Josef Wüst, BMW-jev šef za serijo 5, si je ob začetku projekta poleg klasičnih postavil še dva zanimiva cilja: dve petici.
Prvega je izpolnil že ob predstavitvi limuzinske izvedenke serije 5: najmočnejša in najprestižnejša Petica se konča na 50 (torej 550i, pa čeprav se pod motornim pokrovom v resnici skriva 4, 4-litrski turbo osemvaljnik). Na drugo petico je bilo treba počakati do zdaj.
5, 0 litra porabljenega goriva za 100 prevoženih kilometrov je bil namreč cilj, ki ga je Petici zastavil Wüst. In te dni, ko je BMW predstavil karavansko (oziroma Touring, kot ji rečejo Bavarci) različico serije 5, se mu je želja izpolnila.
S Touringom je v prodajno paleto serije 5 (tudi limuzine) prišel prenovljeni dvolitrski dizel, ki za 100 prevoženih kombiniranih kilometrov normno porabi vsega 4, 9 litra plinskega olja (v limuzini, Touring porabi dva decilitra več).
Štirivaljni turbodizel je doslej zmogel 130 kilovatov oziroma 177 'konjev', po novem pa je za sedem 'konjev' močnejši, a hkrati varčnejši. Sistem Auto Start Stop je serijski, serijski pa je tudi šeststopenjski ročni menjalnik (enako velja za 523iT in 530dT).
A pri BMW tokrat voznikov edinega štirivaljnika v ponudbi niso prikrajšali za dober samodejni menjalnik – za doplačilo si je mogoče omisliti popolnoma enako avtomatiko kot v močnejših modelih, torej osemstopenjski samodejni menjalnik.
520dT sledita že iz limuzine znana 525dt in 530dT (204 oziroma 245 'konjev'), vrh ponudbe pri dizelskih modelih pa je seveda 535dT. Oznako 535, le da d zamenja i, ima tudi najmočnejši bencinsko gnani model, šibkejši so 528iT in 523iT.
Vsi bodo na voljo ob začetku prodaje v Sloveniji septembra, cene pa se bodo začele pri 46.500 evrih za 523iT in okroglih 45 tisočakih za 520dT, kar pomeni, da je Touring za približno 2.800 evrov dražji od limuzinske različice.
Za to dobite precej bolj prilagodljiv prtljažnik, ki že v osnovi meri 560 litrov, z zlaganjem zadnje klopi pa ga je mogoče povečati vse do 1.670 litrov, pri tem pa pod dnom ostane še plitev predal.
Zadnja klop ima deljivo nastavljiv nagib hrbtnega dela (nastavljiv v razponu 11 stopinj), na žalost pa se BMW-jevi inženirji niso spomnili, da bi po tretjini deljivo klop (sredinski del, ki lahko služi kot naslonjalo za roko ali pa kot zasilni sedež, je zložljiv neodvisno od desnega dela klopi) razdelili tako, da bi bil dvotretjinski del na desni strani, s čimer bi olajšali življenje tistim, ki zadaj vozijo otroka.
Seveda je Touring serije 5 tehnično skoraj enak limuzinskemu bratu, zato je enako dobro poskrbljeno za varnost, elektronske dodatke in udobje, razlika v ceni pa prinese zračno vzmetenje zadaj, ki zagotavlja, da je zadek ne glede na naloženost ali morebitno vleko prikolice vedno enako oddaljen od cestišča.
Ali je Touring različica Petice zadaj lepša ali grša od limuzinske, je seveda stvar osebne odločitve, v vsakem primeru pa je treba priznati, da so BMW-jevi inženirji svoje delo tudi tokrat opravili s petico.
Tehnični podatki
motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
gibna prostornina (cm? ): 1.995
največja moč (kW/KM pri 1/min): 135/184 pri 4.000
največji navor (Nm pri 1/min): 380 pri 1.900
menjalnik, pogon: R6 ali S8, zadaj
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila
zadnja prema: večvodilna prema, zračno vzmetenje
medosna razdalja (mm): 2.968
dolžina × širina × višina (mm): 4.907 × 1.860 × 1.462
prtljažnik (l): 560–1.670
masa praznega vozila (kg): 1.710
največja hitrost (km/h): 222
pospešek 0–100 km/h (s): 8, 3
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 1
izpusti CO2 (g/km): 137
Dušan Lukič, foto: tovarna