Vozili smo: Continental WinterContact TS 850 P SUV in IceContact2

Pri Continentalu so svojo uspešno zimsko gumo TS 850 P (torej za zmogljivejša vozila) letos pomladili, mi pa smo na zasneženem severu že preizkusili njeno različico za zmogljivejše križance, ki bo na trg prišla prihodnjo jesen.

1. 2. 2015

Ko smo poročali s predstavitve nove TS 805 P (pred skoraj okroglo letom dni), smo zapisali, da je nova guma na snegu za okoli pet odstotkov boljša od predhodnice. To so dosegli predvsem z optimizacijo notranjega dela asimetrične tekalne površine (ta je na snegu najpomembnejši), kjer so lamele na njih bliže ena drugi in pod večjim kotom glede na bok gume. Poleg tega so prostori med lamelami nekoliko širši in tako se v njih lahko nabere malo več snega, kar še izboljša oprijem. Podobno velja tudi za lamele sredi gume, po celotni površini tekalne površine pa je zdaj več blokov.

Da je ta guma primernejša za večje križance (zato so ji dodali oznako SUV), ki so težji in imajo višje težišče, hkrati pa večkrat zapeljejo tudi po makadamu, so navadno TS 850 P kar precej spremenili. Najbolj so se posvetili notranjemu delu tekalne površine, ki je tudi najbolj pomemben za vožnjo po snegu. Zmanjšali so razdalje med lamelami in te tudi bolj zasukali glede na os gume, večje pa je tudi število blokov po širini tekalne površine (za boljši bočni oprijem). Lamele lahko zajamejo več snega, vse skupaj pa oprijem na snegu poveča za okoli pet odstotkov.

Zaradi večje mase so skrajšali (in posledično otrdili) presek bočnice, ojačali bloke na zunanjem delu tekalne površine in njihovo obliko prilagodili tako, da se ti med zavijanjem in zaviranjem na suhem ne zvijajo. Tako sta tako oprijem kot občutek na volanu, kot pravijo pri Continentalu, boljša. TS 850 P SUV bo na voljo v merah za do 20-palčna platišča.

Kako pa se guma obnese v praksi? Kljub izjemno poledenelemu in zglajenemu snegu (bilo je namreč toplo, okoli ničle), je vodljivost dobra, dovolj pa je tudi povratnih informacij (gume smo preizkusili na zadaj gnanem BMW X3, spredaj gnanem Audiju Q5 ter štirikolesno gnanem BMW X4).

Ko se sneg spremeni v led, seveda pomagajo le še žebljički v gumah. Pri nas tovrstne gume niso dovoljene, a je bilo vseeno zanimivo spoznati novo tehnologijo in preizkusiti gume, ki jih po svetu prodajo v skoraj dveh milijonih primerkov.

IceContac2 je nova guma z žebljički, ki so veliko lažji od dosedanjih in manj poškodujejo cesto, zato jih je na gumi lahko kar polovico več, pa gume še vedno ustrezajo predpisom. Žebljički (njihovo telo je iz aluminija, konice pa iz tungstena) so v gumo vezani s kemičnim postopkom (najprej jih prevlečejo z umetnim materialom, nato pa zapečejo v gumo) in zato je veliko manj možnosti, da žebljičke odtrga iz gume (za to so potrebne dvakrat večje sile, kot pri klasični montaži). Razlika na ledu je seveda ogromna: tam, kjer bi se s klasično zimsko gumo avto le nemočno vrtel, je mogoče z IceContact2 ne le normalno voziti, ampak se z avtom tudi zabavati.

Besedilo: Dušan Lukič, foto tovarna

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri