Vozili smo: Chevrolet Cruze SW

Cruze ni dobil le nahrbtnika, chevroletovci so poskrbeli, da je ob karavanski različici dobil še dva motorja in nekaj kozmetičnih popravkov.

27. 8. 2012

Chevrolet Cruze SW

A bistvo se vseeno skriva zadaj: limuzinski in petvratni kombilimuzinski različici se je tokrat pridružila karavanska. Prostora za potnike seveda ostaja enako, prtljažni prostor pa zdaj lahko meri od 500 litrov pod (praktičnim izvlečnim in z eno roko hitro navzgor odmakljivim) rolojem do 1.478 litrov ob podrti zadnji klopi in nalaganju do stropa. Karavanska klasika torej, za katero pa ne dvomimo, da bo Cruzu prinesla kopico novih kupcev.

Dosedanjim motorjem, med katerimi so doslej lahko izbirali kupci Cruza, sta se pridružila še dva, oba nova za Cruza, a že znana iz drugih koncernskih avtomobilov (predvsem Oplov): 1,4-litrski turbobencinec (103 kilovate oziroma 140 'konjev') ter 1,7-litrski turbodizel (96 kilovatov oziroma 130 'konjev') sta dobrodošli novosti, zlasti bencinec, saj se 1,6-litrski in 1,8-litrski bencinski atmosferski štirivaljnik nista ravno odlikovala po poskočnosti in varčnosti. Dvesto njutnmetrov navora, ki ga zmore, je dovolj, da se Cruze zlahka premika s prometom ali pred njim. 1,7-litrski turbodizel bo gotovo pisan na kožo tistim, ki si želijo dizla, a je bila zanje dvolitrska različica (ta zmore 163 'konjev' in seveda ostaja v prodajnem programu) enostavno preveč zmogljiva (in predraga). Novi dizel je obenem tudi najvarčnejši med vsemi Cruzovimi motorji (s porabo 4,5 litra), tudi na račun sistema start/stop (ki ga imata tudi njegov dvolitrski brat in novi turbobencinec).

Zunanjih sprememb ni veliko, nekoliko je drugačen le nos avtomobila (predvsem maska in meglenke), Cruze pa je dobil tudi multimedijski sistem, poimenovan MyLink, ki obvlada ne le prostoročno telefoniranje, ampak tudi predvajanje glasbe in upravljanje mobilnika prek povezave Bluetooth.

Novi Cruze SW v Slovenijo prihaja jeseni, najcenejša pa bo seveda različica s starim 1,6-litrskim bencincem (oprema že vključuje klimo in ESP) – 11.790 evrov.

Dušan Lukič, foto Tovarna

Podatki

Model: 1,4 Turbo

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.364
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.850
Menjalnik, pogon: R6, S
Dolžina x širina x višina (mm): 4.675 × 1.797 × 1.484 (1.521)
Prtljažnik (l): 500‒1.478
Masa praznega vozila (kg): 1.405
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 9,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7
Izpust CO2(g/km): 134

Model: 1,7D

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.686
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, S
Dolžina x širina x višina (mm): 4.675 × 1.797 × 1.484 (1.521)
Prtljažnik (l): 500‒1.478
Masa praznega vozila (kg): 1.475
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 10,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 119