Kvantni skok za Oplovo ikono

18. 11. 2019 | Matjaž Korošak
Deli

Nov model je za Opel seveda ključnega pomena, tako simbolno kot seveda tudi prodajno.

Kar težko verjamem, da pred menoj v silno mondeni marini Kaštela pri Splitu stoji že šesta generacija modela, ki je Oplu v 37. letih obstoja pomagal do prepoznavnega imena in do novih, mlajših in bolj zahtevnih kupcev. Corsa je na nek način preporodila Opla, predvsem s svojo mladostnostjo in živahnostjo, pa tudi z napredno tehnologijo s čimer je odražala duha časa – Zeitgeist, kot temu pravijo Nemci. Vse to so želeli oblikovalci in inženirji na nek način prenesti in seveda še nadgraditi v novem modelu.

Več kot jasno je, da je nastal na sodobni platformi CMP, ki so jo prevzeli od novih lastnikov (koncern PSA), četudi je bila šesta generacija v časih, ko je Opel prehajal pod francoske lastnike, razvojno menda precej daleč. Ampak, kot so nam zatrdili Oplovci – prednosti nove platforme so takšne, da so nove rešitve z veseljem sprejeli, četudi je bil čas razvoja zato še kako tesen. In ne – Corsa je Opel, in pika.

Če je Corsa v svojih petih razvojnih korakih doživljala evolucijo, pa pri Oplu radi trdijo, da gre zdaj za kvantni preskok, predvsem zaradi vse tehnologije, ki bo na voljo, še bolj pa zaradi pogonskih možnosti, kjer seveda radi izpostavljajo predvsem električni pogon, ki ga nova platforma omogoča, s tem pa bo Corsa-e tudi drugi povsem električno gnani Opel po Amperi leta 2017.

Že oblikovno se nov model razlikuje od visokega predhodnika. S tem, ko so mu podaljšali zunanje mere za skoraj štiri cm (406 cm) in strešno linijo znižali za skoraj pet, je Corsa dobila mnogo bolj dinamične proporce, pri čemer pa je višine za glavo spredaj vendarle za tri cm več. Ne glede na dolžinski prirastek so inženirji uspeli težo s številnimi prijemi znižati za kakšnih 10 odstotkov, saj recimo najlažji model tehta zgolj 980 kg. Pri tem pa je karoserija tudi 15 odstotkov čvrstejša, kar je navsezadnje pomemben podatek pri vozni dinamiki.

Tudi na tem področju obljubljajo napredek. Da so ponujeni motorji znani iz palete PSA ni seveda nič čudnega, niti nič slabega. V osnovi gre za tri verzije 1,2 litrskega trivaljnika. Pri je atmosferski s 55 kilovati, druga dva prisilno polnjena s 74 in 96 kilovati, odrekli pa se niso niti dizlu, ki ga predstavlja 1,5 litrski štirivaljnik s 74 kilovati. In z močnejšima trivaljnikoma je na voljo tudi samodejni osemstopenjski menjalnik.

Notranjost je seveda in še vedno oplovska, prepoznavna, hkrati sodobna, z znanimi merilniki in stikali bližnjic. Nekomu bo še vedno všeč veliko število stikal, drugim verjetno ne.

Šibkejši trivaljnik ne skriva porekla, zvok je jasen, kovinsko hreščeč, nič moteč. In preseneča z hipnim podajanjem navora in tisto prijetno močjo pri nizkih vrtljajih ter prožnostjo, ki pomeni, da ni treba kaj prida segati po sicer zelo spodobnem menjalniku. Ko sem ugrabil ključe močnejše verzije, sem s tem dobil še samodejni menjalnik. In GS Line opremo, ki je novost in ponuja največ športnosti – vsaj dokler ne bo na trgu GSI-ja. Prijetno mehkobno deluje, z motorjem sta dobro usklajena, tisto stikalo za vozne programe pač ne prinese nekih bistvenih sprememb, razen ojačevalnika zvoka in strmejše krivulje navora. Vsekakor zelo prijetna kombinacija okretnega in dinamičnega malčka, z udobnim menjalnikom.

Tudi podvozje (s klasičnim McPherson vpetjem spredaj in poltogo premo zadaj) sledi trendu – dobro usklajeno, prej udobno kot poudarjeno dinamično, kar avtu pristoji, še posebej na zakotnih dalmatinskih cestah, ki (milo rečeno) niso vzor vzdrževanja. Vseeno pa lahkotno zavija, z dovolj občutka na (elektromehansko podprtem) volanu in z menda nekaj več čvrstosti v GSI Line opremi, kjer so tudi prečno povezali zgornja vpetja prednjih vzmetnih rok, prilagodljivega blaženja pa v tem modelu ni.

Se pa pri Oplu seveda radi pohvalijo, da je v novi Corsi (spet) kup tehničnih zanimivosti in novotarij iz višjih razredov – masažni sedeži na primer, ogrevan volan, brezžično polnjenje telefona, integracija Apple CArPlay in Android Auto v infozabavnem sistemu, Opel Connect, pa povsem digitalizirani merilniki (ki roko na srce – še niso na ravni konkurence), seveda tudi polni LED in odlični matrični žarometi, pa številni varnostni asistenčni sistemi, med katerimi sta tudi aktivni radarski tempomat in aktivni pomočnik za vožnjo v svojem pasu (sistem bodo nadgradili, da bo avto ostajal v sredi voznega pasu), prihaja pa še digitalni ključ (z aplikacijo na pametnem telefonu) in povsem samodejno parkiranje.

V prvi uri

3. minuta:

Sodobna, všečna notranjost, prepoznavna Oplova stikala, desetpalčni zaslon infotainmenta in vzorna ergonomija.

40. minuta:

Digitalni merilniki so z omejenim izgledom še vedno korak za konkurenco. Tu bo treba še kaj postoriti.

50. minuta:

Delovanje samodejnega menjalnika mi je všeč – mirno, ležerno, udobno, nikoli prepričljivo hitro,ampak tega ne pričakujem.

60. minuta:

Na sovozniškem sedežu. Višina sedenja je (če ni nastavljiv po višini) skoraj moteča.

Opel je v Sloveniji že začel s predprodajo svoje nove Corse, zato so tudi že znane cene.

Vse se začne s Corso 1,2 s 75 'konji' in opremo Edition, cena pa je 13.490 evrov. Nekoliko močnejša 1,2 Turbo z enako opremo in 100 'konji' iz trivaljnika, kjer moč na prednji kolesi prenaša šeststopenjski menjalnik stane 1.300 evrov več, za doplačilo osemstopenjskega samodejnega menjalnika pa je treba primakniti še nadaljnjih 1.800 evrov. Corsa s štirivaljnim turbodizlom (1,5 litra in 100 'konji') je za 100 evrov cenejša, kot prej omenjena z bencinskim motorjem enakih zmogljivosti in samodejnim menjalnikom in torej stane 16.490.

Kdor si hoče privoščiti najmočnejšo s turbobencinskim motorjem s 130 'konji' in opremskim paketom Elegance, pa bo moral zapraviti vsaj 18.290 evrov.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del