Volkswagen Touran

7. 12. 2006 | Dušan Lukič
Deli

Res je, da je Volkswagnov Touran ob prenovitvi dobil ne le novo obliko, temveč tudi nove motorje, a najzanimivejša pridobitev pravzaprav ni nič novega.

Tourana si boste namreč po novem lahko zaželeli s samodejnim sistemom parkiranja. Nič novega, boste rekli, takšen sistem nekateri proizvajalci že ponujajo. Res je, a Volkswagnov sistem, ki je na voljo v novem Touranu (in bo na voljo v vseh modelih z elektromehanskim servom), je preprost in poceni.

Tako preprost, da zanj Touran ne potrebuje skoraj nobenih dodatnih delov razen bolj širokokotnih stranskih tipal parkirnega sistema. Vse drugo je le stvar programja Touranovega računalnika, ki s tipali parkirnega sistema izmeri globino, s tipali ABS oziroma ESP pa njegovo dolžino. Ko zazna dovolj dolgo parkirno mesto (kar pomeni dolžina vozila plus 140 centimetrov), to izpiše na osrednjem zaslonu. Potem je treba le še prestaviti v vzvratno prestavo, izpustiti volan in nadzirati hitrost vozila.

Vse drugo, skupaj s presenetljivo hitrim vrtenjem volana (precej hitreje, kot to zmore povprečen, a v bočnem parkiranju izkušen voznik, za vrtenje pa skrbi isti elektromotor, ki sicer služi kot servoojačevalnik) in z opozorilom, kdaj je treba zapeljati malo naprej, da popravi še položaj nosa vozila ob koncu parkiranja (spet s samodejnim vrtenjem volana).

Sistem je hiter, učinkovit, s signali parkirnih tipal vozniku da vedno vedeti, koliko je oddaljen od drugih vozil (v nasprotju z recimo sistemom IPA v Toyoti Prius), največji biser sistema pa je njegova cena. Če si ga omislite v Touranu, ki že ima parkirna tipala (ki so serijska pri opremi Highline), vas bo stal le dobrih 300 (sicer pa dobrih 600) evrov. Zelo ugodno in dokaz, da je mogoče z več razmišljanja in manj elektronske krame pod kožo doseči (vsaj) enak učinek za (veliko) manjšo ceno.

Druge spremembe? Prenovljenega Tourana boste prepoznali po povsem novi maski in lučeh (sedaj povsem koncernske oblike), novih zadnjih lučeh in odbijaču ter prenovljenih materialih v notranjosti. Dobil je tudi dva nova motorja. Sedanji paleti bencinskih (1.6 FSI, 1.4 TSI s 140 ’konji’) in dizelskih (1.9 TDI s 105 in 2.0 TDI s 140 ’konji’) sta se pridružila še dva zmogljivejša, oba pa zmoreta po 170 ’konjev’. Dvolitrski TDI je že na voljo, 1.4 TSI v svoji močnejši različici (ki jo poznamo iz Golfa GT) pa bo na voljo spomladi prihodnje leto.

Cene se niso veliko spremenile, saj gre za na papirju bolj simbolične razlike. Še več: če upoštevamo nove (bogatejše) sezname serijske opreme, je prenovljeni Touran celo za kak odstotek cenejši.

Prvi vtis

Videz 4/5

Po plastični operaciji obraza je Touran bolj prikupnega videza in hkrati koncernsko prepoznaven.

Motorji 4/5

Tudi šibkejši so dovolj zmogljivi, obe 170 ’konjev’ močni različici sta smetana na torti.

Notranjost in oprema 4/5

Touran je še vedno na voljo tudi s sedmimi sedeži, novi materiali so korak naprej, oblika ostaja nekoliko toga.

Cena 3/5

Touran je sicer dober nakup, ne pričakujte pa, da bo poceni. Marsikateri tekmec ga pri tem poseka.

Prva ocena 4/5

Prenovitev ni bila izdatna, je pa dobrodošla. Videz se sedaj bolj ujema s preostankom palete, živahnejši vozniki pa bodo veseli močnejših motorjev.

Dušan Lukič