Vozili smo: Mini John Cooper Works GP in Mini Paceman

9. 1. 2013 | Dušan Lukič
Deli

John Cooper Works je fraza, ki ljubiteljem Minijev (pa še kakemu zaljubljencu v majhne, hitre avtomobile) hitreje požene kri po žilah.

Mini John Cooper Works GP

Dvesto enajst 'konjev', podvozje, ki se dobro znajde tudi na stezi, zabavna lega na cesti. Mini JCW je lahko v rokah dobrega voznika na prvem mestu popolna igrača. A zdaj je dobil še ostrejšo različico po imenu John Cooper Works GP. Minijevi inženirji so posegli v drobovje motorja in iz njega izvlekli še malce moči (zdaj zmore 160 kilovatov oziroma 218 'konjev'), namesto klasičnega športnega vzmetenja so vanj vgradili nastavljivo (ki je lahko do 20 milimetrov nižje), namenjeno predvsem zabavi na stezi (zato so blažilniki obrnjeni na glavo, sprednja kolesa imajo manj stekanja, obe premi pa večji negativni nagib koles), klasične zavorne čeljusti zamenjali s šestbatnimi (spredaj) in ga obuli v Kumhove gume, namenjene tudi uporabi na stezi.

Masa: vsega 1.160 kilogramov, kar se na stezi še kako pozna. Kako so prišli do nje? S kopico varčevalnih ukrepov, ki so v svetu avtomobilizma že dolgo znani (saj veste, nekaj gramov tu, nekaj tam), pa tudi tako, da so iz Minija naredili dvosedežnik. Tam, kjer je pri bolj 'civilnih' različicah zadnja klop, je pri GP-ju le prečna povezava, namenjena večji togosti karoserije.

Klasične zapore diferenciala JCW GP nima, njeno delo opravlja elektronika. A ker je ta takrat, ko izklopimo ESP, seveda nedelujoča, so Minijevi razvojniki stabilnostni elektroniki dodali program GP. Ta izklopi le varnostni stabilizacijski program, a ohrani funkcijo zapore diferenciala. Ni idealno, je pa precej bolje kot klasika.

Pri Miniju pravijo, da bodo izdelali le dva tisoč Gepejev, pri nas bo zanj treba odšteti dobrih 38 tisočakov, kar je dobrih sedem tisoč evrov več kot za 'navadnega' John Cooper Worksa. In na stezi je vreden vsakega izmed teh evrov.

Mini Paceman

Kaj se zgodi, ko Miniju Countrymanu vzamete drugi par vrat na boku in poskrbite, da njegove poteze postanejo bolj kupejevske? Dobite Minija Pacemana. Pri Miniju pravijo, da gre za prvi Sports Activity Coupe (športno aktivni kupe, recimo), in Countrymana ne omenjajo v istem stavku s Pacemanom, a v resnici bi bilo Pacemanu lahko ime tudi Countryman Coupe (recimo). Tehnika je namreč do pike enaka, edina razlika je v tem, da je na zadnji klopi (zaradi spuščajoče se strehe) za malenkost manj prostora za glavo. Kot pri Countrymanu je pogon v osnovi spredaj, lahko pa si omislite tudi štirikolesno gnano različico z oznako All4. Cene se začnejo pri 24.800 evrih (Mini Paceman Cooper), štirikolesno gnani Cooper S All4 vas bo stal od 30 tisočakov, dizli pa se začnejo pri dobrih 26 tisočakih.

besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere