Vozili smo: Mini Countryman in Mini Paceman

31. 8. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Mini Countryman je najbolje prodajanji Mini pri nas (lani za četrtino bolje kot trivratni Mini), vsega skupaj so jih po svetu prodali že 350 tisoč. In po štirih letih od predstavitve je seveda prišel čas za prenovo.

Mini Paceman je dve leti mlajši, a ker si večino tehnike deli s Countrymanom, so pri Miniju izkoristili priložnost in pomladitev namenili tudi 'kupejevskemu Countrymanu', kot bi lahko rekli Pacemanu.

Spremembe, to je treba priznati, niso velike, jih je pa precej. Zunanjost je dobila nekaj novih barv (pri Countrymanu tri, pri Pacemanu dve), še največja oblikovna sprememba je doletela masko. Ta ima zdaj pri različicah One dve črni prečki, pri različicah Cooper sta ti mat srebrni in pri Cooper S kromirani. Eno samo, a rdečo, imajo različice John Cooper Works. Slednja nima plastičnih 'zaščit' pod prednjim in zadnjim odbijačem, ki jih imajo po novem vse druge različice serijsko.

Countryman in Paceman sta (vendarle) dobila tudi dnevne LED-luči. Te so nameščene okoli meglenk in sestavljene iz 15 elementov – pet od njih je prižganih, ko so namesto dnevnih aktivirane pozicijske luči. Žarometov v polni LED-tehnologiji Countryman in Paceman še ne premoreta, seveda pa si lahko omislite ksenonske žaromete.

Nova so tudi platišča, a je to bolj kot z vidika oblike pomembno z vidika mase. Te so Minijevi inženirji pri vsaki različici prihranili skoraj za okoli kilogram (tako pri 16-palčnih na Cooperju kot pri 17-palčnih na Cooperju S), oboja pa so tudi bolj aerodinamična.

Prav varčnost in ekologija sta bila namreč med vodili pri prenovi. Poleg lažjih platišč sta Countryman in Paceman dobila še nekaj aerodinamičnih sprememb in dodatkov (tudi pri trebuhu vozila) pa kolesne ležaje z manj trenja in še precej drugih malenkosti. Oba, pa čeprav vsi motorji zdaj ustrezajo okoljskemu standardu EURO 6, porabijo manj goriva kot do zdaj (višji EURO standard po navadi pomeni tudi večjo porabo ob enakih zmogljivostih).

Kljub enakim zmogljivostim motorjev (razen pri modelu Cooper S) so zmogljivosti Countrymana in Pacemana malenkost boljše (za okoli 0,1 sekunde pri pospeševanju do 100 kilometrov na uro, pa kak deciliter pri porabi).

Več sprememb je bil deležen motor v Cooperju S. Po novem ima pet 'konjev' več, torej 140 kilovatov oziroma 190 'konjev', kljub temu pa so poraba in izpusti za nekaj odstotkov manjši.

Menjalniki in pogon (spredaj ali štirikolesni All4) so ostali enaki (Paceman pa ima vedno nameščeno nekoliko čvrstejše in nižje športno podvozje), nekoliko pa so inženirji izboljšali zvočno izolacijo oziroma znižali raven hrupa. Po novem je (zaradi predpisov EU) serijski tudi nadzor tlaka v gumah, sta pa Countryman in Paceman naredila krepak korak naprej tudi pri info-zabavnosti. Povezava s pametnim mobilnikom zdaj omogoča uporabo aplikacije MINI Connected, ki kup funkcij pametnega mobilnika prenese kar na info-zabavnosti sistem avtomobila. Tako lahko na velikem barvnem zaslonu sredi armaturne plošče (okoli njega ostaja velik analogni merilnik hitrosti) upravljate klasične funkcije mobilnika (telefoniranje, predvajanje glasbe) pa tudi internetni radio (Stitcher, TuneIn in tudi pri nas priljubljeni Deezer), uporabljate Facebook in Twitter, pregledujete novice ...

Pri Miniju so tako dokazali, da ni nujno, da prenova prinese velike posege v tehniko in obliko – dovolj je, da so izboljšanja opazna in predvsem na tistih področjih, kjer so bila potrebna. Prenovljena Countryman in Paceman sta tudi v Sloveniji že naprodaj, cene pa se niso občutno spremenile: Countryman je na voljo od 23.500, Paceman pa od 23.650 evrov (Cooper s 122 'konji'), modela Cooper D z dizelskim motorjem sta za slaba dva tisočaka dražja. Različic One in One D na ceniku ni – in roko na srce, z njunimi 98 oziroma 90 'konji' ju niti ne pogrešamo.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja