Največji Mini je zdaj še dodatno zrasel. In to precej.
Res, da se Mini oddaljuje od prvotne ideologije, a to ne pomeni, da iz generacije v generacijo kupcem ne dobavljajo boljših in uporabnejših avtomobilov. Zagon znamke je temeljil na čustvih, zdaj pa je fokus preusmerjen v uveljavljanje znamke kot premijskega ponudnika ter iskanje kupcev, ki so nekoč mogoče že vozili ali simpatizirali z Minijem, zdaj pa v družinski vlogi iščejo vsestransko uporaben avto. Kot tak se je že v preteklosti izkazal model Countryman, in ker so se pri Miniju pred kratkim lotili prenove svoje flote, je zdaj kot zadnji na vrsto prišel omenjeni model.
Poleg vseh novosti, ki so jih nekako iz družine prenesli na novinca, je glavna sprememba njegova velikost. Novi Countryman je zdaj v dolžino daljši za kar 20 centimetrov, medosno razdaljo so povečali za sedem centimetrov, v širino pa so mu dodali tri centimetre.
Oblikovno se niso ravno odločili za odtujitev od dosedanjega oblikovalskega jezika in splošne Minijeve prepoznavnosti. Proporci so ostali isti, z boka je le zaznati malce daljšo linijo, zadek novinca pa bo težko ločiti od predhodnika.
Zagotovo je prenova lažje zaznavna v notranjosti. Voznik in sovoznik pravzaprav tudi v predhodniku nista bila nikoli prikrajšana za prostor, novinec pa predvsem ponuja več tega na zadnji klopi. Čeprav Countryman ostaja Minijevsko kompakten v širino, je sedenje zadaj tudi za višjerasle potnike zdaj popolnoma udobno in za kolena neboleče. Pri prenovi so se prav tako odločili izboljšati uporabnost prtljažnega prostora. Ne le da je ta zrasel za dodatnih 100 litrov (na 450 litrov), je tudi z uporabniškega vidika zdaj bolj prijazen do uporabnikov: odpira in zapira se lahko s pomočjo elektromotorjev (s pritiskom na gumb ali 'brco' pod odbijačem), ima dvojno dno, simpatična rešitev pa je tudi oblazinjena klopca, ki jo potegnemo prek nakladalnega roba prtljažnika.
Tudi na tehničnem področju je novi Countryman tam, kjer premijski razred to od njega zahteva: motorna družina je osvežena, kot vstopni agregat ponujajo 1,5-litrski trivaljni bencinar s 136 'konji', različica Cooper S pa se ponaša s 192 'konji', ki jih razvije dvolitrski štirivaljnik. V dizelski ponudbi sta na voljo dve jakostni različici istega motorja: Cooper D ima 150 'konjev', medtem ko je pod pokrovom Cooperja SD 190-'konjski' motor. Pri vseh modelih lahko izbirate vse kombinacije v navezi s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom ALL4. Tudi ta je doživel prenovo, pohvali pa se lahko s hitrejšo odzivnostjo pri prenosu moči na različne osi. Velja pa omeniti, da je Countrymanov štirikolesni pogon zmožen prenesti tudi do 100 odstotkov moči na os, ki v danem trenutku potrebuje oprijem. Sredi leta lahko pričakujemo še prihod priključnohibridne različice Countryman SE ter 'navite' različice Countryman John Cooper Works.
Nekaj pozornosti so posvetili tudi prenovi voznikovega delovnega okolja, a po sistemu 'če ni pokvarjeno, ne popravljaj'. Torej Coutryman v notranjosti ostaja tipično Minijevski, je pa precej storjenega pri detajlih. Večopravilni zaslon je še vedno uvrščen v sredinski 'števec', le da je zdaj podprt z novim vmesnikom. Tudi značilna 'letalska' stikala ostajajo pod njim, vse naokrog pa je stilsko nekoliko drugače oblikovano ter oplemeniteno z dodatno ambientalno osvetlitvijo.
Razočarani bi bili, če bi novi, večji Contryman nenadoma izgubil tisto agilnost, ki jo od znamke Mini pričakujemo že po pedigreju. No, na srečo je novinec še vedno obdržal kanček 'gokart' lastnosti, a vseeno je fiziko nemogoče pretentati. Je pa na račun daljše medosne razdalje pridobil udobje in prefinjenost, ko je treba kratke cestne neravnine vsrkati.
Sicer ne tako ekspanzijsko, kot se te stvari računajo v navtiki, a vseeno so dodatni centimetri v novem Countrymanu malce tudi dvignili ceno modelu. Novega Countrymana je pri nas že mogoče naročiti, cene pa se začnejo pri 26.400 evrih, kolikor zahtevajo za vstopni model Cooper. Tri tisočake več boste odšteli za dizelsko različico, najdražji Cooper SD s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom pa vas bo stal 36.850 evrov.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Mini
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere