Vozili smo: Citroën C-Zero

O enakem avtomobilu, le da je imel Peugeotovo značko na nosu (in ime Ion), smo pisali v predprejšnji številki Avto magazina.

Vozili smo: Citroën C-Zero (foto: Tovarna) Tovarna
27. 10. 2010

Skoraj vse zapisano velja tudi za C-Zera, zato o tehniki le na kratko: po merah s C1 primerljivi C-Zero ima 47-kilovatni (64 'konjev') sinhronski elektromotor in nima menjalnika. Pogon je zadaj, kjer je nameščen tudi motor, litij-ionske baterije so nameščene pod potniško kabino. Tudi po zmogljivostih se lahko primerja s C1 – z mesta je sicer nekaj počasnejši, je pa izjemno hiter pri mestnih hitrostih (med 40 in 70 kilometri na uro), kjer ste z njim zlahka med najhitrejšimi.

Notranjost?

Oblike niso revolucionarne, prostora je pričakovano malo (predvsem za višje voznike), prtljažnik je uporaben.

In kako se C-Zero obnese v resnici?

Pri Citroënu na papirju pravijo, da je doseg 150 kilometrov. Po švedskem Malmu in v njegovi okolici, kjer smo ga preizkusili, smo se namenoma izognili od citroënovcev za­črtani trasi in šli po svoje. Namesto od Citroena predvidenih 29 mestnih in rahlo primestnih kilometrov smo jih prevozili 52, od tega slabih 15 kilometrov avtoceste, na kateri je bila hitrost med 100 in 130 kilometri na uro (kar je tudi največja hitrost C-Zera, ki jo zlahka doseže). V mestu smo se (namenoma) zataknili v gnečo, nekaj je bilo tudi primestnih cest. Seveda je bila klimatizacija ves čas prižgana, radio in luči tudi.

S plinom nismo bili nežni, a tudi ne preveč odločni. Skratka, odsimulirali smo tipično dnevno uporabo nekoga, ki živi v predmestju, ki mora uporabiti obvoznico in ki avto uporablja vsakodnevno. Rezultat: računalnik je po 52 kilometrih kazal okoli tretjino ka­pacitete baterij in doseg 30 kilometrov. ­Skupaj bi lahko torej prevozili 80 kilometrov oziroma, če upoštevamo 10 kilometrov varnostne rezerve, 70 kilometrov. Popolnoma dovolj, zlasti ob dejstvu, da je mogoče bate­rije napolniti v šestih urah (v treh so polne do 80 odstotkov), na posebni polnilni postaji pa do 80 odstotkov v vsega pol ure. Zdr­žale naj bi 1.500 ciklov oziroma 200 tisoč ­kilometrov.

Skratka: C-Zero je uporaben, a ni poceni: 35.640 evrov bo stal pri nas junija prihodnje leto – nič čudnega, da pri Citroënu Slovenija računajo na prodajo največ petih vozil.

Citroën C-Zero

motor (zasnova): sinhronski elektromotor

največja moč (kW/KM pri 1/min): 47/64 pri 3.500-8.000

največji navor (Nm pri 1/min): 180 pri 0-2.000

menjalnik, pogon: reduktor; zadaj

prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, stabilizator

zadnja prema: poltoga prema, Panhardov drog

medosna razdalja (mm): 2.550

dolžina × širina × višina (mm): 3.474 x 1.594 x 1.608

prtljažnik (l): 168

masa praznega vozila (kg): 1.120

največja hitrost (km/h): 130

pospešek 0–100 km/h (s): 15, 9

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 0

izpusti CO2 (g/km): 0

doseg (km) (po ameriški normi LA4): 150

vrsta akumulatorja: litij-ionske celice

zmogljivost akumulatorja, (kWh): 16

zavore: regenerativno in mehanično zaviranje (spredaj kolutne, zadaj bobnaste)

čas polnjenja: običajno polnjenje: 6 ur; hitro polnjenje: 30 minut do 80 odstotkov zmogljivosti akumulatorja

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Takšnim tipičnim mestnim avtomobilom, pri katerih funkcija prevlada nad obliko, le težko rečemo všečni ali lepi …

  • Motorji

    64 'konjev' in izjemna živahnost pri mestnih hitrostih, kombinirana z zvočnim udobjem, odtehta okoli 70 kilometrov realnega dometa.

  • Notranjost in oprema

    Oprema je dovolj bogata (ESP, varnostne blazine, klima, radio), tudi plastika je še znosne kakovosti. Premalo je prostora za volanom.

  • Cena

    35 tisočakov za avto z dometom 70 kilometrov? Oplova Ampera ne bo dosti dražja, imela bo enak domet na baterije, a tudi možnost vožnje na bencin nekaj sto kilometrov daleč.

Prva ocena

Električni avtomobili imajo svoje pomanjkljivosti in prednosti, a zadnjih je ta čas še preveč (predvsem je težava cena), da bi jih lahko razglasili za primerne našemu trgu.