Volkswagen Passat in Passat GTE - Več je bolje

1. 10. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Zlasti ko gre za električni doseg, pa naj bo govora o električnih avtomobilih ali priključnih hibridih. In Passat je dobil več.

Natančneje: Passat GTE, torej priključno-hibridna različica Passata. Njena baterija je zdaj za skoraj tretjino večja (in ima 13 kilovatnih ur kapacitete), kar pomeni tudi povečanje dosega. Ta se je povečal za petino, po starem standardu NEDC z okoli 50 na približno 70 kilometrov. Po novem standardu WLTP ima zdaj dosega za 55 kilometrov, prvi kilometri, ki smo jih prevozili na predstavitvi, pa so pokazali, da 45 kilometrov realnega vsakdanjega dosega ne bi smelo biti nedosegljivih (zunaj avtoceste, seveda). Ostaja možnost izbire med popolnoma električnim in hibridnim načinom delovanja, izginila je možnost načina polnjenja, ki so jo prestavili kar v hibridni način, v katerem je mogoče nastaviti minimalno raven polnosti baterije, ki ga voznik želi ohranjati.

Skupna sistemska moč 160 kilovatov je več kot zadostna tudi za hitra avtocestna križarjenja, nam pa pri Volkswagnu še niso znali povedati podatka o porabi oziroma emisijah, saj avto še ni šel skozi vse predpisane testne procedure. A na oko bi rekli, da bo poraba vsaj za kakih 10 odstotkov nižja, kot je bila doslej – prva generacija Passata GTE je na našem normnem krogu porabila 4,3 litra bencina na 100 kilometrih.

Druga velika novost v Passatu je novi dizelski motor 2.0 TDI Evo (ki pa tako kot 1.5 TSI Evo z izklopom valjev ter GTE še ne bo na voljo takoj ob začetku prodaje). Štirivaljni turbodizel je dobil popolnoma nov sistem čiščenja izpušnih plinov z dvema SCR-katalizatorjema in dvojnim vbrizgom sečnine za nižanje izpustov dušikovih, nove bate, ročično gred in turbinski polnilnik. Za zdaj je na voljo s 150 ’konji’, iz prejšnje generacije (a ob ustrezanju standardu EURO 6d-Temp) pa so ostali 120-, 190- in 140-’konjski’ turbodizli. Na bencinski strani sta tu poleg omenjenega novega 1.5 TSI Evo še dva že znana motorja, s 190 in 272 ’konji’, tudi ti pa imajo (kot dizelski in GTE) filter trdnih delcev.

Ogromno je novosti pri digitalizaciji in asistenčnih sistemih. Novi so digitalni merilniki (zdaj se imenujejo Digital Cockpit, in ne več Active Info Display), ki hardversko z info-zabavnim sistemom delujejo kot celota, nov pa je tudi LCD-zaslon merilnikov, ki ima višjo ločljivost in lepše prikazuje barve.

Tudi upravljanje sistemov je lažje, saj je Passat dobil nov večfunkcijski volan, ki s tipkami na njem upravljanje poenostavi. Hkrati ima volan v obroč vgrajeno kapacitivno tehnologijo, ki zaznava dotik, kar je pomembno za pravilno uporabo asistenčnih sistemov. Tako ni več treba, da voznik volan malce premika, da bi ti dojeli, da ima avto pod nadzorom (na primer pri uporabi aktivnega tempomata v kombinaciji s sistemom za ohranitev voznega pasu), temveč avto začuti roko na volanu.

Tudi zato so Passata lahko opremili s sistemom Travel Assist, ki omogoča asistirano vožnjo pri hitrostih od nič do 210 kilometrov na uro – avto ob tem uravnava tako hitrost kot v določenih voznih razmerah tudi smer vožnje (na primer ohranjanje voznega pasu). Tu Passatovim sistemom pomaga nova kamera, dobil pa je tudi nove matrične LED-žaromete IQ.LIGHT, ki so bili doslej na voljo le v Touaregu. Passat je mogoče tudi odklepati in zaklepati z mobilnikom (na začetku na žalost le z nekaterimi Samsungi).

Nekaj sprememb je tudi pri notranjih podrobnostih, predvsem pri osvetlitvi, Passat pa je dobil tudi možnost indukcijskega polnjenja mobilnikov ter priključke USB-C za mobilnike namesto stare različice USB-ja.

Novi so tudi paketi opreme: osnovni Passat je zdaj le Passat, sledita Business in Elegance, slednjo si je mogoče omisliti tudi z bolj športnim paketom R-Line (ki ima tudi popolnoma izklopljiv ESP). Štirikolesni pogon seveda ostaja v ponudbi, ravno tako kot tudi model Alltrack.

Elektronsko nastavljivi blažilniki sistem DCC imajo zdaj večji razpon med udobnim in športnim načinom. Novi so tudi komfortni sedeži, v celem pa je Passat s to prenovo naredil še korak naprej - korak, ki mu bo pomagal ostati prodajna številka ena med karavani tega razreda v EU, na drugem mestu med limuzinami in hkrati izjemno priljubljen med poslovnimi uporabniki. Kar dve tretjini Passatov v Evropi je namreč službenih.