Oznako Raptor je Ford že pripel enemu terenskemu poltovornjaku, in sicer modelu F150, ki ga najdemo onkraj luže. No, resnici na ljubo Evropejci ne poškilimo ravno pogosto za kakšnim ameriškim avtomobilom, kdaj pa kdaj pa vendarle - in in te dražljaje so pri Fordu zaznali ter se odločili ukrepati. Jasno, ker je F150 za Evropo preprosto prevelik, se je rešitev, da Rangerja pošljejo pod nož, ponudila sama od sebe. Sploh pa zato, ker so nekaj podobnega že storili, ko so se pri Fordu pripravljali na vsakoletno prestižno puščavsko dirko Baja 1000. In sicer so za potrebe ekipe, ki se pred dirko odpravi na traso popisat vse hitrostne preizkušnje, takrat v oddelku Ford Perfarmance predelali nekaj Rangerjev. Nato so pa ugotovili, da so ustvarili odličen avtomobil, in nad glavo se jim je prižgala lučka.
Raptorja ni težko ločiti od drugih vozil. Že po dimenzijah se postavlja nad vse: od navadnega Rangerja je daljši in višji za dobrih pet centimetrov, predvsem pa širši za zajetnih 17 centimetrov. Seveda, tudi koloteka sta za 15 centimetrov širša, za kar je zaslužna nova struktura vzmetenja. Ta sloni na izdatno ojačeni šasiji s posamičnim vpetjem spredaj, zadaj pa so kolesa vpeta na premo z Wattsovim sistemom delovanja. Vse breme udarcev se zdaj prenaša na vzmetenje, za katero je zaslužen ameriški Fox Racing. Raptorju so namenili sistem vzmeti in blažilnikov s kar 30 odstotkov daljšim hodom, obuli so mu posebej zanj razvite terenske gume BF Goodrich, ki so široke 285 milimetrov, ter mu povečali tudi vstopne in izstopne kote pri premagovanju ovir na terenu. Če pa bi med vožnjo vendarle za kaj zapeli, motor in menjalnik spodaj ščiti 2,3 milimetra debela zaščitna jeklena plošča, ki je zunaj svojega delovnega časa zaposlena tudi kot estetski dodatek. Če vam vse to vendarle uspe spregledati, vas na svoj izvor spomni zajetna maska, narejena po vzoru na Raptorja F150.
V primerjavi z zunanjostjo je notranjost veliko manj radikalizirana. Oblikovalska zasnova bo hipoma znana vsem, ki so kdaj že sedeli v navadnem Rangerju. Na grobo: sedeži so nekoliko drugačni (beri: bolj športni, z izdatnim bočnim oprijemom), usnje je prešito z modrimi šivi, volanskemu obroču pa so dodali rdečo črto, ki označuje nevtralen položaj zasuka.
Priznam, ko se je začelo šušljati o tem, da bo evropskega Raptorja poganjal dvolitrtski biturbodizelski štirivaljnik z močjo 213 “konj” ter navorom 500 njutonmetrov, sem bil glede te odločitve skeptičen. To, da po poskočnosti dejansko ne zaostaja za dizelskimi šestvaljniki, ki jih vgrajujejo tekmeci, sva z novinarskim kolegom ugotovila kaj kmalu po tem, ko sva na letališču v Maroku prevzela avtomobil in naju je pot prvih nekaj kilometrov peljala po lepih, urejenih asfaltnih cestah. Hipoma, ko se je trasa preusmerila na brezpotja, nama je bilo jasno, da je zaloga moči in predvsem navora dovoljšna za vse druge naloge. Tudi tiste najbolj divje. Motorju je v izdatno pomoč nov, kar 10-stopenjski samodejni menjalnik, ki moč razporeja na vsa štiri kolesa (ali na zgolj zadnji par, seveda). Napredni uporabniki bodo znali ceniti kar šest voznih profilov, ki glede na podlago (ali trenutni navdih voznika) prilagodijo parametre, kot so odzivnost motorja in menjalnika, delovanje štirikolesnega pogona, poseganje v delovanje stabilizacijske elektronike itd.
Bolj ko je na najini trasi teren postajal razgiban in zahteven, primernejši in iznajdljivejši se je Raptor zdel. Drsenja po širokih makadamih, plazenje po skalah, hribolazenje po peščenih sipinah, skoki … za Raptorja se je zdelo vse premagljivo. Ne rečemo, da tega ne bi zmogel tudi kak drug terenec, a pri Raptorju je dodana vrednost to, da takrat, ko k vsem tem nalogam dodate še kanček hitosti, postane celotna izkušnja izjemno zabavna. Odlično vzmetenje je resničen dragulj tega vozila in zagotovo najbolj prepričljiva reč, s katero prekaša tekmece.
Ford Ranger Raptor naj bi na slovenske ceste zapeljal letošnjo jesen, natančneje oktobra. Trgovci zanj že pobirajo prednaročila, čeprav cena še ni dorečena. Če malce ugibamo in primerjamo z nekaterimi trgi, kjer je Raptor že navzoč, naj bi se gibala okrog 45 tisočakov.
-
Videz
Ko funkcionalnost poskrbi za impresiven videz: širok, visoko nasajen in jezen. Zagotovo pojava med poltovornjaki.
-
Motorji
Edini razlog, da mu lahko očitamo pomanjkanje dodatnih dveh valjev v nosu, je zvok motorja. Za vse drugo je dovolj moči in navora.
-
Notranjost in oprema
Morda malce zadržan, nič kaj drugačen kot navadni Ranger, a težko mu kaj zamerimo.
-
Cena
Poltovornjaki niso več, kar so bili. Poleg tega, da so izjemno priročni kot delovni pripomoček, postajajo po lastnostih vse bolj podobni vsakdanjim avtomobilom. Zato tudi cena razumljivo raste.
Ker poltovornjaki oziroma pick-upi postajajo vse bolj zastopani na naših cestah, postaja tudi njihova uporaba vse bolj raznovrstna. Nekateri jih potebujejo zaradi funkcionalnosti, drugi zaradi njihove pojave, tretji pa, ker v njih vidijo priložnost za zabavo. Raptor je pri vsem tem še kako prepričljiv, a pri zadnjem atributu mu trenutno ni para.
Model: Ford Ranger Raptor
Motor (zasnova): | Biturbodizelski, 4-valjni |
Gibna prostornina (cm3): | 1.996 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 157/213 pri 3.750 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 500 pri 1.750-2.000 |
Menjalnik, pogon: | AT1, štiri kolesa |
Prednja prema: | Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | Prema z Wattsonovim členom, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 3.220 |
Dolžina x širina x višina (mm): | Prema z Wattsonovim členom, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator |
Prtljažnik (l): | 620 |
Masa praznega vozila (kg): | 2.510 |
Največja hitrost: | 170 |
Pospešek (0-100km/h): | 10.5 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 8,9 |
Izpust CO2(g/km): | 233 |