Vozili smo: Opel Adam Rocks

Oplov Adam je dobil 15 milimetrov večjo razdaljo od tal, večja kolesa in nekaj karoserijskih dodatkov ter tako postal križanec.

5. 11. 2014

Adam Rocks v resnici ni nov model, je le različica, kot sta različici Glam ali Slam. Vendar je dovolj drugačen, da si zasluži posebno obravnavo, predvsem pa je v Oplovo ponudbo prinesel popolnoma nov motor, ki bo ne le Adama, ampak tudi prihajajočo Corso pa kak majhen mestni avto, Mokko in navsezadnje vsaj še Astro postavil med avtomobile, ki imajo pod motornim pokrovom sodoben, živahen, a po prostornini in številu valjev majhen motor.

Glavna vodila, ki so jih Oplovi inženirji imeli pri snovanju litrskega turbo trivaljnika, so bili čim manj hrupa, čim bolj uglajen tek in seveda čim nižja poraba in izpusti. Po prvih prevoženih kilometrih z Adamom Rocks je treba priznati, da jim je (pri prvih dveh tudi po občutki, pri tretjem na papirju, saj smo prevozili premalo kilometrov, da bi realno izmerili porabo) tudi uspelo. Trivaljnik se ob pospeševanju pri višjih vrtljajev sicer oglasi, a s prijetnim, hripavim, rahlo športnim zvokom, ravno prav (z izolacijo in zaradi turbine) zadušenim. Ko pa voznik križari v višjih prestavah novega šeststopenjskega ročnega menjalnik in z vrtljaji nekje med tisočakom in dvema in pol, je motor skoraj neslišen. Tudi tresljajev je (tudi v najnižjih vrtljajih) zanemarljivo malo, za kar ima največ zaslug posebna gred za izravnavanje vibracij.

Sodobna tehnologija je Oplovim inženirjem omogočila, da bodo na trg poslali različico z izpusti tik pod 100 grami CO2 na prevoženi kilometer. Sicer pa tudi sedanji 90- in 115-'konjski' različici nista daleč nad to mejo (s 105 oziroma 119 grami). Predvsem z drugo v nosu je Adam Rocks zelo živahen avto.

In druge značilnosti? Najbolj izstopajo plastične obrobe blatnikov in pod odbijačema, nove obrobe v odbijaču in maski, 15 milimetrov večja oddaljenost trebuha od tal pa je ravno dovolj, da je Adam Rocks bolj možat od preostalih različic Adama. Osemnajstpalčna kolesa so sicer lepa, a se je na slabih cestah v Rigi in okolici izkazalo, da je vožnja z njimi na trenutke pretrda. Bolj bo voznik (in potniki) vesel serijske zložljive mehka strehe Swing Top. Ta se sicer ne odpre po vsej dolžini, velika je za večje strešno okno, a je njena odprtina vseeno tolikšna, da je občutek na prednjih sedežih kljub temu rahlo kabrioletski.

Adam Rocks na naše ceste prihaja takoj v začetku leta, slovenske cene pa še niso znane – a glede na nemške ocenjujemo, da bo stal nekje od 15.500 evrov dalje.

Besedilo: Dušan Lukič, foto tovarna

Podatki

Model: 1.0 ECOTEC 90

Motor (zasnova): trivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.311
Dolžina x širina x višina (mm): 3.747 × 1.807 × 1.493
Prtljažnik (l): 170–663 (l)
Masa praznega vozila (kg): 1.156
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 105

Model: 1.0 ECOTEC 90

Motor (zasnova): trivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 5.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.311
Dolžina x širina x višina (mm): 3.747 × 1.807 × 1.493
Prtljažnik (l): 170–663 (l)
Masa praznega vozila (kg): 1.156
Največja hitrost: 196
Pospešek (0-100km/h): 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 119