Dolgo je BMW čakal, da je na trg poslal najmanjšega štirivratnega kupeja. A zdaj je tu in rad bi dokazal, da se je splačalo čakati.
Zvezdam je ponavadi oproščeno, če si privoščijo priti pozno na zabavo, a v tem primeru so bili pri zvezdnati znamki prvi, ki so ponudili štirivratnega kupeja v najmanjši različici. Mercedesov CLA ne le, da je prepričal s svojo obliko, pravzaprav je pograbil tudi kupce, ki niso našli primerne alternative. Zato je nekoliko nerazumljiv pozen prihod beemveja, ki je sicer med večjimi kupeji dobro obvladoval položaj in ponujal avte, ki so bili z estetskega vidika dobro sprejeti. A zagotovo so se s tem vprašanjem ubadali tudi vodilni v podjetju in nekaj je zanesljivo tudi na tem, da je prejšnja zasnova serije 1 onemogočala večje karoserijske spremembe. Zato si lahko zdaj, ko “enka” leži na novi, FAAR platformi, privoščijo več svobode pri ponudbi različnih izpeljank.
Pri obliki je imel veliko svobode tudi glavni beemvejev oblikovalec Hrvat Domagoj Đukec. Nekaj hišnih zakonitosti seveda obstaja: silhueta jasno nakazuje, da je “dvojka” pobratena z večjima serijama 6 in 8, izdajajo jo le dolžinski centimetri. Pa daleč od tega, da bi šlo za majhen avto: s 4526 milimetri v dolžino, 1800 milimetri v širino in predvsem z 2670-milimetrsko medosno razdaljo ponuja prostorno in zračno kabino. Spredaj se brez kakršnega koli dvoma sedi odlično, zadaj, vsaj za dolge poti, pa bo treba sprejeti majhne kompromise. Največ zaradi prostora nad glavama, saj bodo imeli zaradi nizke, kupejevske linije višji od 180 centimetri nekaj težav z vzravnanim sedenjem.
A dobro, nekdo, ki bo “štartal” na tak avto, se bo večinoma prevažal sam ali v dvoje. V tem primeru bo tudi za prtljago dovolj prostora, saj Gran Coupe zadaj nosi kar 430-litrski prtljažnik in veliko odprtino za nalaganje. Ravno mogočen zadek, skupaj s tankimi zadnjimi lučmi, je sprožal največ polemik, ko so prve slike novega kupeja našle pot na medmrežje. A po videnem lahko zapišem, da mu je treba dati priložnost. Pravzaprav mu fotografije delajo krivico in avto v živo deluje dosti bolj skladen in estetsko dovršen. Je eden tistih, ki ga je lažje občudovati kot fotografirati.
Po prvih kilometrih za volanom lahko zapišemo, da ni zgolj oblika tista, ki nakazuje dinamiko. Eden glavnih ciljev pri snovanju nove serije 2 Gran Coupe je bil ustvariti vozne lastnosti, ki so zapisane v znamkinem DNK. Za začetek je bilo treba ojačati karoserijo, kar so terjale kupejevske linije in vrata brez dodatnih okvirjev okrog šip. Avtu so zadaj serijsko namenili večvodilno premo, za popolno vozniško izkušnjo pa je možno s seznama dodatne opreme naročiti 10 milimetrov nižje, M Sport podvozje ter prilagodljive in nastavljive blažilnike. Motorji so trije; vstopni trivaljni bencinar 218i s 140 “konji”, po moči vmesni in edini dizel v ponudbi, 220d s 190 “konji” in najmočnejši M235i štirivaljni turbobencinar s 306 “konji”, ki je serijsko vezan na štirikolesni pogon xDrive.
Najšibkejšega nismo preizkusili, zato pa smo po prekrasnih cestah zahodne Portugalske zapeljali druga dva. Turbodizel je prepričljiv z navorom in bo bolj ležal tistim, ki si s takim avtom izberejo neko hitrost in uživajo v zvezni vožnji skozi ovinke. Tu se novi Gran Coupe odlično znajde in kljub pomislekom, da je pogonska os sedaj na sprednjem kolesnem paru, je obvladovanje moči in krmiljenja lepo usklajeno, avto pa je tudi nevtralno uravnotežen in ne sili čez nos. Za tiste, ki si želijo več dinamike, je M235i xDrive prava izbira. Ne pričakujte brutalnosti, a bo 306 “konjev” poskrbelo, da bodo ravnine med ovinki krajše, Torsnov mehanski diferencial bo izničil nepotrebna vrtenja v prazno, na račun serijskih M Sport zavor pa boste imeli popolno zaupanje v avto pri naglem zaviranju. Če ste eden tistih, ki rad impresionira pri naglem speljevanju pri zeleni luči, vam bo prav prišel serijski “Launch Control”, ki optimizira idealno pospeševanje.
Ne le tisti, ki cenijo dobre vozne lastnosti, tudi tisti, ki se radi v notranjosti počutijo udobno in varno, bodo prišli na svoj račun. Arhitektura notranjosti nove serije 2 Gran Coupe se sicer ne oddaljuje od zasnove, ki so jo zastavili pri seriji 1, zato so vse komponente bolj ali manj iste. To pomeni, da je tudi “dvojka” digitalizirana s tremi glavnimi komponentami, ki obdajajo voznika: projecirni zaslon, merilniki in osrednji ekran. Slednji je podprt z novim BMW OS 7.0 vmesnikom, ki uporabniku nudi tudi “bombončke”, kot so ukazovanje z ročnimi kretnjami ali pogovor z BMW virtualno asistentko. Naprednejši uporabniki mobilne telefonije se bodo razveselili bezžične povezave na protokola Apple CarPlay in Android Auto, pa tudi na možnost odklepanja in zaklepanja vozila prek ključa NFC.
Novi BMW serije 2 Gran Coupe bo na naše ceste zapeljal marca. Naročila so že možna, saj je zastopnik že oblikoval cenik. Ta se začne pri 31.250 evrih za vstopni 218d, dizelski 220d stane 39.300 evrov, medtem ko cena za najmočnejšega M235i xDrive postavljena pri 57.500 evrih.
V prvi uri
2. minuta:
Ok, lepši … veliko lepši kot na slikah.
11. minuta:
Povsod v reklamnih materialih gledam bleščeče modrega, nam pa so dali sive in bele. Škoda.
24. minuta:
DIzel. Mu ne zamerim, da ima pogon spredaj. Avto se lepo pelje.
56. minuta:
M235i xDrive. Konji ga hitro zapodijo v ovinke, a mu mesarjenje ni všeč. Rad ima dinamično in zvezno vožnjo.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere