Pipi je hotel vedeti, kaj pomeni biti hiter. »Nič lažjega, pojdi z menoj!« reče Melkijad in odpelje Pipija do police z dvolitrskimi turbobencinskimi motorji.
Seveda, Pipi in Melkijad sta v tej zgodbi nihče drug kot Polo GTI in njegov večji brat Golf GTI. Mogoče pa našemu Pipiju vseeno delamo krivico, saj je namreč v preteklosti znal biti hiter. Ne le da se oznaka GTI na Polu bohoti že 38 let (sprva le kot GT), Volkswagnu je v reliju prinesel štiri naslove svetovnih prvakov. Konec koncev, novi Polo GTI tudi ni najmočnejši serijski Polo vseh časov, kajti leta 2012 je Volkswagen izdelal omejeno serijo Polo R WRC.
In če je bilo poslanstvo omenjenega Pola le ugoditi zahtevam za pridobitev homologacije za tekmovalnega Pola razreda WRC, ima novinec precej bolj resne načrte. Tudi navzven deluje resneje. Kakšnih dramatično izstopajočih elementov, ki bi takoj razkrili, za katero izvedenko gre, tako rekoč ni. Rdeča nit je pravzaprav dejansko rdeča nit (črta), teče skozi luč in celotno sprednjo masko, ki pa ima malce večje odprtine za zajem zraka. Polo je tudi za 15 milimetrov znižan ter nasajen na večja platišča (17 ali 18 palcev). Zadaj ga bomo prepoznali po diskretnem strešnem spojlerju ter dvojni izpušni cevi. Tudi v notranjosti ne odstopa veliko od navadnega Pola. V slogu ideologije GTI so mu namenili značilni karo vzorec na sedežih (ki pa bi lahko ponudil malce več bočne opore), odebeljen in prešit volan z ravno spodnjo stranico ter nekaj emblemov GTI.
Bolj zanimivo je tisto, kar se skriva v drobovju Pola GTI. Po novem v nosu najdete dvolitrski turbobencinar, ki pa je z oznako EA888 stari znanec iz modela Golf GTI. Za Pola so ga malce 'privili', saj poznamo tudi močnejše izvedenke od te, ki ponuja 200 'konjev' in 320 njutonmetrov navora. A vseeno, v kombinaciji z DSG-menjalnikom (ročnega še nismo preizkusili, ker bo na voljo šele sredi prihodnjega leta) ponuja odličen in hiter paket. Če se izrazimo s številkami: tak Polo do stotice pospeši v 6,7 sekunde, sape pa mu zmanjka pri 237 kilometrih na uro.
Seveda pa Polu niso namenili le izboljšav pod pokrovom motorja. Dobro so prilagodili tudi podvozje, saj so mu poleg omenjene nižje lege namenili še čvrstejše stabilizatorje, krajše in trše vzmeti ter možnost prilagoditve blažilcev, ki pa ima le dve stopnji, Normal in Sport. Kljub 200 'konjem' na sprednjih kolesih, Polo nima zapore diferenciala, ima pa sistem XDS, ki z zavornimi impulzi upočasnjuje kolo brez oprijema, tako simulira diferencial ter poskuša avto spraviti v želeno smer vožnje.
Da zadeva v praksi dovolj dobro deluje, nam je uspelo preizkusiti tudi na dirkališču, kjer je Polo GTI prepričal predvsem z zelo uravnoteženo, predvidljivo in zanesljivo lego. Tudi pri močnejših zaviranjih med prelaganjem teže v zavojih se je težko spravil v prekrmarjen položaj. Še največ neodločnosti je pokazal DSG-menjalnik, ki se na dirkališču najbolje znajde, ko mi prevzamemo nadzor nad prestavljanjem navzdol. Sicer pa v vsakdanji vožnji tak Polo prav tako pokaže svojo nežno in umirjeno plat, ravno ta dvoličnost pa ga ta trenutek postavlja pred nekoliko bolj 'našpičeno' konkurenco.
Znane so tudi cene za Pola GTI. Različica z ročnim menjalnikom bo na voljo sredi prihodnjega leta, cena je postavljena pri dobrih 20 tisočakih. Za DSG-menjalnik pa bo treba doplačati slaba dva tisočaka.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Volkswagen