo torej - kot pri križancih. Streha pa se spušča nekoliko kupejevsko oziroma po “fastback” vzoru.

Seveda vam moram najprej pojasniti primerjavo s petvratnim C4. Verjamem, da bi marsikdo obstoječemu C4 zaradi bolj tipične oblike križanca namreč prej prisodil oznako X. Novi C4 X je pri 4,6 metra dolžine kar 24 centimetrov daljši od C4 - na račun zadka, medosna razdalja je namreč enaka (2.670 mm). V podaljšanem zadku je potem kar presenetljivo zajeten prtljažnik s 510 litri prostornine, kar je občutnih 130 litrov več v primerjavi s C4. Tudi visok je enako - 1.525 mm.

V pogonski ponudbi sta dva bencinska trivaljnika z 1,2 litra delovne prostornine s 74 ali 96 kW moči - šibkejši le z vstopnim paketom opreme Feel in šeststopenjskim ročnim menjalnikom medtem ko ima močnejši ima vedno osemstopenjski samodejni menjalnik. Še vedno je mogoče izbrati tudi 1,5-litrski dizelski štirivaljnik.

Od Ljubljane do Jezerskega pa sem preizkusil električno različico ë-C4 X s 100 kW moči in baterijo kapacitete 50 kWh (360 kilometrov dosega po uradnih podatkih). Pri nastavitvi podvozja so pri Citroënu ubrali enako pot kot pri večjem C5 X z ugodnim razmerjem v prid udobja. Tisti, ki poznate cesto po dolini Kokre, veste, da je ponekod že nekoliko načeta in električni C4 X se z razmerami spopada zelo dobro. Udarci lukenj so dobro pridušeni, podvozje je tudi zadovoljivo tiho. Skratka - vožnja je prijetna.

Notranjost je enaka kot v C4, ki se je na poti do Jezerskega prav tako družil z nami. Obkljuka pa vse sodobne potrebe in navade po digitalizaciji - z desetpalčnim sredinskim zaslonom, voznikovim instrumentnim zaslonom in glasovnim pomočnikom. Bencinske različice se sicer pri nas pričnejo pri 23 tisočakih, dizel pri 27.100 evrih, električna pa stane vsaj 38.250 evrov, pri čemer dobite bonus v vrednosti 1.000 evrov za polnilno postajo, ki pa ga lahko izkoristite tudi v obliki popusta.

Preberite tudi test Citroëna C5 X Hybrid 225
 

Preberite še: V garaži počivata Bentley in Lamborghini, a eden najbogatejših Slovencev se po Dubaju vozi kar z »Uberjem«
Priporočamo tudi: Nimajo barve zato izdelujejo samo bele avtomobile, a še vseeno niso dokončani