Volkswagen Amarok: Liter več

Če se pri drugih novih avtomobilih skoraj vselej srečujemo z zmanjševanjem prostornine motorja (t. i. downsizing), so pri osveženem Amaroku šli v drugo smer. Pri novem namreč dobite liter več.

Volkswagen Amarok: Liter več (foto: Volkswagen) Volkswagen
20. 7. 2016

Prejšnji Amarok je imel dvolitrski turbodizelski TDI, nov pa ima kar tri litre. In to ne vrstni, ampak kar V6. Ker je to koncernski motor, mu nismo preveč zamerili, da je imel razstavljeni motor na predstavitvi Audijeve oznake, saj so ga prvič predstavili leta 2014 pri Audijih A6 in A7. Če se tako varčuje, je to kar dobro za potrošnika, se vam ne zdi?

Zato je tudi prirastek pri moči kar občuten, saj ponuja kar 165 kilovatov ali bolj domačih 224 'konjev'. Napovedali so sicer še dve različici istega motorja, ki bosta prišli pozneje, to je 120-kilovatno (163-'konjsko') in 150-kilovatno (204-'konjsko'), prav vse pa bodo zaradi tehnologije BlueMotion izpolnjevale določila najnovejše emisijske stopnje EU6. Prva na trgu bo različica Aventura, ki bo poleg bogate opreme ponujala tudi najmočnejši motor in štirikolesni pogon 4Motion. Zato tudi ne preseneti, da je s 550 njutonmetri največjega navora kar 130 njutonmetrov več kot pri odhajajočem modelu. Na mednarodni predstavitvi smo preizkusili udobje in terenske zmogljivosti omenjene različice, ki bo ponujala kar 20-palčna platišča. No, ne boste verjeli, na terenu so bili avtomobili obuti v 17-palčna platišča, kjer so bile nameščene precej bolj grobe gume, kot smo jih mi vozili po nemških avtocestah in magistralnih cestah. Zato prej premislite, kakšne poti vas čakajo, preden Amaroka obujete. Zato pa lahko potrdim, da se sistem Servotronic (ki pomaga odvisno od hitrosti in je serijski na vseh evropskih trgih) čuti, da se osemstopenjski samodejni menjalnik odlično znajde tudi v takem poltovornjaku in da so novi električno pomični sedeži, ki imajo certifikat AGR, odlični. Seveda pa novinec ponuja veliko asistenčnih sistemov, saj je recimo sistem zaviranja po nesreči od zdaj serijski, bolje založene različice pa bodo imele še parkirni sistem, ki deluje s pomočjo kamere za vzvratno vožnjo, usnjeno notranjost, biksenonske žaromete in LED-osvetlitev dnevnih luči, registrske tablice ter pragov. O novih informativno-zabavnih vsebinah pa tako nima več smisla govoriti, saj tudi Amarok sledi koncernskim novostim.

Če lahko voznik uživa v novi podobi instrumentne plošče, pa bodo obrtniki kljub dvojni kabini veseli predvsem uporabnosti (zadka) Amaroka. Na kesonu (velikosti 2,52 kvadratnega metra oziroma dolžine 1,55 metra in širine 1,62 metra) bodo namreč lahko peljali kar evropaleto, odvisno od različice pa bo nosilnost več kot tona, nekateri Amaroki pa bodo lahko zapeli še prikolico z nosilnostjo 3,5 tone. Seveda je keson primerno zaščiten proti poškodbam, za dolgoprste pa so namenili še (serijsko) pomično pokrivalo oziroma (doplačilno) nadgradnjo, kjer je tovorni del pokrit do strehe.

Čeprav je med sodobnimi poltovornjaki (kot jih pri nas nekateri poimenujejo) meja med gospodarskimi in osebnimi vozili vedno bolj zamegljena, je Amarok ob primerni obutvi tudi precej dober terenski avtomobil. Ob tem je treba vedeti, da bodo sčasoma ponujali različice z zadnjim pogonom, osnovnim sistemom 4Motion (kjer se navor zgolj ob spolzki podlagi preusmeri tudi na prednji kolesni par) in najbolj zmogljivim sistemom 4Motion, ki zaradi diferenciala Torsen ponuja stalni štirikolesni pogon. Nekatere različice bodo imele možnost tudi ročnega šeststopenjskega menjalnika, spet druge (praviloma močnejše) že omenjeni samodejni osemstopenjski. Vse tri možnosti štirikolesnega pogona bodo ponujale elektronsko zaporo diferenciala (EDL), za bolj zahtevne pa bodo pri Volkswagnu ponudili še doplačilno mehansko zaporo zadnjega diferenciala.

Čeprav cene za slovenski trg še niso znane, saj ga bodo začeli prodajati šele oktobra 2016, naj namignemo, da se cena v Nemčiji giba od 25.720 do 46.525 evrov, kar takole na prste pomeni slab tisočak višjo ceno kot pri predhodniku. No, pri nas bodo cene znane konec avgusta, zato boste tisti najbolj nestrpni lahko avtomobil naročili v predprodaji že septembra. Če so pri nas lani prodali 26 Amarokov, letos je načrt 25, bo prihodnje leto številka zaradi večje dobave prav gotovo višja. In zanimivo, na voljo bo zgolj različica z dvojno kabino, saj je enojna namenjena zgolj trgom južno od ekvatorja. Za konec pa še namig: mat siva ali mat modra mu res pristaja!

Besedilo Aljoša Mrak

Foto tovarna

P.S.:

Prodajo bodo začeli z dobro založeno različico Aventura, ki bo imela najmočnejši motor, osemstopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon 4Motion. Čeprav bodo pozneje prišle še druge različice, bo Aventura ostala v prodaji.

Prvi vtis
  • Videz

    Na cesti ga boste opazili – tudi zaradi izdatnih dimenzij!

  • Motorji

    Veliko vrst pogonov hvalimo, pri motorjih pa bo izbira skromnejša.

  • Notranjost in oprema

    Vsekakor korak naprej v primerjavi s predhodnikom, predvsem pri asistenčnih sistemih.

  • Cena

    Cena uradno še ni znana, vendar če gledamo nemški vzor, bo osnovna različica za slabega tisočaka dražja. Prva ocena

Prva ocena

Glede na to, da smo na predstavitvi vozili najprestižnejšo različico Aventura, ki se ponaša s trilitrskim turbodizlom s kar 224 'konji' in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, je bil vtis odličen. Servotronic se čuti, prav tako nastopaška 20-palčna platišča.

Podatki

Model: 3.0 V6 TDI

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 165 (224)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 550 pri 1.500
Menjalnik, pogon: S8 ali R6; zadaj ali štirikolesni
Prednja prema: prečna vodila, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: toga prema, nogi z blažilnikom
Medosna razdalja (mm): 3.095
Dolžina x širina x višina (mm): 5.250 x 2.230 x 1.834
Prtljažnik (l): 2,52*
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 193
Pospešek (0-100km/h): 7,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,6
Izpust CO2(g/km): 199
Opombe:

*Površina tovornega dela (m2)